Siljekatrin Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er norsk, men jeg var gift med en mann fra USA. Vi gifta oss der etter jeg flyttet dit og der bodde jeg jeg sammen hos han. Etter noen måneder hadde gått så merket jeg at jeg var ikke forelsket i han og jeg var ikke glad med livet mitt der... Jeg savnet familien min fryktelig! Vi hadde det ikke bra sammen og jeg ville skilles. Han var ikke enig i dette når jeg fortalte han, men det var mitt valg... Så flyttet jeg inn hos en vennine i noen måneder og så kom eg etterhvert tilbake til norge. Nå har jeg tatt separasjon, men han hjalp ikke med å betale for flybillet eller reiseomkostninger eller noe i det hele tatt, og det ble dyrt! Jeg føler meg nå at han skylder meg noe for alt dette... Men han kommer aldri til å gi meg noe for det fordi han sier det var mitt valg å dra og ikke hans... Er det noe jeg kan gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er norsk, men jeg var gift med en mann fra USA. Vi gifta oss der etter jeg flyttet dit og der bodde jeg jeg sammen hos han. Etter noen måneder hadde gått så merket jeg at jeg var ikke forelsket i han og jeg var ikke glad med livet mitt der... Jeg savnet familien min fryktelig! Vi hadde det ikke bra sammen og jeg ville skilles. Han var ikke enig i dette når jeg fortalte han, men det var mitt valg... Så flyttet jeg inn hos en vennine i noen måneder og så kom eg etterhvert tilbake til norge. Nå har jeg tatt separasjon, men han hjalp ikke med å betale for flybillet eller reiseomkostninger eller noe i det hele tatt, og det ble dyrt! Jeg føler meg nå at han skylder meg noe for alt dette... Men han kommer aldri til å gi meg noe for det fordi han sier det var mitt valg å dra og ikke hans... Er det noe jeg kan gjøre? Uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet, så tviler jeg på at du får noe igjen for disse utgiftene du har hatt omkring separasjonen som du valgte å ta ut. Om dere har kjøpt noe sammen, så har du vel rett på 50% av verdien av dette.
Siljekatrin Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Ja men han vil ikke dele opp bryllupsgavene engang... han sier det hadde kostet for mye å sende det hit... så dumt
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Ja men han vil ikke dele opp bryllupsgavene engang... han sier det hadde kostet for mye å sende det hit... så dumt Han er sikkert bitter, skuffet og fryktelig lei seg fordi du tok ut separasjon. Men, du har ihvertfall krav på de bryllupsgavene du har fått fra DIN del av familien/venner. Du kan jo kontakte en advokat i USA, de bare elsker jo alle form for saker som de ser sitt snitt å å tjene penger på. Advokaten kommer sikkert til å foreslå at du kan saksøke han for tort og svie av en eller annen grunn.
Siljekatrin Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 Men det høres jo litt dyrt ut.... Hvor mye koster det å gjøre det? Kan tenke meg at det hadde ikke vært billig... Kanskje det koster mer enn bryllupsgavene tenker jeg...
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Men det høres jo litt dyrt ut.... Hvor mye koster det å gjøre det? Kan tenke meg at det hadde ikke vært billig... Kanskje det koster mer enn bryllupsgavene tenker jeg... Det kan godt tenkes at det gjør. Du kan jo undersøke litt om advokat i USA og sende en forespørsel og spørre sånn omtrentlig hvor mye det koster.
Fluffie Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg synes du boer kunne faa beholde gaver fra din side av familien, men da maa du dekke frakten selv. Det er du som velger aa gaa, og da er det rett og rimelig at du dekker kostnadene selv.
Siljekatrin Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2008 Hmmmm... men er det noen som vet nøyaktig hva loven sier om mine rettigheter her? Kan ikke finne det... jeg har søkt litt på lovdata.no men fant ingenting om ting som gjelder min sak...Jeg vet det blir litt komplisert når det gjelder et internasjonale ekteskap...
Fluffie Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Kanskje du har stoerre hell i Amerikansk lovgivning siden det er der mannen din er, der dere giftet dere(?) og der du bodde under ekteskapet?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Hmmmm... men er det noen som vet nøyaktig hva loven sier om mine rettigheter her? Kan ikke finne det... jeg har søkt litt på lovdata.no men fant ingenting om ting som gjelder min sak...Jeg vet det blir litt komplisert når det gjelder et internasjonale ekteskap... Du har giftet deg med en mann fra usa, samt bodd der sammen med han. da har ikke norske lover noe med dette. men dette er bare noen mnd dere har vært gift? du høres fryktelig ung ut? i usa kan man saksøke alt og ingenting så du burde passe deg så han ikke gjør det med deg! hadde jeg vært deg så hadde jeg glemt alt om han, gaver ol!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå