Gjest basilikum Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Vi opplever at vår sønn blir litt forvirret av at han må bruke bleie i bhg. Han bruker ikke bleie hjemme og står til og med opp på natten for å gå på do!! Vi har diskutert dette med bhg og der skjer det litt "uhell", men i det siste har han gått litt på do i bhg og kommer hjem med tørr bleie. Vi håper at bhg kan begynne og følge han litt oftere på do, men føler vel heller at de tar på han bleie for og slippe og skifte på han......... Noen med erfaringer og synspunkter????
Honey Bee Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Dette syns jeg var merkelig.Man putter ikke bleie på barn som tydelig er fornøyd med å slutte bare fordi det er mer bekvemt for barnhagen???I vår barnehage gjør de ikke det.De skifter og ordner hvis det er ulykker.Ved noen anledninger på vinteren,og hvis det er en lang tur har datteren min hatt på bleie.Men kun da....Det ble en del klesvask i begynnelsen,men vi passet alltid på å ha masse skiftetøy i barnehagen.Barnehagen er jo en plass for læring og den skal jo følge opp barna våre,og det inkluderer naturligvis bleieavvenning.Jeg ville helt klart tatt dette opp med personalet.
MarianneE Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Synes dette er rar praksis. Ville bedt om et møte og forlangt at barnehagen pakket bort de bleiene. Men, hvem står for bleiene? Er det noen gamle hun brukte tidligere? Noen bleier fra andre barn? Kjøper barnehagen disse bleiene selv?
Tusenfryd Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vet om en gutt som havnet på en avdeling der det var forutsatt at de hadde sluttet med bleier. Det hadde ikke han og til slutt fikkd e bytte avdeling. Men selv det var jo utrolig sært. Jeg hadde blitt gæern. Så mye man jobber med bleieslutt og så skal barnehagen trenere? Be om et møte og spør om hvorfor. Og så har du selvsagt alltid skift hvis det skjer uhell. Og en unge som selv har sluttet sier fra når den skal tisse, poenget er bare at en treåring skal tisse NÅ, og "vent litt" holder som regel ikke. Og ber de han vente så skjer vel uhell. Jeg tror dette er barnehagens skyld når han er så flink hjemme.
Gjest gladlaks Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, dette hørtes rart ut. Der jeg jobber skiftes det gjerne 4 ganger om dagen uten at barnet må gå i bleie i barnehagen, dersom foreldrene vil at barnet skal slutte. Det er vel foreldre som bestemmer er det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå