Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har et veldig hjerteformet ansikt med høysatte runde kinnbenn og veier noen kg for mye, noe som synes på ansiktet. Akkurat nå har jeg hår som går ca ned til skuldrene uten noe fasong, det er litt fall i det og krøller seg nederst (Jeg får mer og mer krøller når håret blir lengre.) det er nok litt for tykt fordi jeg har veldig "trekant" form på håret mitt nå, og ikke noe fint. Noen som har noe forslag til hårfrisyre? Gjerne bilder jeg kan ta med til frisøren?
Frk Johansen Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Gå til en anerkjent frisør som du føler deg trygg på at følger trender og motebilder og sender sine ansatte på kurs. Jeg synes jeg ofte får gode råd i frisørsalongen, og jeg har byttet frisør mange ganger!
DDuck Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg lider vel av samme symptomene som deg med ansiktsform og vekt Jeg er frisør selv, men det er litt vanskelig å si hva du kler og ikke siden jeg ikke har sett deg eller hvordan håret ditt er... Men jeg kan si det jeg kommer på i farten om din ansiktsform Hvis du føler at håret ditt er som en trekant kan du gradere det litt nede i kanten f.eks for da vil du få vekk det som skaper "trekanten" siden håret vil falle bedre inn mot ansiktet... Jeg vet ikke om du er lang eller kort i ansiktet, men om du ikke er så altfor kort i ansiktet fungerer det veldig fint med en såkalt hel lugg som ligger ned i pannen... Jeg synes personlig det fungerer bedre enn skråkugger.. Det er også fint hvis det er litt fylde og at luggen er litt tung... Gradering i fronten er også et greit stikk Da legger håret seg fint inn mor kinnene og skjuler kinnbeina litt (har du samme hjerteformen som meg så gjør det ikke så mye å skjule dem litt ) Jeg prøvde meg også på en bob som gikk et stykke nedenfor ørene og var klippet skrått bak og kort i nakken... Perfekt!! Men som sagt.. Det er vanskelig å si siden jeg ikke vet hvordan du ser ut, men du kan jo ta med deg det jeg har sagt til deg nå og diskutere det med en frisør Så vil nok frisøren komme med justeringer og egene forslag til deg Håper jeg kunne hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå