Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Skal spare til egenkapital til bolig. Er det noen gode sparetips? Eller noen som har tips om hvordan man kan tjene litt enkle penger?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Du burde vel kanskje opplyse litt mer om situasjonen din pr i dag? Har du fast jobb, eller går du på skole? Å tjene "enkle penger" tror jeg ikke du skal gi deg inn på. Da blir man lett kriminell..eller moralsk sett ganske forflatet..
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Kutt ned på utgiftene i stedet. Det er UTROLIG hvor store summer det blir ut av småpenger. Kutt ut det daglige kaffebegeret, ta med vann fra springen i stedet for å kjøpe på flaske, jogg ute istedet for å betale treningssenter, les nettaviser fremfor å kjøpe dem, slå av lys og strøm, ta med matpakke istedet for å kjøpe lunsj, spør folk om å få plukke epler i hagen deres, ikke impuls-kjøp dvd'er i matbutikken, lån bøker på biblioteket etc etc. Nei, jeg vet ikke om du kjøper kaffe hver dag osv, og ikke er jeg noe flink til slik småsparing selv, men jeg leste om en dame som hadde spart 400 000 kun ved å være konsekvent på å kutte de små utgiftene.
Kamikatze Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, kvitt deg med alt som genererer faste utgifter. Lar du være å bruke en tusenlapp, slipper du å tjene den. En tussalus i utgift, krever det dobbelte i inntekt. (Skatt, moms, andre avgifter, rentetap etc.) Så kan du jo kikke litt på nettstedet til NAV-arbeid, og eventuelt legge inn et e-postsøk etter ekstrajobber som du mener vil passe deg : )
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Bankran eller selge rompa si(om den er noe verdt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå