Gjest sinna Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 jeg er så forbanna... jeg ringer nav men de nekter og sette meg over til mitt lokale nav kontor bare pga jeg ikke har noe navn på pers jeg skal snakke med. jeg lurer på når jeg får utbetalt en stønad . har ikke motatt brev om at søknad et motatt, dette pga nav hadde GLEMT og sende meg brev, så jeg vet ikke hvem saksbehandleren min er. de sier de kan hjelpe meg bla bla blaaa. men alle komunene har forskjellige tider når de betaler ut denne stønaden så jeg vil jo snakke med de lokalt ikke en jævla mellom person. men de får det ikke inn i hode. og jeg har ikke mulighet til og reise til nav sitt kontor med tanke på avstand og har ikke lappen( bor på lande så buss er uaktuelt) tenkte ringe igjen i morgen en siste gang og prøve og bli satt over.. noen som har noe tips til hva jeg kan si? det er engangstøtte ved fødsel det gjelder foresten og er over fullgåtte uke 26 og skal derfor ha pengene og vil snakke med saksb. i min komune siden det er DE som har den og høre når DEN komunen betaler ut. har så lyst og svare de frekt vist de ikke setter meg over og si : er det lang ventetid på øre nese hals spesialist? du kunne trenge en siden du ikke hører hva jeg sier! men er nok ikke så tøff desverre hehe
Gjest Gjest_julia_* Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Når du oppgir ditt fødselnummer, så skal de kunne se på data hvem din saksbehandler er. Så det høres veldig rart ut. Men når det er sagt, har også opplevelser med NAV som jeg godt kunne vært foruten. De har sendt svar på mail fra meg, til helt andre adresser enn min mailadresse. Og det tok 3 mnd. før jeg fikk sykepengene jeg skulle ha, p.g.a. at de rotet så fælt. Og min saksbehandler satt alltid i møter, og var aldri å treffe på telefon. Ikke akkurat noen serviceinnstilt etat. Skulle tro de mistenkte alle for å ville svindle dem. Håper du når frem ihvertfall. Man trenger endel "overskudd" for å klare å komme gjennom hos NAV, og de tapper en for mye energi...
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har en helt annen erfaring med NAV. Saksbehandleren min er riktignok veldig travel og opptatt, men hun er veldig blid og forståelsesfull. Og når det ikke går an å få tak i henne så ordner en av de andre ansatte opp i eventuelt kluss med utbetaling av sykepenger osv. Byråkratiet kan være tungrodd, ja, men jeg har alltid blitt møtt med vennlighet og hjelpsomhet.
Blåbæret Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skjønner ikke at så mange har dårlige opplevelser hos nav. De har et noe tungvint system, men jeg har alltdi blitt møtt med respekt og fått den hjelpen jeg har trengt. Saksbehandleren jeg har hatt har alltid tatt seg tid til meg selv om jeg ikke har hatt time. Virker som om jeg er en av de heldige som har truffet på rett folk. Når jeg har ringt nav og spurt om de kan sette meg over har det ikke vert problem. Sim en over her sa, så har de fått fødselsnr og funnet den informasjonen de trenger for å kunne sette meg over.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan man blir mottatt har nok mye å gjøre med hvordan man oppfører seg selv. De profesjonelle (ansatte på NAV) burde selvfølgelig heve seg over uvennlig framferd av kundene/brukerne, men mennesker er mennesker. Har man selv en litt irritert tone så burde man ikke bli overrasket dersom den man snakker med ikke er smørblid og strålende tilbake. Man kommer langt med litt vennlighet og en blid framtoning.
Gjest Miley Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Tja, hva med å gi denne mellompersonen mulighet til å finne ut av dette? Ofte så klarer de med det utrolige verktøyet pc og se ganske mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå