Gjest sirimij Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Legen VIL at jeg tar: B12 vitaminer C vitaminer Jern Omega 3 magesyrebakterier (eventuell antibiotikakur og pencilin) (Har veldig mye ubalanse i kroppen så går på forsjellige kurer og derfor skal komme i balanse igjen ved hjelp av vitaminene og antibiotikan.) Dette har jeg kjøpt selv fra helsekost: Wild yam ( Fordi vi vil ha barn ) Folsyre Magnesium cortitrol chello aquamin kelpasan d vitaminer så spm er.... kan dette være usunt? Jeg burde spørre legen... Men er så desperat å komme i balanse sånn at det blir lettere gravid:(
Gjest *Mim* Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Det hørtes veldig mye ut, men jeg har ikke så god greie på hva de ulike tilskuddene inneholder. Regner med at legen din har god grunn for å anbefale deg å ta kosttilskudd, hadde i alle fall dekket opp dette på et vis.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Det kan være like ille å ta for mye av et stoff som for lite. Å proppe innpå med kosttilskudd er ikke bra. Jeg vet min mor fikk en "skyllebøtte" av sin lege fordi hun både tok tran og multivitaminer samtidig, og derfor fikk for mye vitamin A (som ikke er vannløselig, og derfor har lettere for å hope seg opp i kroppen). Du bør høre med legen din. Han kan ta blodprøver og se om du har for lite/for mye av et stoff i kroppen din. Jerntabletter er noe du egentlig ikke skal ta annet enn i samråd med lege. For mye jern i kroppen er ikke bra. Det er dog ikke så ofte kvinner i menstruerende alder har problemer med for mye jern, da, men likevel, hør med legen før du propper dem i deg.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Det kan være like ille å ta for mye av et stoff som for lite. Å proppe innpå med kosttilskudd er ikke bra. Jeg vet min mor fikk en "skyllebøtte" av sin lege fordi hun både tok tran og multivitaminer samtidig, og derfor fikk for mye vitamin A (som ikke er vannløselig, og derfor har lettere for å hope seg opp i kroppen). Du bør høre med legen din. Han kan ta blodprøver og se om du har for lite/for mye av et stoff i kroppen din. Jerntabletter er noe du egentlig ikke skal ta annet enn i samråd med lege. For mye jern i kroppen er ikke bra. Det er dog ikke så ofte kvinner i menstruerende alder har problemer med for mye jern, da, men likevel, hør med legen før du propper dem i deg. Men hun tar jo jerntablettene i samrd med lege...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 *dytte opp* Jeg er interisert i om flere har noe erfaringer eller svar å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 *dytte opp* Jeg er interisert i om flere har noe erfaringer eller svar å komme med? Jeg er ikke sikker på om man vil merke noen umiddelbar effekt. Men det sies jo faktisk at kosttilskudd kan forkorte livet ditt, og det er da ikke nødvendig å overdrive. Noe av det som TS tar er unødvendig, og noe er dobbelt opp i forhold til innholdsstoffer. Dette bør man i alle fall være obs på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå