Gå til innhold

snufsing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på seks har begynt å snufse hele tiden. Det ser ikke ut til at han er klar over det selv, det virker som en uvane. I perioder kan han snufse mange ganger i minuttet, og det er sånn ekkel snorkesnufs. Han sier at han ikke gjør det på skolen, og klarer å la være en liten stund når jeg minner ham på det - så er det i gang igjen. Han er ikke så flink til å snyte seg, og ikke høres det ut som om det er spesielt mye snørr der, heller.

Hvordan få ham til å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville først og fremst sjekket hvorfor han har behovet for ås nufse hele tiden. Er han allergisk?

Om behovet for å snufse ikke er der og han fortsatt snufser må man vel bare påpeke det hver gang han gjør det til han blir oppmerksom på det selv.

Skrevet

Dersom det bare er en uvane så er det nok ikke så lurt å alltid påpeke det heller. Det kan bli fryktelig mye mas. Men iblant snakke med barnet om det, bevisstgjøre barnet på uvanen, det kan funke.

Skrevet
Jeg ville først og fremst sjekket hvorfor han har behovet for ås nufse hele tiden. Er han allergisk?

Om behovet for å snufse ikke er der og han fortsatt snufser må man vel bare påpeke det hver gang han gjør det til han blir oppmerksom på det selv.

Han virker ikke tett og allergisk.

Dersom det bare er en uvane så er det nok ikke så lurt å alltid påpeke det heller. Det kan bli fryktelig mye mas. Men iblant snakke med barnet om det, bevisstgjøre barnet på uvanen, det kan funke.

Vanskelig å finne balansegangen mellom å gjøre han oppmerksom på det og å mase. Å si fra hjelper en kort stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...