Gå til innhold

sexlivet

Gjest Gjest_mann_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du skal ikke snakke om slikt skjønner du... for det er synd og skam og vi menn vet ikke hvordan det er å være gravide. Så vi skal bare holde kjeft og betale for familien. Tilbake får vi kun tørr fitte og en kald skulder. Jeg tror at damer som liker sex etter de har fått barn er den største bløffen vi noensinne kommer til å bli utsatt for.. I alle fall kan det virke slik...

Synd men sant .NOEN / MANGE kvinner mister all lyst på sex mange mange år etter en vaginal fødsel ....desverre mannfolk . Men er biologisk kanskje ...ehh ikke så rart : )

Tull og tøys. Kvinner er på seksuelt på høyden mye senere enn menn. Godt mulig noen kvinner mister lysten på sex etter å ha født barn, men etter hva jeg har lest er det langt fler som blir mer følsomme og nyter sex på en annen måte.

Jeg har selv barn,og har aldri hatt så bra sex som nå. (Er i tredveårene.)

At småbarnsmødre ofte har en ganske stor arbeidsbyrde er ikke tilå komme forbi. Mange opplever trettheten som sexlystens største fiende. På en god andreplass kommer maset fra partneren om at han aldri får seg noe, etterfulgt av et stort behov for IKKE-seksuell berøring og hudkontakt.

Jeg er kåt som en kanin hvis jeg får tid til å bli kåt.

Bare å oppleve at partneren signaliserer at jeg er fin som jeg er uansett hvor lite sex vi har (uansett om han mener det eller ikke), og tar seg tid til å kose, gjør meg så fornøyd og avslappet at jeg gjerne har sex hver dag...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

**At småbarnsmødre ofte har en ganske stor arbeidsbyrde er ikke tilå komme forbi. Mange opplever trettheten som sexlystens største fiende. På en god andreplass kommer maset fra partneren om at han aldri får seg noe, etterfulgt av et stort behov for IKKE-seksuell berøring og hudkontakt**

Jada, jeg vet alt det med arbeidsbyrde osv men sier at i vårt tilfelle så er det jeg som da burde ha mistet lysten men slik er det ikke.

Og så kommer man til det med **et stort behov for ikke-seksuell berøring**, og nå skal jeg sette det litt på spissen. Hva med mannens behov for det motsatte? Har ikke kvinnen et "ansvar" for å holde mannen sin happy like mye som mannen har det samme for kvinnen?

Får sikkert pepper nå men det får så være :)

Skrevet
Og så kommer man til det med **et stort behov for ikke-seksuell berøring**, og nå skal jeg sette det litt på spissen. Hva med mannens behov for det motsatte? Har ikke kvinnen et "ansvar" for å holde mannen sin happy like mye som mannen har det samme for kvinnen?

Ikke-seksuell berøring handler om omsorg og det å vise at man bryr seg, at kjæresten skal føle seg trygg på deg. Seksuell berøring handler mer om lyst og vilje, og det kommer gjerne som resultat av følelseslivet, og derfor bør man alltid passe på at kjæresten har det bra. :)

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Ikke-seksuell berøring handler om omsorg og det å vise at man bryr seg, at kjæresten skal føle seg trygg på deg. Seksuell berøring handler mer om lyst og vilje, og det kommer gjerne som resultat av følelseslivet, og derfor bør man alltid passe på at kjæresten har det bra. :)

Joda, er helt enig jeg i at partner skal ha det bra. Men jeg har det jo ikke bra når sexen ikke er tilstede... teller ikke det?

Og det er en sammenheng mener jeg mellom ikke-seksuell berøring og sex. Jeg synes jeg selv er relativt flink til å gi komplimenter, kysse henne, holde hender når vi går, holde hender i sofaen osv.. men ønsket/viljen til dette falmer gradvis i de perioder hvor kona ikke viser snev av seksuell interesse.

Gjest Gjest_Oslo_*
Skrevet

Jeg har stille og diskrèt notert meg hver gang vi har sex, og de siste fire årene har det blitt i snitt 33 ganger pr år.

Er gift, har tre barn(alle på barneskole). Begge jobber og ansvaret hjemme fordeles likt. Vi har også snakket sammen om det, og hun lovet for 2 år siden "å skjerpe" seg, men går det ikke an å få til "å skjerpe seg" så går det ikke. Kanonglad i henne!

Elsker henne og ønsker at både HUN og jeg skal ha det bra(sammen). Skulle hun være utro en gang eller to så ville jeg forstått henne, på samme måte som jeg ville forventet det samme tilbake.

Så trådstarter, du er ikke alene!

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Jeg har stille og diskrèt notert meg hver gang vi har sex, og de siste fire årene har det blitt i snitt 33 ganger pr år.

Er gift, har tre barn(alle på barneskole). Begge jobber og ansvaret hjemme fordeles likt. Vi har også snakket sammen om det, og hun lovet for 2 år siden "å skjerpe" seg, men går det ikke an å få til "å skjerpe seg" så går det ikke. Kanonglad i henne!

Elsker henne og ønsker at både HUN og jeg skal ha det bra(sammen). Skulle hun være utro en gang eller to så ville jeg forstått henne, på samme måte som jeg ville forventet det samme tilbake.

Så trådstarter, du er ikke alene!

Vel... jeg hadde sånn som livet er nå vært en happy-camper om vi hadde sex hver 10 dag ca.. Vi har i snitt sex hver 3-4 uke.. dvs ca 15 ganger i året og da tar jeg litt i..

vet jo selvsagt at jeg ikke er alene, men det er jammen meg en fattig trøst.

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet
Og til deg som var 20 og ikke hadde hatt orgasme enda: Har du prøvd å kjøpe deg vibrator, glidemiddel etc... og lagt deg til å leke med dette? tror neppe at kjæresten din kommer til å klare å gi deg orgasme før du selv klarer det. Det vil gjøre underverker for dere 2 som par og siden du da kan hjelpe til og hinte om hva og hvor :)

Ja har prøvd mye forskjell, men det bare går ikke, er veldig nær, men kommer ikke over den siste kneiken.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men merker min kjære gjør det, og det går nok litt over det mannlige ego hans stakkar...

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Som meg dette da....

sex gjør meg smørblid :)

ikke sex gjør meg bare surere og sintere for hver dag som går...

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Jeg hadde forøvrig en kjæreste en gang som og slet med å få orgasme. Hun syntes alt var godt og deilig men da den ovennevnte kneika kom så skjønte ikke hun helt hva det var og startet holde igjen/binde seg. Vel etter mye snakk og kos og skaping av trygghet i sengen så fikk vi henne over kneika. Hun ristet og skalv og gråt faktisk etterpå. Lykkelig som en OL vinner :))

Gjest mann gjest
Skrevet

Hjemme hos meg kan det for gå en mnd eller to. Har to barn under 5.

Vi kan ikke snakke om problemet fordi det er floaut og hun blir lei seg. Jeg er gla i familien, men har desverre et sexbehov.

Kan ikke jenter som ikke liker sex si ifra dette på et tidlig tidspungt og heller funnet seg en likesinnet mann. DERE LAGER ET HÆLVETE FOR MENN som vil ha et normalt sexliv.

Og det er mannfolkene som alltid blir sett stygt på etter en splittet familie.

Truls 35

Skrevet (endret)

Jeg har født to barn, hun første var 3000 gram og nr to var nesten 4000 gram, og har også hatt et keisersnitt.

Og jeg har et fint sexliv. Fikk meg t.o.m en mann som var flere år yngre enn meg, og uten barn som mann.

Før jeg fikk barn eide jeg ikke vett til å knipe, og jeg har mer glede av sex i dg.

Det er litt rart at en dame ikke vil har mer sex, med eller uten barn. Selvfølgelig så er det slitsomt med barn, hverdagen innhenter en alltid. Men.. man kan ikke alltid skylde på stress i hverdagen. Jeg har tre barn, og lederstilling i et hektisk arb.miljø. Mange krav, hele tiden.

Jeg trener hardt 6 dager i uken, og føler meg sexy og attraktiv for min mann. Han viser at han har lyst på meg på andre tidspunkter enn i senga. Vi har mye nærhet, koser veldig mye. Han tar meg på rompa rett som det er, og er ganske "frekk", leken og morsom å være sammen med.

Vi finner også på mye sammen, og han vil alltid ha meg med på aktiviteter.

Han får meg til å føle meg som en prinsesse, og viser meg omsorg. Han er mann for meg, og tørr vise meg at han elsker meg.

Tror det er her hele hemmeligheten liger. Finn tilbake til hverdagens lek igjen. Legg litt alvor bak dere, og se hverandre

Endret av Trampe
Skrevet
Hjemme hos meg kan det for gå en mnd eller to. Har to barn under 5.

Vi kan ikke snakke om problemet fordi det er floaut og hun blir lei seg. Jeg er gla i familien, men har desverre et sexbehov.

Kan ikke jenter som ikke liker sex si ifra dette på et tidlig tidspungt og heller funnet seg en likesinnet mann. DERE LAGER ET HÆLVETE FOR MENN som vil ha et normalt sexliv.

Og det er mannfolkene som alltid blir sett stygt på etter en splittet familie.

Truls 35

Kjære Truls .Leit du har det slikt .Tror ikke jenta de heller ønsker ha det slik egentlig . Grunnen til at hun blir lei seg når du tar det opp - er jo forde hun skjønner du har et savn og hun føler seg utilstrekkelig , klarer ikke stille opp for deg slik hun sikkert egentlig ønsker hun kunne gjøre med lyst og iver selv . Men når hun har kanskje " mistet " sin virilitet - er det vanskelig å imøtekomme deg uansett hvor mye hun skulle ønske hun kunne .Alle ønsker jo et godt parforhold med god sex og masse varme følelser for hverandre -som folk optimistisk håper skal vare livet ut .Men det kreves god helse faktisk - for å kunne ha et godt sexliv .

Som jeg skrev i tråden ovenfor - mange kvinner opplever tap av virilitet , lyst og behov for sex -etter fødsler . Dette er ikke noe kvinner selv ønsker - dette er noe de er uskyldig i selv og ikke kan noe for . Kroppen forandres tross allt etter graviditet og fødsler -Og det kan faktisk ta hele 10 år før man begynner bli seg selv om en noensinne vil bli det igjen ? . Jeg tror selv den mest " lidenskapelige og kåteste " unge dame - kunne mistet all lyst på sex - etter slike tøffe fysiske utfordringer -som graviditet og fødsel , desverre desverre .Men regner med du absolutt ville ha barn selv ? Og forventet hun skulle føde dine barn frem ? Har selv møtt masse " mas " fra menn om barn . Flere kjærester faktisk som vil ha barn og har utsatt meg for " press " føler jeg . Men vil vente med slikt lenge lenge og nyte meg selv og partneren mens jeg er ung og virill .Jeg vil ikke utsette meg ( kroppen min )for det - er sikker på jeg ville blitt ganske " moderlig og kjedelig " jeg også ... Har inntrykk av at ALLE kvinner mister lysta på menn nærmest - etter å ha født barn . Veldig kjedelig . Helt enig med dere menn - men kanskje en ikke kan være så naiv og tro man kan få i både " pose og sekk " her i livet . Skal man velge enten å ha et godt sexliv ? Eller få barn og leve kjedlig A4 liv nærmest uten erotikk neste 10 år ???

Hva ville dere menn valgt av disse alternativ ???- Om dere kunne bestemme dette ?

Om drømmen deres er en alltid kåt og opplagt kvinne - er det neppe lurt å sette barn på barn på barn på henne . Selvfølgelig vil hun forandre seg etter det .

Dere menn kan ikke få i pose og sekk - ei heller vi kvinner ...

Skrevet

Hehe, womanwoman, du er artig du:)

Jeg har to barn, og har aldri hatt lite lyst på sex. Jeg er viril, som du, og har mye god sex.

Det er ikke det at en har født barn som gjør at en mister lysten, det er det at man begynner å se mannen som en venn, og ikke en elsker lenger, tror jeg.

Og jo mer mannen gjør hjemme for at dama skal få lyst på sex, jo mindre lyst får hun. Derimot er det mange av disse damene som får lyst på ANDRE menn, menn de ikke helt vet hvor de har. Mannen hjemme, han er trygg og snill han...hvor sexy er det? Mannen ute, han er spennende og utrygg.

Bli litt mindre forutsigbare, menn! Sånn at dama får bort vennefølelsene for dere, det er de som gjør at hun ikke vil.

Mannen min er MANN. Han finner seg ikke i hva som helst, krever mye av meg, og er ikke VENN. Ok, han er venn også, men først og fremst mann og elsker.

Og forresten, du har helt rett i at sex gir energi. Er jeg sliten og trøtt, er det ingenting som hjelper så godt som sex, da er jeg i fin form resten av dagen:)

Hodepine og nakkesmerter er sex også vidunderkur mot:)

Skrevet

Ferdig med mannfolk fordi hun ikke kan ta imot en pikk uten å kjenne noe? Er det alt et forhold er redusert til? Det er jaggu mye moro man kan finne på uten å være plugga i, skal jeg fortelle deg... ;)

Gjest UREGISTRERT GJEST
Skrevet
Jeg vil ha mere sex, rett og slett. Hver 3-4 uke er tortur. Er gift, har barn, forholdet er en perle, alt fungerer bortsett fra sexen.

Kunne vært interressant å høre hvordan andre har det? Hvor ofte har dere sex i et relativt oppegående forhold? Leste i et blad at snittet er 1,5 ganger i uka...?

Er det slik at fordi vi har barn (ikke sped/veldig små) så er det slik at jeg skal akseptere at hun bestemmer frekvensen og da i mine øyne dømmer meg til et samliv jeg ikke liker.

spm 1: 1-2 ganger pr uke

spm 2: ja

Gjest womenwomen
Skrevet
Ferdig med mannfolk fordi hun ikke kan ta imot en pikk uten å kjenne noe? Er det alt et forhold er redusert til? Det er jaggu mye moro man kan finne på uten å være plugga i, skal jeg fortelle deg... ;)

Eller kanskje hun har fått " stygga på mannfolk " for ALLTID ! Og ikke ser behov for å ha noe mannfolk .Kanskje det bare er " plagsomt " for henne nå ????

Leve med sexmas - når en selv er ferdig med dette .

En kan ha et spennende bra liv - også uten dere mannfolk .Ikke vær så innbildsk .

Vi kvinner har jo ofte veldig godt sosialt nettverk rundt oss osv - i forhold til hva menn har uansett .

Skrevet

Jeg kan ikke helt se hvor jeg er innbilsk her jeg da...

Skrevet (endret)
Eller kanskje hun har fått " stygga på mannfolk " for ALLTID ! Og ikke ser behov for å ha noe mannfolk .Kanskje det bare er " plagsomt " for henne nå ????

Leve med sexmas - når en selv er ferdig med dette .

En kan ha et spennende bra liv - også uten dere mannfolk .Ikke vær så innbildsk .

Vi kvinner har jo ofte veldig godt sosialt nettverk rundt oss osv - i forhold til hva menn har uansett .

Selvfølgelig er det kvinner som både har født barn og som ikke har født barn som fortdsatt liker sex, og omvendt. Hvis din teori stemte ville jo de fleste barn være enebarn.

Å føde er en tøff påkjenning for kroppen, det er vel ingen som er i tvil om det. Men det er også en naturlig hendelse og isolert sett har det ingenting med et senere sexliv å gjøre (med mindre man kanskje har blitt hardt skadet under fødselen, noe de færreste i Norge blir).

Jeg tror heller et skrantende sexliv grunner i en eller flere grunner, som:

a) Et dårlig forhold generelt

b) En dårlig elsker

c) Personlighet (noen er mer fyrrige enn andre)

d) Helse, overskudd

e) Selvfølelse. Skammer man seg f.eks over egen kropp (selv om man ikke har noen grunn til det), kan sex fort bli en psykisk belastning

f) Osv.

Endret av Trampe
Gjest womenwomen
Skrevet
Du kan ikke være riktig god!

Selvfølgelig er det kvinner som både har født barn og som ikke har født barn som fortdsatt liker sex, og omvendt. Hvis din teori stemte ville jo de fleste barn være enebarn.

Å føde er en tøff påkjenning for kroppen, det er vel ingen som er i tvil om det. Men det er også en naturlig hendelse og isolert sett har det ingenting med et senere sexliv å gjøre (med mindre man kanskje har blitt hardt skadet under fødselen, noe de færreste i Norge blir).

Jeg tror heller et skrantende sexliv grunner i en eller flere grunner, som:

a) Et dårlig forhold generelt

b) En dårlig elsker

c) Personlighet (noen er mer fyrrige enn andre)

d) Helse, overskudd

e) Selvfølelse. Skammer man seg f.eks over egen kropp (selv om man ikke har noen grunn til det), kan sex fort bli en psykisk belastning

f) Osv.

KORT OG GREIT - SUMMEN AV ALT !

Skrevet

Jeg føler med deg. Kort oppsummert.

-Før ungene, sex hver dag

-Lage ungene, sex så mye jeg orket :)

-Etter 3 unger, sex 2-5 ganger i måneden og fint lite initiativ fra kona

Tror dette er heller regel enn unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...