LOTR Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 hei jeg lurer på hva den mest skånsomme måten å fjerne øyseminke på, som concealer og maskara? jeg har brukt simplewipes, men har også hørt at det skal være bra og fjerne med feks rapsolje? og er det dårlig å bruke ansiktsrens for sensistiv hud under øynene når man renser ansiktet? og bruker dere ansikteskremer og øyenkremer om natten? har hørt at det beste er å la huden få hvile om natten?
Kihn Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg bruker en 'oljebasert' fra Clinique (sånn man rister for å blande), den fungerer hvertfall veldig fint for meg. Du bør være forsiktig med å bruke andre typer oljer for å gjøre dette, da huden under og rundt øynene er ganske sensitiv, det kan bli for 'heavy' rett og slett. Jeg bruker min Dermalogica-rens 'på' øynene også, den svir nemlig ikke, og da fjerner den veldig mye mascara slik at det blir enklere med sminkefjerner etterpå. Du kan jo forsøke, hvis det ikke svir går det nok bra, men da ville jeg brukt en øyekrem etterpå. Nattkrem bruker jeg som regel bare hvis jeg har dusjet om kvelden/føler meg litt tørr i ansiktet, eller bare føler for det.
Hilde Christina Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Huden rundt øynene er tynn og veldig sensitiv så ikke bruk noe som ikke er beregnet for det området... Babyolje og slikt er IKKE bra. Øyeområdet er også der de første tegn på aldring dukker opp så jeg ville brukt øyekrem hver kveld om jeg var deg. Å la huden slappe av er ikke synonymt med null produkter.
LOTR Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2008 Huden rundt øynene er tynn og veldig sensitiv så ikke bruk noe som ikke er beregnet for det området... Babyolje og slikt er IKKE bra. Øyeområdet er også der de første tegn på aldring dukker opp så jeg ville brukt øyekrem hver kveld om jeg var deg. Å la huden slappe av er ikke synonymt med null produkter. ok! jeg har hørt at huden reparerer seg om kvelden, og hvis man smører seg med kremer vil fettet i disse legge seg over huden og hindre den i skille ut de stoffene den skal, og ødelegge for den naturlige repareringsprosessen. er dette ikke tilfellet?
mari4ever Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 ok! jeg har hørt at huden reparerer seg om kvelden, og hvis man smører seg med kremer vil fettet i disse legge seg over huden og hindre den i skille ut de stoffene den skal, og ødelegge for den naturlige repareringsprosessen. er dette ikke tilfellet? jo dette stemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå