Reveal Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg og vesla (7) skal til Tromsø i morgen. Har et opplegg på UNN, men regner med at dette er ferdig i 13-14 tiden. Flyet hjem går ikke før i 20-tiden. Er det noen som har forslag til hva vi kan finne på i mellomtiden. Reiser på budsjett- så har ikke allverdens med penger....
Gjest hyggelig Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vil foreslå en tur til Polaria. Der er det levende seler i et basseng (som blir matet hver dag kl 15, hvis jeg ikke husker helt feil), og masse forskjellige sjødyr i akvarier. Man kan også se en slags 3d- film fra Svalbard som varer ca et kvarter, og i tillegg kan barna lage sine egne bølger i en bølgemaskin, dytte rundt på en enorm jordklode, kjenne på isbjørn etc. Kan være spennende for både mor og barn Koster 65kroner for studenter, og sikkert litt mindre for barn og litt mer for voksne Ellers er det jo Hoppeloppeland. Har aldri vært der, men kjenner en 5åring som synes det er topp
Nilma Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skulle til å foreslå Polaria, men hyggelig kom meg visst i forkjøpet. Polarias nettside.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Polaria og HoppeLoppeLand er gode forslag. Sistnevnte har byttet navn til Metro Lekeland. Les mer her. Det vil koste 150 kroner for deg og din datter sammen. Du kan hoppe og leke sammen med henne, eller du kan sitte og slappe av i kafeen som ligger midt i lekeområdet. De har et kjøkken der dere kan kjøpe enkel mat (pizza, burger osv). Ikke verdens beste mat, men duger for en sulten mage. Hvis dere vil komme billigere unna er Tromsø museum et alternativ. Billigere, og barn pleier å trives der. Eventuelt kan dere kjøpe et billig brød på butikken, og ta turen til Prestvannet. Der bor masse ender som takker ja til et gratis måltid. Noen av dem spiser gjerne fra hånda di. Vær forberedt på at fem ganger så mange måser vil kjempe om matbitene. Man må sikte godt for å få matet endene! Men det er også en fin tur å gå rundt vannet på stien.
Reveal Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 Takker for tips! Jeg har bestemt oss for Polaria. Så får vi ta en laaaang middag ett eller annet sted når det stenger... Og pakke med ei bok eller to til flyplassen.
Fakse Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Takker for tips! Jeg har bestemt oss for Polaria. Så får vi ta en laaaang middag ett eller annet sted når det stenger... Og pakke med ei bok eller to til flyplassen. Tang's restaurant like ved kirka pleier å bli likt av barn, de har et fint akvarium som ungene kan se på, maten er kinamat av OK kvalitet (men full av MSG om man ikke takler det), og til en ganske billig penge.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Tang's restaurant like ved kirka pleier å bli likt av barn, de har et fint akvarium som ungene kan se på, maten er kinamat av OK kvalitet (men full av MSG om man ikke takler det), og til en ganske billig penge. Hva er MSG?
Gjest Deception Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 MSG=monosodiumglutamat, natriumglutamat på norsk, og en bestanddel i smaksforsterkere (aromat/gastromat), og brukt i ganske store mengder i enkelte typer kinamat.
Fakse Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 MSG=monosodiumglutamat, natriumglutamat på norsk, og en bestanddel i smaksforsterkere (aromat/gastromat), og brukt i ganske store mengder i enkelte typer kinamat. Det meste faktisk, og spesielt det man får på vanlige kinarestauranter, er min erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Det meste faktisk, og spesielt det man får på vanlige kinarestauranter, er min erfaring. Åh! Så kjekt å vite! Jeg ante ikke noe om dette! Dette kan jo forklare hvorfor jeg ikke tåler enkelte typer kinamat. Jeg har lurt veldig på hvorfor enkelte retter gjør meg kjempedårlig, mens andre retter ikke er noe problem. Jeg har prøvd å analysere og finne ut hva som er i maten, men har kommet fram til at jeg tåler jo alle de råvarene som er brukt. Men nå vet jeg kanskje årsaken til at enkelte retter er helt uaktuelle for meg å spise. Scampi i "fuglerede" av poteter f.eks, har aldri skjønt hvorfor det gjør meg så dårlig. Jeg tåler jo alt som er oppi. Som jeg vet om...
Fakse Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Åh! Så kjekt å vite! Jeg ante ikke noe om dette! Dette kan jo forklare hvorfor jeg ikke tåler enkelte typer kinamat. Jeg har lurt veldig på hvorfor enkelte retter gjør meg kjempedårlig, mens andre retter ikke er noe problem. Jeg har prøvd å analysere og finne ut hva som er i maten, men har kommet fram til at jeg tåler jo alle de råvarene som er brukt. Men nå vet jeg kanskje årsaken til at enkelte retter er helt uaktuelle for meg å spise. Scampi i "fuglerede" av poteter f.eks, har aldri skjønt hvorfor det gjør meg så dårlig. Jeg tåler jo alt som er oppi. Som jeg vet om... Høres veldig logisk ut, min veninne blir også dårlig av alt som er MSG i. Men jeg jobbet en gang på kinarestaurant, og der laget de i alle fall alle sausene til hver enkelt rett etterhvert som bestillingene kom inn, så da går det an å be om å få uten MSG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå