Sari Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har lenge letet etter et hvitt salongbord, men finner ikke noe som jeg er helt fornøyd med. Enten er målene feil, matrialene feil - eller så er prisen hinsides. Så sånn inntil videre vurderer jeg å male det bordet jeg har i dag. Det er nemlig supert på alle måter, bortsett fra at tresorten ikke passer inn her lenger. Jeg har malt massevis av møbler før, men har ikke erfaring med malt bordplate. Hvordan blir slitestyrken etterpå? Tåler det at man glemmer dekkbrikker under et vannglass eller blir det ringer i malingen da? Hva med en varm kopp?
Gjest Bond Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Vi har malt salongbord, et gammelt furubord. Malingen har vi ikke problemer med, men bordplaten selv er ganske myk, så den har fått noen små skraper. Sånt er ikke synlig dersom bordet er heltre, men det blir ganske synlig hvis bordet er malt. Men det går fint med både glasser og tekopper, har ikke lagt merke til noen problemer med sånt. Det er nok også litt avhengig av hvilken maling du bruker, kunne jeg anta?
Sari Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2008 Takk for svar. Har litt lyst å male det med blank maling, dvs Lady oljemaling 80.
pittie Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Et tips, lakker overflaten med en kraftig lakk. Veldig holdbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå