Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet mørkeblond (kommunefarget :gjeiper: ), men har farget håret mitt blondt i mange år. Har da brukt de vanlige L'Oreal Excellence-fargene i lyseblond.

Jeg synes imidlertid fargen kan bli litt for gul/gullaktig. Jeg er lys i huden og har blå øyne og innbiller meg at jeg kanskje ville passet bedre til en kald farge. For eksempel en sånn farge/nyanse som Celina Midelfart har på disse bildene:

http://i15.photobucket.com/albums/a390/Ken...sbaby/cover.jpg

http://www.nrk.no/contentfile/file/1.40505...;img4050490.jpg

http://media.e24.no/archive/00673/SUMMERS_...49__673578t.jpg

Hun har sikkert stripet det og litt forskjellig, men vet dere om en blond hårfarge som kan gi et kaldt skjær slik hun har her?

Blir kjempeglad for hjelp! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg en farge som heter noe med aske eller sølv, f.eks. 101 ekstra lys askeblond fra Wella. Og kjøp en god shampo med lilla pigmenter for å motvirke gulskjær, anbefaler L'Oreal sin, den syns jeg er kjempebra :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Har du erfaring med Wellas hårfarger? Jeg har bare prøvd L'Oreal.

Uansett gøy å forsøke noe nytt da!

Skrevet

Alt som heter noe med aske burde i teorien gå greit, men heter det noe med f.eks gylden/golden eller honey vil de gjerne ha rødskær, og passer da ikke.

Jeg passer til de samme fargene som deg, men striper alltid håret hos frisør. Bruker da en beige eller askeblond farge, og har gjerne noen askebrune striper i tillegg.

Skrevet (endret)

Jeg har vel prøvd det aller meste, men det var L'Oreal jeg endte opp med å bruke fast. De hadde en serie med blonde 'metalliske' farger, i sølv, kobber og gull. Jeg var helt avhengig av den sølvfargen, den ble perfekt. Men den har forsvunnet fra butikkene, og jeg har gått tom for farge (jeg hamstret når den begynte å forsvinne!), så jeg har gått over til å bleke håret hos frisør...

Edit: Jommen meg fant jeg den ikke på nettet! :jepp:

Endret av Miss.Behavin
Gjest *lucky*
Skrevet
Jeg har vel prøvd det aller meste, men det var L'Oreal jeg endte opp med å bruke fast. De hadde en serie med blonde 'metalliske' farger, i sølv, kobber og gull. Jeg var helt avhengig av den sølvfargen, den ble perfekt. Men den har forsvunnet fra butikkene, og jeg har gått tom for farge (jeg hamstret når den begynte å forsvinne!), så jeg har gått over til å bleke håret hos frisør...

Hvilken hårfarge har du da? Og hvordan blir fargen sammenliknet med bildene i denne tråden? Lurer på om denne blir lys nok iom at jeg har brunt hår. Ser veldig fin ut!

Skrevet (endret)

Jeg er nok, som TS, ganske kommunefarget :) Litt vanskelig å si helt sikkert, egentlig, veldig lenge siden jeg har hatt min egen farge! :fnise:

Når jeg ser på bildet som skal vise før og etter, ligger jeg mot dark blonde to light brown, men fikk likevel det lyseste resultatet og enda litt lysere, faktisk. Ble veldig likt som bilde nr 2 i startinnlegget (kombinert med sølvshampo).

Endret av Miss.Behavin
Gjest Gjest_Izzie_*
Skrevet

Æsj, nå fikk jeg lyst til å prøve den Feria-fargen da. ;)

Det er ingen som har sett den i noen butikker i Oslo i det siste? Hvis ikke det er lenge siden den har gått ut av produksjon da.

Vanskelig dette med hårfarge altså! ;)

Gjest *lucky*
Skrevet
Velg en farge som heter noe med aske eller sølv, f.eks. 101 ekstra lys askeblond fra Wella. Og kjøp en god shampo med lilla pigmenter for å motvirke gulskjær, anbefaler L'Oreal sin, den syns jeg er kjempebra :)

Vil bare tipse om at denne shampoen koster 219kr inkl frakt på Blivakker og 164kr inkl frakt på Strawberrynet.

Ikke så stor forskjell, men ingen grunn til å kjøpe der det er dyrest:) Jeg har rabatt på SN og betalte 148kr.

Gleder meg til å prøve denne!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Dytter litt på denne jeg. Noen som vet om denne selges i butikker i Norge?

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_May_*
Skrevet

Hei!

Vet det er lenge siden dette ble diskutert, men må bare si dette. Grunnen til at feria fargen gikk ut av produksjon var fordi den ble bekreftet at hårtap av denne. Var selv heeelt avhengig, og visste ikke hva jeg skulle gjøre uten den.. Dessverre ikke kommet noen på markedet som jeg synes ga en like fin blond farge som denne i ettertid :|

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_charlotte_*
Skrevet

Hvis du vil ha slik hårfarge må du nok frem med litt ekstra penger, desverre!

Er selv frisør, og jeg vil anbefale deg å dra innom en frisørsalong der de har bleiking og farge fra "Blonde Me", det er en fargeserie som først og fremst fins for å enten få en varm, eller kald farge.

Hadde vært kjekt å se et bilde av hvordan det er nå.

Men jeg vil anbefale deg og stripe etterveksten med hette striper med bleiking fra "Blonde me", og etter det legge folie striper med å blande to farger fra det merket, som heter iceblonde og sandblonde.

Easy piece of cake :D good luck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...