Bomull Skrevet 12. oktober 2008 #21 Skrevet 12. oktober 2008 Cityshorts er definitivt ikke passende i et bryllup, slik går man jo kledd til vanlig! (Både med bluse og vest til). Jeg hadde hørt med brudeparet hva de har ment med kleskoden. De kommer garantert til å få flere spørsmål ettersom de har valgt en så sær kleskode.
Lilywhite Skrevet 12. oktober 2008 #22 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes vel heller egentlig ikke at city shorts er passende. Greit at det kan være pyntet, men er mange som går med dette som jobbantrekk, evt byn-antrekk, synes man bør pynte seg hakket mer i et bryllup selv om dresskoden ser ut til å være litt er uformell enn det som er vanlig... Men er enig med flere andre her, hvis man er usikker er nok det tryggeste å spørre brudeparet
covergrl Skrevet 12. oktober 2008 #23 Skrevet 12. oktober 2008 jeg kommer ikke til å stille så store krav til mine bryllupsgjester med tanke på antrekk, men city shorts er helt uaktuelt.. men en fin drakt går bra, samme med swingskjørt og bluse.. ha på deg noe løst og ledig som du kan danse med.. likevell ville jeg hørt med brudeparet, er jo ikke godt å si hva de mener..
Gjest Mea Culpa Skrevet 12. oktober 2008 #24 Skrevet 12. oktober 2008 jeg kommer ikke til å stille så store krav til mine bryllupsgjester med tanke på antrekk, men city shorts er helt uaktuelt.. men en fin drakt går bra, samme med swingskjørt og bluse.. ha på deg noe løst og ledig som du kan danse med.. likevell ville jeg hørt med brudeparet, er jo ikke godt å si hva de mener.. Spiller det virkelig så stor rolle hva gjestene har på seg?? Er det ikke viktigere at de har pyntet seg og føler seg vel? På bryllupsdagen din legger du sikkert ikke så my merke til hva de rundt har på seg uansett.
covergrl Skrevet 13. oktober 2008 #25 Skrevet 13. oktober 2008 Spiller det virkelig så stor rolle hva gjestene har på seg?? Er det ikke viktigere at de har pyntet seg og føler seg vel? På bryllupsdagen din legger du sikkert ikke så my merke til hva de rundt har på seg uansett. på en måte så nei.. på en annen side ja.. bryllup er en stor dag for alle (ihvertfall de aller fleste) og da synes jeg faktisk at man kan vise brudeparet så pass med respekt at de pynter seg og gjør litt ekstra.. selvfølgelig skal man være komfortabel, men man trenger ikke å gå i hverdagsklær for å være komfortabel.. det finnes tusen ting man kan kle seg opp med nå til dags, som både er fint elegant og komfortabelt.. jeg mener at cityshorts er fint men da i sammenheng med jobb antrekk.. til bryllup synes jeg det passe seg dårlig.. men en tunika, tights og fine smykker feks går greit.. finnes jo så mange fine tunikaer nå til dags..
Sol79 Skrevet 13. oktober 2008 #26 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har heldigvis aldri opplevd at bruden bestemmer hva jeg skal ha på meg som gjest i bryllup, så jeg vil påstå at man fint kan gå med en cityshorts i et bryllup så lenge man har riktig tilbehør. Etter min mening er ikke det noe mindre pyntet enn f.eks. en buksedrakt.
Gjest antigartner Skrevet 13. oktober 2008 #27 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Jeg vet ikke om jeg overtolker nå, men når et brudepar skriver "antrekk: dansesko" i invitasjonen, sier det meg følgende: 1. De vil at gjestene skal danse i bryllupet 2. De bryr seg mindre om formaliteter, i og med at de ikke bruker de "klassiske" antrekksbetegnelsene i invitasjonen. 3. Det er ikke noe stivt gallabryllup du er invitert i 4. De bryr seg ikke så mye om hva gjestene har på seg, så lenge gjestene er forberedt på at det blir dans. Med dette i bakhodet, konkluderer jeg med at cityshorts med pent tilbehør kan være gangbart antrekk i akurat dette bryllupet. (Når dette er sagt; cityshorts er ingen favoritt her i gården, så personlig ville jeg funnet en eller annen form for "gallabukser for damer" istedenfor.) Edit: skrivefeil Endret 13. oktober 2008 av antigartner
Spirito Skrevet 13. oktober 2008 #28 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Det kommer vel helt an på kleskoden. En slik bukse, f.eks. med støvletter kan være vel så fint som ei vanlig svartbukse synes nå jeg. Men Jerle: Hvor skal bryllupet holdes? På hotell eller på "lokalet"? Er det i et forsamlingshus med "dansesko" som kleskode ville jeg kledd meg som til en hvilken som helst annen dansefest en lørdags kveld. Man går ikke i støvletter i et bryllup! Kanskje i kirken, hvis det er vinter og man har knelang kjole, men aldeles ikke på festen! Det er ganske harry med støvletter innendørs. Synes ikke det passer med shorts i bryllup heller, hva er det som er så vanskelig med å bare ta på seg noe passende? Endret 13. oktober 2008 av Spirito
Sol79 Skrevet 13. oktober 2008 #29 Skrevet 13. oktober 2008 Man går ikke i støvletter i et bryllup! Kanskje i kirken, hvis det er vinter og man har knelang kjole, men aldeles ikke på festen! Det er ganske harry med støvletter innendørs. Synes ikke det passer med shorts i bryllup heller, hva er det som er så vanskelig med å bare ta på seg noe passende? Men hvem bestemmer hva som er harry og hva som er passende?
Spatula Skrevet 13. oktober 2008 #30 Skrevet 13. oktober 2008 på en måte så nei.. på en annen side ja.. bryllup er en stor dag for alle (ihvertfall de aller fleste) og da synes jeg faktisk at man kan vise brudeparet så pass med respekt at de pynter seg og gjør litt ekstra.. selvfølgelig skal man være komfortabel, men man trenger ikke å gå i hverdagsklær for å være komfortabel.. det finnes tusen ting man kan kle seg opp med nå til dags, som både er fint elegant og komfortabelt.. jeg mener at cityshorts er fint men da i sammenheng med jobb antrekk.. til bryllup synes jeg det passe seg dårlig.. men en tunika, tights og fine smykker feks går greit.. finnes jo så mange fine tunikaer nå til dags.. Heller cityshorts en tunika og tights... det vil jeg påstå er mer vanlig til hverdagsbruk enn cityshortsen....
Jerle Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #31 Skrevet 13. oktober 2008 Takk for fine svar!! Jeg går mye i capri+dressjakker+støvletter på jobb, så jeg kommer nok ikke til å gå i det. Men jeg ser ikke bort i gra at jeg har støvletter i kirken og heller skifter til middagen. Det er styrt-kaldt der bryllupet skal holdes. Jeg har bunad, men vet ikke om jeg vil gå i det heller. Det blir vel en enkel kjole av noe slag og gode sko! De har jeg allerede valgt, så nå må jeg bare finne et antrekk som matcher, for man skal ikke kimse av gode OG pene sko. Kan være jeg sender en sms til brudgommen også ang. antrekk og om han vet om noen som kommer til å komme i bunad(vi er fra samme sted og bryllupet er en helt annen plass i landet, så sånn sett er det jo litt "stas" med bunad) eller om de ser for seg litt nedpyntede klær. Forhåpentligvis snakker han med dama og det og jeg får et skikkelig svar. Må vel ta med at jeg ikke kjenner bruden...
Jerle Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #32 Skrevet 13. oktober 2008 Ang tights og tunika, så er det heeeeeeelt utelukket. Men det går kun på personlig smak, ikke fordi jeg mener det ikke er fint nok.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #33 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg synes ikke noe om jenter som kommer i shorts/tights/bukse i bryllup... En ting er at bestemor eller en gammel tante kommer i en "granny-buksedress", men når man først er bedt i bryllup hvor det skal være litt klasse, så får man fader i meg jenke selvrettferdiggjørelsen et par hakk den kvelden og PYNTE seg! Man går IKKE i det samme i et bryllup som man ville tatt på seg til jobbintervju eller jente-vorspiel.
Spirito Skrevet 13. oktober 2008 #34 Skrevet 13. oktober 2008 Men hvem bestemmer hva som er harry og hva som er passende? Det er selvsagt subjektivt. Jeg har da ikke påstått at jeg har snakket for alle i verden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå