Gå til innhold

Gjør du noe for andre i julen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_julia_*
Skrevet

Er du med i noen frivillig organisasjon, det du stiller opp med din hjelp i julen.

Som matlager, eller mennsklig støtte for de som trenger det. Eller har du nok med deg og dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et fadderbarn jeg sender gave til, men eller gjør jeg ikke noe for noen andre i julen.

Skrevet

Donerer litt ekstra penger til Dyrebeskyttelsen:)

Skrevet

Synes i grunnen jeg har nok med familie og jobb. :sjenert:

Med en jobb som krever bemanning døgnet rundt, blir det alltid noen vakter. Da er man der "for å hjelpe andre".

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ingenting. Synes andre tidspunkter i året er like bra (evt bedre, da det viker som det er så mange som skal gjøre noe akkurat til jul).

Skrevet

Jeg og mamma har i flere år samlet gaver eller penger til Kirkens Bymisjon. Vi ber venner om å heller gi oss en liten sum enn å kjøpe oss gave, også gir vi samme beløpet selv for hver person som bidrar. Til slutt kjøper vi noe god mat, sjokolade, kaker eller lignende og drar bort på julaften og overleverer.

Nå har jeg meldt meg opp på den lokale Frivillighetsforeningen så det blir sikkert noe der i år.

-misa

Skrevet

Jeg har ikke råd til å bidra med stort i penger, og ikke mulighet til å bidra med praktiske ting i særlig grad heller.

Men jeg tenkte at jeg skulle få bakt litt til familien til jul likevel, og så lurte jeg på om jeg kunne levere noen av kakene til natthjemmet eller de som tar seg av rusmisbrukere her i byen. Tror dere de tar imot sånt? Eller er det strenge regler siden det er snakk om mat og det er viktig med regler for hygiene og sånt?

Skrevet

Hei gjest.

Ta kontakt med Blå Kors (www.blakors) og hør hvordan du kan gjøre det. De tar helt sikkert imot! Kjempeflott tiltak. :)

-misa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...