Gjest Gjest_Isolde_* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Nå føler jeg at jer blitt snytt!!!! Jeg leste nettop her inne at fødseslpenger teller som dagpengegrunnlag. Nå har jeg gått på dagpenger siden april 2007, og ingen som har sagt eller nevnt til meg om dette!!! Da jeg søkte om dagpenger ifjor fikk jeg altså beskjed at fødselspenger telte ikke som dagpengegrunnlag, derfor bestemte jeg meg at jeg kunne bare søke"gjenopptak av arbeidsledighetstrygd" istedenfor å søke om dagpenger på nytt. Jeg var registrert arbeidsledig i april 2006, men så jobbet jeg noen dager i mai 2006, og så ble jeg sykemeldt pga graviditet i juni. og siden da hadde jeg mottat foreldrepenger. Men jeg har nå lest flere innlegg her inne som sier det samme, at foreldrepenger teller. Jeg føler meg snytt av NAV, som hadde påstått at foreldrepenger ikke teller som dagpengegrunnalg!! For hadde jeg visst at det teller, så hadde jeg vel bare søkt om dagpenger PÅ NYTT! Da hadde jeg vel ikke søkt om å få gjenoptatt dagpengeperioden som jeg hadde, før jeg mottok foreldrepenger. Hva kan jeg gjøre? Nå har jeg levd i snart ett og et halvt år på dagpenger. Det er så urettferdig!!! Jeg hadde veldig bra inntekt før jeg begynte å gå på dagpenger. Nå skjønner jeg faenmeg hvorfor!!!
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 skjønner godt du føler deg snytt... men når man ikke har brukt opp alle ukene på dagpenger, blir opphold, og så skal tilbake på dagpenger så er det gjenopptak som er rutinen. da er man allerede i systemet og det blir bare åpnet for utbetalinger igjen. men ta kontakt med saksbehandler på nav arbeid og få sjekket om inntektsgrunnlaget er riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå