Gå til innhold

Trøketrommel eller vaskemaskin øverst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe oss tørketrommel og tenkte å ha den oppå vaskemaskinen. Spiller det noen rolle hvilken som er øverst? Trenger vi noe spesielt mellom de for "feste"?

Har aldri hatt tørketrommel før jeg .. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørketrommelen skal øverst, den er lettest og har minst vibrering. Jeg har kjøpt sånne gummiføtter den står på, men vet ikke om det er strengt tatt nødvendig.

Gjest Løve66
Skrevet

Samme her - tørketrommelen øverst (å ha vaskemaskinen øverst tror jeg ingen har). Tror det ofte følger med "gummiføtter" til tørketromlene, men hvis ikke kan man kjøpe løse for noen få kroner.

Skrevet

tørketrommelen skal stå øverst pga den er lettest. vasemaskinen må ha et solid gulv å stå på og den må være vatret. :)

Skrevet

Jeg skulle likt å se en vaskemaskin stablet oppå en tørketrommel når sentrifugen begynner å snurre... :fnise:

Men ikke på mitt bad! Regner med det ville vært en risky business.

Tørketrommelen øverst ja. :)

Skrevet

Okei, takk for svar :) Hadde ikke tenkt på det med sentrifugeringen :fnise: Men vaskemaskinen er vatret altså. Så for meg at de var ca like tunge jeg, men ser at tørketromler verier mye mindre av nettsidene nå.

Da blir det tørketrommel øverst som planlagt, måtte bare sjekke her inne først. :)

Gjest Løve66
Skrevet
Okei, takk for svar :) Hadde ikke tenkt på det med sentrifugeringen :fnise: Men vaskemaskinen er vatret altså. Så for meg at de var ca like tunge jeg, men ser at tørketromler verier mye mindre av nettsidene nå.

Da blir det tørketrommel øverst som planlagt, måtte bare sjekke her inne først. :)

Vaskemaskinen (og tørketrommelen for den saks skyld - men mest viktig; vaskemaskinen) må alltid stå i vater alle veier (altså; fremover/bakover og sideveis). Mao; hvis du flytter på den må den vatres opp på nytt. Det er sjelden at gulvet er 100% rett (og i hvert fall ikke i våtrom hvor det er sluk det skal helles mot), derfor er det justerbare føtter på vaskemaskiner. Står ikke vaskemaskinen i vater vil den gjerne bevege seg under bruk + bråke ekstra i forb. med sentrifugering.

Skrevet
Vaskemaskinen (og tørketrommelen for den saks skyld - men mest viktig; vaskemaskinen) må alltid stå i vater alle veier (altså; fremover/bakover og sideveis). Mao; hvis du flytter på den må den vatres opp på nytt. Det er sjelden at gulvet er 100% rett (og i hvert fall ikke i våtrom hvor det er sluk det skal helles mot), derfor er det justerbare føtter på vaskemaskiner. Står ikke vaskemaskinen i vater vil den gjerne bevege seg under bruk + bråke ekstra i forb. med sentrifugering.

Skal dobbeltsjekke før vi setter tørketrommel oppå :Nikke:

Skrevet

Vaskemaskin øverst = vanskelig å helle vaskemiddel og skyllemiddel oppi beholdarane

Om du ikkje er veldig høg då..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...