ninuska_ Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hei, Vi har hatt denne diskusjonen av ren nysgjerrighet, svigermor står fast på at hun kommer til å gi oss sølvtøy uansett hva, samt alle andre i familien hennes. Man får mye i bryllup, så jeg tenker ikke at man skal ramse opp alle tingene, men et lite sammendrag, men.. Dere som ikke er gift: Hva kunne dere tenkt dere i bryllupsgave? Dere som er gift: Hva fikk dere i bryllupsgave? Endret 14. mars 2018 av ninuska_
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Hvis du får sølvtøy uansett og de ikke ønsker respektere at dere ikke ønsker dette gjør du hvertfall lurt i å finne noe som du liker? Ønske deg det dere vil ha? Jeg har Hadeland Tinnbestikk og det syns jeg er mye kulere enn sølvbestikk med "utskjæringer". Kunne dette vært noe for dere? Fins mange typer tinnbestikker som er litt mer moderne:) Jeg syns det er dumt å kjøpe noe kostbart som vil støve ned i en skuff. Man burde få noe man ønsker seg.
ninuska_ Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er enig i det, at det er dumt å kjøpe noe et par ikke ønsker seg for at det skal stå og støve i en skuff. Nei, det var ikke snakk om å ønske seg noe, det ble sølvtøy på oss uansett. For det mistet ikke verdien og det kunne selges i økonomisk krise.. ja, jeg koblet egentlig ut etter at jeg fikk vite vi fikk sølvtøy til en hver pris. Hvorfor gi oss noe vi kommer til å selge med en gang? Jeg skal notere Hadeland tinnbestikk
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Tåpelig. Man burde få noe man ønsker seg eller trenger til bryllupet. Bruke så mange penger på noe dere ikke vil ha! Får jo bare pansette det i dårlige dager da, å kjøpe noe annet
ninuska_ Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg får pansette det med en gang og heller kjøpe oss noe vi har lyst på Er jo så mye fint der ute, som f.eks på Hadelands nettsider.
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg får pansette det med en gang og heller kjøpe oss noe vi har lyst på Er jo så mye fint der ute, som f.eks på Hadelands nettsider. Ja teit at det skal være sånn, men da gjør du det;) Pansette er kanskje teit ord av meg, men BYTT det da;) Endret 9. oktober 2008 av Lissi
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er ikke gift, og vi har ingen ummidelbare planer om å gifte oss heller. Men om vi gjør det en dag, ville jeg ønsket meg gavekort hos en spesifisert turoperatør, sånn at vi kunne fått oss en skikkelig bryllupsreise etterpå. Jeg er ikke så opptatt av bestikk og serviser og slikt. Jeg er altfor klønete til å eie servise/glass som koster flere hundre kroner pr del. Jeg ville aldri turt å bruke det! Og sånn generelt så bryr jeg meg heller ikke så veldig om utseendet på slike ting. Nøytrale hvite serviser er helt ok for meg, så da kan jeg kjøpe et billig sett selv istedet for å samle på deler. Vi trenger ingenting til huset, vi har alt. Så jeg kan ikke se for meg hva vi skulle ønsket oss. Men en flott bryllupsreise til et eksotisk og romantisk reisemål hadde vært toppers!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Utrolig tåpelig at de vil gi dere sølvbestikk når dere ikke vil ha! Vi fikk sølv fra mine besteforeldre da vi giftet oss - de hadde spurt på forhånd, og jeg synes det var kjekt å få det av dem, men gla vi ikke fikk det av "alle" Har du skjekket ut de ulike sølvmønstrene som finnes forresten? Er jo mye å velge i, og en del som er litt mer moderne og enkle. Du finner alle norske mønstre på http://www.gullsmed.no/index.php?page=sb viss du ikke allerede har sett der:) Lykke til med bryllup og forberedelser, og håper "svigers" tar til vett og kjøper noe annet, med mindre du faktisk finner noe sølvbestikk du liker da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå