Jerle Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Dere kloke damer, kan dere hjelpe meg? Skal i bryllup i julen og antrekk er: dansesko. Hva bør jeg gå i da? Drømmen er å slippe kjole/skjørt, men det går vel ikke?
Dragonlady Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Dersom det står dansesko som antrekk, så ville jeg hatt på meg en pen drakt - ikke kjole eller skjørt (jeg liker egentlig ikke å gå i kjole eller skjørt), det kan bli minst like fint :D Går ut i fra at det ikke er så kjempeformelt i bryllupet du skal i. Men er du usikker, kan du jo alltids spørre bruden eller brudgommen hva de mener.
Spatula Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Når jeg hører antrekket dansesko, tenker jeg sko som er gode å danse i... Er brudeparet glad i å danse? Kan det jo være et hint om dansemusikk... Kle deg slik at du selv føler det fin, det er da man er mest komfortabel Hva med shorts? får jo kjøpt så mang fine nå til dags, som går til knærne/leggen Og med en hvit skjorte å svart vest, og noen smykker til, blir man fin og det er også komfortabelt
LukaFrost Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Når jeg hører antrekket dansesko, tenker jeg sko som er gode å danse i... Er brudeparet glad i å danse? Kan det jo være et hint om dansemusikk... Jeg tenkte akkurat det samme.
Rosalie Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Kun dansesko på vinteren? Det hørtes kaldt ut... :fryse:
Spatula Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Shorts i bryllup? :klø: Sånn som går ned til knærne som ser ut som en dressbukse, det har jeg sett i et bryllup å det va faktisk ganske så tøfft, men alikevel fint Er ikke alt lov i disse dager da? Så lenge man ikke kommer i helt hvitt? :gjeiper:
LukaFrost Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Kun dansesko på vinteren? Det hørtes kaldt ut... :fryse: Bryllupet er vel innendørs, så det burde ikke bli kaldt.
Rosalie Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Bryllupet er vel innendørs, så det burde ikke bli kaldt. Men er det lov å ha på undertøy, tro..? Eller er det kun dansesko som gjelder?
Gjest Lille Bie Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Sånn som går ned til knærne som ser ut som en dressbukse, det har jeg sett i et bryllup å det va faktisk ganske så tøfft, men alikevel fint Er ikke alt lov i disse dager da? Så lenge man ikke kommer i helt hvitt? :gjeiper: Hadde noen kommet i shorts i mitt bryllup med unnskyldningen "er ikke alt lov i disse dager?" Hadde nok jeg blitt passe storøyd.. Trodde man skulle pynte seg i bryllup jeg? Nå skal det sier at vi planlegger ett litt mer formelt bryllup enn et "dansesko" bryllup da. Endret 10. oktober 2008 av Lille Bie
Gjest Faerie Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tipper Agnethe tenker på shorts type "cityshorts" eller capribukse ala denne.
Gjest Mann på 43 Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 Dersom det står dansesko som antrekk, så ville jeg hatt på meg en pen drakt - ikke kjole eller skjørt det kan bli minst like fint :D Nei, det blir ikke like fint.
Spatula Skrevet 10. oktober 2008 #13 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tipper Agnethe tenker på shorts type "cityshorts" eller capribukse ala denne. Ja! Det var en sånn jeg mente, med rett tilbehør kan jo det bli fint.. Er jo ikke som om brudeparet har bedt om gallaantrekk... Virker som brudeparet er glad i å danse, så dette er nok komfertabelt nok til å danse i også, og man slipper kjole og skjørt som personen som startet tråden her ville unngå
Annie Skrevet 10. oktober 2008 #14 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tipper Agnethe tenker på shorts type "cityshorts" eller capribukse ala denne. Skjønte det, men jeg syns ikke det er et passende antrekk i et bryllup.
Gjest Lille Bie Skrevet 10. oktober 2008 #15 Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Jeg tipper Agnethe tenker på shorts type "cityshorts" eller capribukse ala denne. Det er ikke i nærheten av å være et passende antrekk for et bryllup.. Endret 10. oktober 2008 av Lille Bie
Spatula Skrevet 10. oktober 2008 #16 Skrevet 10. oktober 2008 Det er ikke i nærheten av å være et passende antrekk for et bryllup.. Hva er så et passennde antrekk da? En kjole eller et skjørt som vedkommende absolutt ikke føler seg vel i? Gallakjole? En varm bunad til å svinge seg i til de sene nattetimer? Er det ikke det viktigste at personen virkelig har lagt sin flid i antrekket og selv synes at det er fint nok? I stedet for å være ukomfortabel resten av kvelden? Virker heller ikke som dresskode: Dansesko, legger lista så høyt eller... Men spør bruden hvis du er usikker
Gjest Faerie Skrevet 10. oktober 2008 #17 Skrevet 10. oktober 2008 Det kommer vel helt an på kleskoden. En slik bukse, f.eks. med støvletter kan være vel så fint som ei vanlig svartbukse synes nå jeg. Men Jerle: Hvor skal bryllupet holdes? På hotell eller på "lokalet"? Er det i et forsamlingshus med "dansesko" som kleskode ville jeg kledd meg som til en hvilken som helst annen dansefest en lørdags kveld.
msDelenn Skrevet 10. oktober 2008 #18 Skrevet 10. oktober 2008 vel..om jeg fikk en innbydelse slikt, ville jeg utelukke denne garderoben: alt som er trangt, alt som er kort, alt som ville vise for mye. Ikke lette denne nei. beste ville være å spørre vertskapet hva de mener..e.l. Er ikke flaut, og heller ikke teit.
Spatula Skrevet 10. oktober 2008 #19 Skrevet 10. oktober 2008 vel..om jeg fikk en innbydelse slikt, ville jeg utelukke denne garderoben: alt som er trangt, alt som er kort, alt som ville vise for mye. Ikke lette denne nei. beste ville være å spørre vertskapet hva de mener..e.l. Er ikke flaut, og heller ikke teit. Jeg er enig med deg der
Jade Skrevet 11. oktober 2008 #20 Skrevet 11. oktober 2008 Når jeg hører dansesko, så ser jeg for meg bluse og swingskjørt. Men det er sikkert lov med finbukse også, som det går an å røre seg litt i (danse, altså). Jeg ville hørt med bruden jeg, hva hun har sett for seg. Ellers håper jeg ingen stiller opp i nettoen med kun dansesko :O
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå