Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det alltid anbefales å påføre og skylle av rensene to ganger på Dermalogicas flasker med rens, "for professional results". Gjør dere det? Gjør det noen stor forskjell, annet enn at man bruker opp flasken mye forterè?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag kan inte svara för Dermalogicas produkter.

men då det gäller medicinska produkter innehållande glykol- eller BHAsyror så är det ALLTID två ggr på kvällen som man tvättar sig efter varandra.

Det eftersom man ofta har foundation osv i ansiktet. Dels ska man inte bruka en toner efter att man tvättat sig med syrabaserade produkter, då är det helt enkelt viktigt att bli ren.

Kan väl tänka mig att filosofin hos Dermalogica är liknande, vilket faktiskt är rätt tänkt.

Men brukar man vare sig smink eller foundation räcker det med EN gång på kvällen och inte TVÅ då.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke toner etter vasking med syrepdodukter?

Skrevet

Då förstör du ju den fina pH-balansen som gör det möjligt för andra produkter att nå ned i underhuden om du brukar den typen av vård.

Visserligen kommer huden att så småningom få rätt pH-värde en stund efter tvätt, men då har man oftast redan påfört de eventuella krämer som ska göra nytta. De avdunstar resten av det som inte direkt dras ned nämligen.

MVH

Jean

Skrevet

Du kan förvisso bruka en syratoner, men det blir ju kaka på kaka. Däremot kan du bruka en syratoner om du INTE använt en syrarengöring innan.

MVH

Jean

Skrevet
Du kan förvisso bruka en syratoner, men det blir ju kaka på kaka. Däremot kan du bruka en syratoner om du INTE använt en syrarengöring innan.

MVH

Jean

å nei... jeg som nettopp har kjøpt ddf sin aloe toner.. er denne bare å kaste da eller? jeg bruker den etter brightening cleanser..

Skrevet

Hudpleieren jeg går til anbefalte meg jo MD cleanser (den har jo syre) og facial lotion + en fuktighetskrem, til daglig bruk. Hun må da ha peiling?

Men utifra min logikk er det ikke noe poeng i å bruke renser med syre, du skyller den jo av med en gang (eller, noen lar den jo virke et par minutter, det blir jo noe annet), rensen får jo ikke "jobbet" før den blir skylt av. Så jeg bruker en vanlig, nøytral rens, Dermalogica sine er fine, og så en toner med syre.

Skrevet

^ Men Facial Lotion er jo ikke en toner....

Min mening er at om et renseprodukt ikke renser godt nok etter en gang er det ikke bra nok for meg. Renser jeg huden mer enn nødvendig reagerer den negativt med en gang.

Skrevet

Till Gjest:

Nej men gör såhär: Bruka din aloetoner först för att avlägsna så mycket make up mm som du kan då och sedan sköljer du med varmt vatten och därefter på med din syrarengöring. Detta går alldeles utmärkt.

Det är enorm vits med att bruka en syrarengöring vill jag påstå.

Även att den är en liten stund på huden (man ska låta den sitta på efter man masserat in den i ca 1-3 minuter på kvällen ) så ser den till att dels exfoliera men kanske bäst av allt: den ger huden rätt pH och förbereder för att efterkommande produkter överhuvudtaget ska vara verksamma.

Däremot råder en del tvivel om ifall det behövs styrkor i upp till 40% för att huden ska få optimalt ur krämer och serum. Det är från den nivån och upp till ca 70% i syrapeelerna som är på en klinik.

MVH

Jean

Skrevet

Hm - dette har jeg ikke hørt om før. Regner med det da også gjelder MDs "facial cleanser"? Det står ingenting på flaska om at man skal rense to ganger - men jeg gjør det gjerne hvis det kan gi bedre effekt. Bruker mineralsminke og har tørr, men småkvisete hud.

Skrevet

Nej generellt står det ofta inte och brukar man inte foundation är det heller inte nödvändigt.

Det är väl kanske lite en "egen känsla" även att gå efter här tycker jag. Men då man inte bör bruka en toner efter en syrarengöring, är det ganska självklart att man tar en omgång till - om man nu brukar foundation då.

Annars blir man ju inte ren och syran öppnar som sagt upp för att krämer alls ska kunna penetrera hudlagren.

Men många väljer å andra sidan att ta en bra make upborttagare i hela ansiktet först och sedan syran.

MVH

Jean

Skrevet
Men många väljer å andra sidan att ta en bra make upborttagare i hela ansiktet först och sedan syran.

Det høres ihvertfall atskillig billigere ut, siden produkter som f.eks. MD er dyyyre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...