Gå til innhold

Blå øyne og blondt hår-øyenskygge?

Gjest drambui

Anbefalte innlegg

Gjest drambui

Dere som har blå øyne, og blondt hår (mellomblondt/lyst); Hvilken farge på øyenskygge bruker dere til daglig? Ute på cafe? På fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du blå øyne skal du bruke en komplimentærfarve slik at det fremhever blåfarven. M.a.o. ikke bruke blåfarver, da vil øynene dine "forsvinne". Brune, sandfarver og farver med rosa udnertoner i vil passe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,jeg bruker brun og blå er selv lys og har blå øyne.Jeg syntes ikke øynene forsvinner med blå.får stadig kommentarer på fin sminke/øyefarge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør hvilken som helst annen makeupartist og du vil få samme svaret; har du blå øyne bør du unngå blå øyeskygge, den farven gjør ikke det beste til øynene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *lucky*

Alle mulige farger! Bortsett fra grønt og gult, det orker jeg ikke.

Noen dager har jeg en veldig diskre rosa, brun sminke. Andre dager emmeraldgrønn eller feks lilla øyenskygge.

Mye mulig det ikke alltid er "pent, men jeg føler meg vel og synes sminke er gøy derfor forholder jeg meg ikke til hva som passer til hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hvilken som helst annen makeupartist og du vil få samme svaret; har du blå øyne bør du unngå blå øyeskygge, den farven gjør ikke det beste til øynene dine.

Jeg bruker dyp lilla (mest på kveldstid da) og har blå øyne, men det synes jeg fungerer fint. Blir det det samme som blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har øyenskygger i alle farger, men bruker mest mørk brun med skimmer, mørk grå og dus gammelrosa. Om sommeren bruker jeg veldig mye gull og oransje, det høres kanskje litt rart ut, men det blir nydelig, og det er definitivt den looken jeg får mest kompliment for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dyp lilla (mest på kveldstid da) og har blå øyne, men det synes jeg fungerer fint. Blir det det samme som blå?

Lilla med rosa undertoner i er fint til blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har øyenskygger i alle farger, men bruker mest mørk brun med skimmer, mørk grå og dus gammelrosa. Om sommeren bruker jeg veldig mye gull og oransje, det høres kanskje litt rart ut, men det blir nydelig, og det er definitivt den looken jeg får mest kompliment for!

Har du blå øyne, er disse farvene perfekte til deg. Rike varme brune toner, også grå, ferskenfarver og rosatoner. Oransjetoner fremhever blåfarven i øynene dine siden det er en komplimentærfarve så ikke rart du får komplimenter når du bruker det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til blågrønne øyne og lyst hår da? :)

Da er det fint med skygger i rosa og lilla toner! Det fremhever det grønne :) Har selv denne kombinasjonen, og synes også det er fint med kobber, champagne, gull og bruntoner.....Liker ikke blå eller grønne skygger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok fint med lyse brune nyanser, lys lilla, plomme, karamell, kanel osv. Men uansett, hovedsaken er å fremheve øynene og gjøre de vakre, men det skal ikke stå i kontrast til farvene man har på klærne sine, heller ikke samme farve på topp som øyeskygge. Ett eksempel; Unngå å bruke lilla øyenskygge når du har en lakserød topp på og blå øyne. Det blir kræsj. Og man skal ikke matche øyeskyggen med klær. Se for deg da om du går i sorte eller røde klær. Det ser da ikke særlig bra ut med rød øyenskygge. Det gjelder å balansere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker mest bruntoner og bronsje med litt skimmer. Også noen som er oransje/gull (ikke veldig skinnende riktignok) siden jeg syns blåfargen i øynene mine blir mye klarere da.

Om det er riktig eller ikke aner jeg ikke, er bare de fargene jeg syns passer best. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker grønntoner, for øynene mine blir absolutt penest da. Rosa- og lilla fremhever grønnfargen. Lys turkis funker også fint. Brunt passer ikke til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Carina_*
Dere som har blå øyne, og blondt hår (mellomblondt/lyst); Hvilken farge på øyenskygge bruker dere til daglig? Ute på cafe? På fest?

Før brukte jeg mye rose og blå farger, men det er penest med forskjellige farger som er brune og bronse og litt sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker gullfarger med litt orange i, hva heter øyenskyggen(e) dere bruker da? Har selv blå øyne, og det hørtes så fint ut...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...