Gjest Gjest_fortvilet_* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Del Skrevet 8. oktober 2008 Vi har adsl fra Telenor, og fikk med en trådløs router med innebygget modem når vi fikk nettet. Problemet er at denne routeren ikke holder mål, og for en stund siden kjøpte samboeren en ny trådløs router. Det han derimot ikke tenkte på var å sjekke om routeren hadde innebygget modem... Genialt! For øyeblikket bruker vi den gamle routeren som modem, men dette går tregt og nettet er usabilt. Må med andre ord ha et nytt modem, men spørsmålet er: HVOR FÅR JEG KJØPT DETTE? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 8. oktober 2008 #2 Del Skrevet 8. oktober 2008 komplett.no selger modem, men det kan være vanskelig å få det til å snakke med Telenor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løve66 Skrevet 9. oktober 2008 #3 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvis du har ADSL fra Telenor kan du jo kjøpe modem gjennom Telenor? Går ut fra at man kjøpe modem der selv om det ikke kjøpes samtidig med bestilling av abb. - f.eks. denne typen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Gjest* Skrevet 9. oktober 2008 #4 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det går nok ikke å bestille et rent moden fra Telenor. Jeg har prøvd flere ganger fordi jeg har det samme problemet som trådstarter her, at utstyret til Telenor rett og slett ikke holder mål til mitt bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løve66 Skrevet 9. oktober 2008 #5 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det går nok ikke å bestille et rent moden fra Telenor. Jeg har prøvd flere ganger fordi jeg har det samme problemet som trådstarter her, at utstyret til Telenor rett og slett ikke holder mål til mitt bruk. Så man får altså bare bestilt modem derfra når man er ny kunde?? Dårlig av dem! De bør jo kunne selge modem til eksisterende kunder også - selv om det evt. blir dyrere for dem enn for de som inngår avtale om nye abb. Jeg ville tatt en tlf. til Kundeservice og spurt (eller send en mail og vent 4 uker på svar!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Gjest* Skrevet 9. oktober 2008 #6 Del Skrevet 9. oktober 2008 Altså, når vi ble kunder av Telenor (fordi jobben betaler abo) så spurte jeg spesifikt etter et modem og ikke den router shaiten som de har siden jeg selv hadde en god trådløs router som jeg ville bruke, men det gikk ikke det heller siden de ikke hadde rene modemer, men kun routermodemer som ikke holder mål. Forstå seg på det den som kan. Har også ringt flere ganger og hørt men svaret er alltid det samme, men jeg står fritt til å velge annet utstyr men da supporterer de det ikke. Summa summarum: * Du får ikke kjøpt et rent ADSL modem fra Telenor uansett om du er ny eller gammel kunde. * Du står fritt til å kjøpe et rent ADSL modem og annet utstyr med da supporterer ikke Telenor det. Har lett og lett selv, men det er pokker ikke mulig å finne et rent ADSL modem i nettbutikkene så kanskje QXL er en løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå