Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke nordmenn flest lar seg skremme av dette. Vi tror tross alt at når setebelteskiltet kommer på, så betyr det at "oi, nå er det på tide å fyke opp for å stille seg i toalettkø, ta bagasjen opp og ned av hylla et par-tre ganger, og slå av en prat til med medpassasjeren lenger bak i kabinen før landing". Og i tillegg så tror vi at det er premie til alle som rekker å hoppe ut av setet før skiltet rekker å slukkes etter landing :)

Skrevet
Tror ikke nordmenn flest lar seg skremme av dette. Vi tror tross alt at når setebelteskiltet kommer på, så betyr det at "oi, nå er det på tide å fyke opp for å stille seg i toalettkø, ta bagasjen opp og ned av hylla et par-tre ganger, og slå av en prat til med medpassasjeren lenger bak i kabinen før landing". Og i tillegg så tror vi at det er premie til alle som rekker å hoppe ut av setet før skiltet rekker å slukkes etter landing :)

:ler: :ler: :ler:

Så enig, så enig!

Har forøvrig opplevd turbulens som varte sammenhengende i over en time, tilslutt la flyet om kursen for å unngå mere ubehag for pasasjerene. Da var jeg svett, jeg liker IKKE turbulens, selv om alle har forklart meg at det ikke er farlig...

Skrevet

Da jeg leste om denne hendelsen, kom jeg til å tenke på hva en norsk pilot fortalte meg en gang; han hadde ved selvsyn sett at kinesiske piloter på China Air hadde med seg hele og halve slekta inn i cockpiten, hvor de satt rundt omkring og laget mat. Ikke setebelter til alle der, nei.

Så kanskje det har en sammenheng. Jeg sier kanskje og påstår ikke at det er årsaken her.

Vi pleier jo å bli opplyst om at vi bør ha på sikkerhetsbeltet når vi går inn i turbulente områder. Så hvis sikkerhetsreglene blir fulgt, er det nok ingen fare.

Men ubehagelig er det- og jeg liker det ikke.

En gang opplevde jeg turbulens i flere timer- vi fikk ikke gå ut av setet i det hele tatt og fikk ikke servering. Det verste var alle nordmennene som fikk nervøst anfall og begynte å drikke av alle tax-freeposene sine. :)

Skrevet

Når det gjelder CAT så er jo det lite å gjøre om man allerede står i dokø, går ikke an å sitte i setet samtidig som man står i kø. Men å ta av beltet når man sitter i setet er jo unødvendig. Folk som "føler seg kvelt" av setebeltet kan jo feks sykle eller gå i stedet for bil/fly. Da slipper man setebelter.

Når det gjelder turbulens ifm vær, så tennes jo skiltet før man kommer inn i været. I tillegg så ber piloten flygelederen om han kan få en kurs klar av været. Hvis det ikke er noen i veien, så får flyet tildelt en ny kurs som går klar av været.

Skrevet

jeg er mye ute og reiser og har opplevd skikkelig turbulens flere ganger. IKKE moro.

Saa skikkelig at kopper, tallerkner raste . Lukene hvor bagasjen ligger aapnet seg. Bagasjen fallt ut. Oksygenmaskene fallt ned. Passasjerene skrek og graat om hverandre. Selv opplevde jeg det GRUSOMT. Aldri mer haaper jeg. Ikke lett og fortelle seg selv at dette er helt normalt da gitt.

Oh yeah, var svaert glad for aa lande.

Skrevet

Jeg har alltid setebeltet festet når jeg sitter i setet. Men om turbulensen kommer uforvarende på når man står i dokøen, så er det jo ikke så mye man kan få gjort.

Jeg fløy forøvrig rundt i restene av Ike for et par uker siden. Det var litt slitsomt.. Da var setebelteskiltet tent nesten hele turen, og vi fikk ikke mat for kabinpersonalet måtte også sitte fastspent.

Forøvrig er den verste tubrulensen jeg har kjent sidelengs turbulens. Det kjentes ut som om hele flyet ble truffet hardt i siden av noe, og vi ble slengt skikkelig rett sidelengs. Opp og ned turbulens er omtrent som å sitte på bussen på en standard vestlandsvei. Men å bli kastet sidelengs på den måten var litt ekkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...