Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Inspirert av at noen beskrev sin daglige ansiktspleie-rutine i en annen tråd, ble jeg nyskjerrig på hva dere andre gjør? Selv bruker jeg MD formulations rens om morgenen, ikke mer, bortsett fra noen perioder hvor huden min ser ut til å ha behov for fukt om morgenen også. Om kvelden bruker jeg øyensminkefjerner fra Lancome, så rensen fra MD igjen, og lar den virke i ca 5 minutter (det tar jeg meg ikke tid til om morgenen)så facial lotion, og til slutt active moist fuktighetskrem fra Dermalogica. Jeg peeler en gang i blant med en peelingkrem fra Body Shop (er ikke fornøyd med denne, altfor grove korn, gjør nesten vondt), og bruker masker fra MD og Dermalogica nå og da. Huden min er langt fra perfekt, så jeg burde kanskje gjøre mer?
Jean Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Om detta har jag skrivit i min blogg i somras: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/july/v...vardsrutin.html MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Endret 8. oktober 2008 av Jean
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Det eneste jeg gjør er å vaske ansiktet med en våt klut og så bruker jeg en ansiktskrem etterpå. Dette gjør jeg morgen og kveld, og jeg bruker Dior øyensminkefjerner (ikke så god, by the way...=p) hvis jeg bruker sminke. En gang i uken bruker jeg enten fuktmasken eller blue corn-masken fra The Body Shop. Har prøvd ulike renseskum o.l., uten at huden min har blitt bedre av det. Synes huden min er finest uten for mye dill
Rexina Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Nå gjør jeg som så: Morgen: * Renser ansiktet med Jan Marini (lar den virke mens jeg pusser tennene, ca. 2 min) * Fjerner rens med lunket vann og håndklede * Tar på øyekrem (En prøve fra Shiseido jeg har) * Tar på bioclear-krem (JM) * Så solkrem (JM) Hvis jeg har tid, venter jeg gjerne litt mellom bioclear og solkrem før jeg til slutt legger sminken. Kveld: * Fjerner sminken med Nivea (sminkefjerner-krem) * Samme rens (mens jeg pusser tenner og bruker tanntråd..) * Fjerner rens med lunkent vann og håndklede * Øyenkrem * Bioclear-krem Har bestillt en nattkrem som heter Transformation cream fra JM, og da tenkte jeg å bruke denne over bioclear om natta.
mari4ever Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Nå gjør jeg som så: Morgen: * Renser ansiktet med Jan Marini (lar den virke mens jeg pusser tennene, ca. 2 min) * Fjerner rens med lunket vann og håndklede * Tar på øyekrem (En prøve fra Shiseido jeg har) * Tar på bioclear-krem (JM) * Så solkrem (JM) Hvis jeg har tid, venter jeg gjerne litt mellom bioclear og solkrem før jeg til slutt legger sminken. Kveld: * Fjerner sminken med Nivea (sminkefjerner-krem) * Samme rens (mens jeg pusser tenner og bruker tanntråd..) * Fjerner rens med lunkent vann og håndklede * Øyenkrem * Bioclear-krem Har bestillt en nattkrem som heter Transformation cream fra JM, og da tenkte jeg å bruke denne over bioclear om natta. dag: lunktet vann i ansiktet - biotherm rens med små peeling korn+ body shop vitamin c dagkrem med SPF 15 Kveld: rensemelk+ tonic fra Loreal ( ideal balance normal/blandet hud) ekstrapleie: blueberry deep cleansing scrumb&mask fra the body shop (anbefales veldig!!!) honey and oat scrub&mask fra the body shop. pluss vitamin C intensive peeling fra the body shop. anbefaler dette veldig. Er kjempe gode produkter til en ikke så galen pris:) renser huden med loreal rensemelk og tonic på kvelden
Søtpotita Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Morgon: Vaskar ansiktet i dusjen og brukar då ofte billege ansiktsvaskar (akkurat no har eg Simple). Etterpå tek eg på Dior HydrAction ansiktskrem (i pumpeflaske ). Kveld: Vaskar fjeset med Dermalogica Special Cleansing Gel, brukar Avene augesminkefjernar, sprayar på Dermalogica Multi Active Toner og til slutt tek eg på Active Moist ansiktskrem Masker (av og til): Den rosa frå Body Shop og den gooode frå Decleor Endret 9. oktober 2008 av Årolilja
Gjest Gl@mB@be Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Morgen: Renser med special cleansing gel fra dermalogica, deretter påfører jeg skin smoothing cream (også dermalogica). Kveld: Fjerner sminken med en simple-serviett, renser huden med special cleansing gel, påfører øyekrem (all about eyes rich fra clinique) og skin smoothing cream.
AnetteR Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Morgen: - renser ansiktet med clarins rens for vanlig hud. Bruker dagkrem i samme serie. Sunblokk på overleppe hele sommeren, (helsikkes p-piller) Da jeg kommer hjem: - renser bort ansiktssminke og krem med clarins ansiktsvask. Slik har huden produktfri noen timer hver ettermiddag. Kveld - Ny rens med clarins. Øyesminkefjerner. Clarins nattkrem, Origins øyekrem. (ca annenhver natt, og litt i perioder. Jeg har en misstanke om at daglig tilførsel av fukt gjør huden avhengig, så jeg lar huden puste de fleste netter) En gang i uka: Peeling med ML Sapola. Dyprens fra Clarins, og fuktighetsmaske fra lancome. Pleier å gjøre dette rett etter trening - da er huden varm og porene åpne. Jeg skifter produktserie innimellom. Er også veldig fornøyd med Dermatologica og Estee Lauder.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Morgen: Renser med Aubrey Organics Blue Green Algae celansing lotion, deretter Aubrey Organics Blue Green Algae toner og til slutt L'oreal dagkrem (har bestilt dagkrem fra Aubrey Organics Blue Green Algae også, så den ligger nok snart i posten ) Kveld: Først fjerne øyensminke med Nivea sminkefjerner. Deretter samme renserutine som på morgene, men tar nå å renser huden med cleansing lotion to ganger for å være sikker på at jeg får fjernet all sminke. Deretter påfører jeg jojobaolje i mangel på noen god nattkrem. Har noen forresten en god nattkrem å anbefale?
Bjørnemor Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Morgen: renser huden med Jan Marini Bioglycolic Facial Cleanser Environ A-vitamin øyegel C-esta serum Jan Marini Transformation creme Jan Marini Solbeskyttelse fra Jan Marini..(men den skal jeg snart bytte ut) Kveld: Jan Marini Bioglycolic Facial Cleanser Jan Marini faktor A-eyes for dark circles Jan Marini Faktor A-pluss krem Transformation krem
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #11 Skrevet 11. oktober 2008 Morgen: renser huden med Jan Marini Bioglycolic Facial Cleanser Environ A-vitamin øyegel C-esta serum Jan Marini Transformation creme Jan Marini Solbeskyttelse fra Jan Marini..(men den skal jeg snart bytte ut) Kveld: Jan Marini Bioglycolic Facial Cleanser Jan Marini faktor A-eyes for dark circles Jan Marini Faktor A-pluss krem Transformation krem Hei :-) Kan jeg få spørre om dine erfaringer med Jan Marini faktor A eyes for dark circles? Funker det?
Bjørnemor Skrevet 11. oktober 2008 #12 Skrevet 11. oktober 2008 Hei :-) Kan jeg få spørre om dine erfaringer med Jan Marini faktor A eyes for dark circles? Funker det? Jeg synes kanskje den hjelper litt ja.. men har ikke brukt den så lenge..
Gjest Marlo Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Jøsses, kanskje noen kan anbefale meg et "beginner-set" til morgen og kveldsrutiner? Burde vel strengt tatt begynne med noe slikt jeg også, i en alder av 28 år og det eneste jeg gjør er å vaske fjeset i dusjen, nothing more nothing less
Ambivalent Skrevet 18. oktober 2008 #15 Skrevet 18. oktober 2008 Morgen: Vasker ansiktet i iskaldt vann + Garnier Nutritionist fuktighetskrem. Kveld: Simple ansiktsservietter for å fjerne sminke, lunkent vann i ansiktet + Garnier Nutritionist. Har prøvd dyre merker og "avanserte" rutiner, men huden min blir alltid irritert av det. Det enkle er ofte det beste, for å sitere en kjent reklame. Bruker solfaktor i ansiktet hver eneste dag. 30 på sommeren, 15 ellers i året.
Gjest Marlo Skrevet 18. oktober 2008 #16 Skrevet 18. oktober 2008 Hvorfor bruke solfaktor hver eneste dag? Er helt grønn på dette med hudpleie, og for meg virker det ulogisk å bruke det hver dag, spesiellt på høsten hvor det er mye grått ute
Glynis Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 Jøsses, kanskje noen kan anbefale meg et "beginner-set" til morgen og kveldsrutiner? Burde vel strengt tatt begynne med noe slikt jeg også, i en alder av 28 år og det eneste jeg gjør er å vaske fjeset i dusjen, nothing more nothing less Hvis du er fornøyd med huden din så ville jeg ikke anbefalt å gjøre noe. Kanskje en fuktighetskrem om vinteren. Jeg bruker hudpleie selv, men synes ærlig talt noen her tar helt av. Tre ulike kremer om morgenen er ikke akkurat nødvendig. Hvis du bruker sminke iblant så ville jeg brukt en mild rens that's it.
Gjest Marlo Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 Vel .. jeg har ikke akkurat flott hud for å si det slik. Huden min ser veldig ujevn ut, klarer ikke beskrive det på noen annen måte. Kunne jo selvfølgelig tenkt meg glattere og jevnere hud.
Ambivalent Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Hvorfor bruke solfaktor hver eneste dag? Er helt grønn på dette med hudpleie, og for meg virker det ulogisk å bruke det hver dag, spesiellt på høsten hvor det er mye grått ute Solfaktor er integrert i foundationen jeg bruker, derav solfaktor 15 ellers i året. Bruker bare solkrem på sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 Hvis du er fornøyd med huden din så ville jeg ikke anbefalt å gjøre noe. Kanskje en fuktighetskrem om vinteren. Jeg bruker hudpleie selv, men synes ærlig talt noen her tar helt av. Tre ulike kremer om morgenen er ikke akkurat nødvendig. Hvis du bruker sminke iblant så ville jeg brukt en mild rens that's it. Rens og en god fuktighetskrem med solfaktor ville jeg anbefalt. Jeg har nå de siste 2 mnd "tatt av" og bruker en god del produkter fra Jan Marini både morgen og kveld (rens, serum, fruktsyrekrem, øyekrem, a vitaminkrem og ulike masker..) og jeg må bare si at huden har forandret seg til det bedre. Hadde alltid en kvise eller to men nå har jeg ikke hatt en kvise på en hel mnd.. samtidig synes jeg teksturen i huden har forandret seg noe. Før brukte jeg rens og fuktighetskrem fra nivea, oriflame eller vichy, men er definitivt glad for at jeg har tatt av litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå