Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne-26-
Skrevet

Jente på 26 som sliter med litt uren hud, og veldig skinnende. Trenger råd til renseprodukter og sminke!

Langt lyst hår, blå øyne.

Bruker for tiden clinique ansiktsrens, toner og krem. Får noen små røde prikker i huden fra uke til uke. Spesielt i panne og på hake.

Huden min begynner å "skinne" (i negativ forstand) kort tid etter dusj. Da mest i panne.. og det forgrener seg til hele ansiktet etter kort tid. Da har jeg brukt Clinique dramatically different moisturizing gel som base, og clinique hardt pudder (superpowder double face powder) utenpå der.

Hva kan jeg gjøre for å unngå denne blanke huden?

har prøvd både clinique sheer matteness (t zone shine control og clinique pore minimizer t zone shine control uten hell).

Frister å prøve denne mineralsminken, men jeg tørr ikke kjøpe fra nett uten å se farger!

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest *lucky*
Skrevet

Dropp alt fra Clinique!

Ta en tur til hudpleier så får du hjelp til å velge hvilken farge du må ha i mineralfoundation. Mineralfoundation er et bra valg.

Velger du å begynne med ID så kjøp et pudder som heter mineral veil, dette hjelper mot blankhet.

Skrevet

Da går du til en hudpleier som f.eks har Id eller lignende og sier at du vil vite hvilken farge som passer deg. Bare ikke si at du skal kjøpe på nett etterpå ;)

På www.limebeauty.com har de Id sminke til en veldig grei pris. Id har blant annet et pudder som skal matte huden, Mineral veil. Har den selv, men er ikke noe spesielt glinsende i huden så jeg vet ikke hvordan denne vil bli på veldig blank hud. Men kanskje det kan være verdt og prøve. Dette pudderet skal under foundation.

Skrevet
Dette pudderet skal under foundation.

Hæh? Skal det? Umulig å finne mer info på google, bortsett fra dette...

Nå har jeg aldri blitt "lært opp" i bruk av mineralsminke - men har lignende hud som trådstarter. Har alltid følt meg mer eller mindre avhengig av mattende pudder, men etter at jeg prøvde ID-foundation og mineral veil holder blankheten seg til langt ut på ettermiddagen. Jeg er hekta!

Skrevet

Ja skippa helt kosmetiska produkter och börja med Cosmeceuticals istället, ett litet råd bara !

har man stora bekymmer med fet T-zon, föreslår jag att man väljer vid sidan av sin dagkrämsrutin, att man köper en mattande sebumdämpande aknekräm till T-zonen helt enkelt. Det innan du sedan tar ev Mineral Veil först där och sedan pudret.

Be även en läkare skriva ut Tretinoin du kan ha på de feta grova porerna till kvällen då du tvättat dig ordentligt. Då kommer talgkörtelöppningarna att bli mindre.

Normalt sett brukar man Veil sist då foundation är lagd. Men jag tycker inte det finns något "rätt eller fel" där. Man kör med det som känns bäst

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Gjest jente-26-
Skrevet

skal man smøre foundation over pudder altså?

Jeg har aldri brukt foundation før.. er dette noe dere bruker hver dag? Blir det ikke tett i porene og kviser av dette?

ellers takk for svar!! Kjempeglad!:)

Skrevet
skal man smøre foundation over pudder altså?

Jeg har aldri brukt foundation før.. er dette noe dere bruker hver dag? Blir det ikke tett i porene og kviser av dette?

ellers takk for svar!! Kjempeglad!:)

Du blir ikke det av mineralfoundation. Det hjelper faktisk mot kviser samtidig som det reparerer huden. Den inneholder sink som roer ned og reparerer samt beskytter mot solen. Men du må rense om kvelden uansett da :)

ID foundation er i pulverform, og ser veldig naturlig ut.

Grunnen til at Jean sier at du skal ha mineral veil under er fordi det minsker porene gjør at du ikke blir så blank og det gir bedre feste til id foundation. Jeg bruker også ID på den måten, fordi jeg også har tendenser til å bli veldig blank, så dette hjelper veldig mye mot blankhet. du bruker også i tillegg mineral veil på toppen av foundation, før du avslutter med solpudder og ruge hvis ønskelig.

Du kan også ta en liten børste å legge ekstra mineral veil lokalt der du trenger det mest.

Skrevet

Exakt. Bloggerina har precis förklarat hur jag menade.

Bara att köra på och testa!

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet
Du blir ikke det av mineralfoundation. Det hjelper faktisk mot kviser samtidig som det reparerer huden. Den inneholder sink som roer ned og reparerer samt beskytter mot solen. Men du må rense om kvelden uansett da :)

ID foundation er i pulverform, og ser veldig naturlig ut.

Grunnen til at Jean sier at du skal ha mineral veil under er fordi det minsker porene gjør at du ikke blir så blank og det gir bedre feste til id foundation. Jeg bruker også ID på den måten, fordi jeg også har tendenser til å bli veldig blank, så dette hjelper veldig mye mot blankhet. du bruker også i tillegg mineral veil på toppen av foundation, før du avslutter med solpudder og ruge hvis ønskelig.

Du kan også ta en liten børste å legge ekstra mineral veil lokalt der du trenger det mest.

jeg blir blank uansett og jeg bruker mineral veil først, så i.d foundation og så mineral veil oppå igjen. jævlig blank og sykt irriterende. føler folk nesten ikke vil snakke med meg eller se meg inn i øynene når jeg snakker for det er bare så skinnende:S

har kjøpt den oil control lotion fra dermalogica. den hjelper litt da men....

Gjest *lucky*
Skrevet
jeg blir blank uansett og jeg bruker mineral veil først, så i.d foundation og så mineral veil oppå igjen. jævlig blank og sykt irriterende. føler folk nesten ikke vil snakke med meg eller se meg inn i øynene når jeg snakker for det er bare så skinnende:S

har kjøpt den oil control lotion fra dermalogica. den hjelper litt da men....

ID er antagelig ikke det beste for folk med blank hud, det er jo skinnende også..

Det matteste jeg har prøvd er det pressede pudderet til Glo minerals, anbefales! Lett å ta med også så en kan ta på litt iløpet av dagen:)

Skrevet

Jeg er blank i huden og det hjelper for meg. Jeg bruker også endel fuktmasker slik at huden min blir mettet, dette hjelper også på blankhet. Det kan være at du er blank pga overproduksjon av talg fordi huden ikke får nok fukt. Et godt fukt serum/nattkrem metter huden i løpet av natten og da slipper huden masseprodusere talg for å smøre seg selv.

Gjest jente-26-
Skrevet
Jeg er blank i huden og det hjelper for meg. Jeg bruker også endel fuktmasker slik at huden min blir mettet, dette hjelper også på blankhet. Det kan være at du er blank pga overproduksjon av talg fordi huden ikke får nok fukt. Et godt fukt serum/nattkrem metter huden i løpet av natten og da slipper huden masseprodusere talg for å smøre seg selv.

fuktmasker... kan du gi meg noen eksempler?kjøper du det gjennom nett?

Skrevet (endret)

Ja, det har jeg ;)

Men en ting prøv å peel huden først enten enten en ensymskrubb eller enn skrubb med korn. Det gir et MYE bedre resultat. Men om du sliter med kviser er det best for deg å bruke ensymskrubb , denne vet jeg er god. En som er god for daglig bruk, er denne!

Skin Hydrating Masque fra dermalogica er en lett og god maske, se her!

Multivitaminmasken er også bra, men mulig den er litt for aktiv for deg, men her er link uansett.

Denne fra MD formulation er min favoritt. Den inneholder glycol syre, slik at den stikker litt de første minuttene. Din hud bør være litt kjent med MD før du bruker den, selv om mange bruker den uansett og det går for det meste helt greit. Det er min favoritt over alle favoritter, huden blir helt fantastisk etter den.

Carita lagun maske (fant ingen link) er også en favoritt, men den er i tillegg litt lettere en den forige.

Endret av Bloggerina
Skrevet

dette gjør jeg. hjelper ikke noe særlig enn at jeg får sykt skinnende hud dagen etterpå. holder huden min myk da:D

har det pressede fra glo. matter ikke en dritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...