Gå til innhold

Slektsserier/romaner som ligner Arvesynd og/eller Isfolket?

Anbefalte innlegg

Gjest mariaja
Skrevet

Jeg liker veldig godt å lese serier som handler om slekt og familie, gjerne fra gammelt av, slik som fks. Arvesynd og Isfolket. Det kan gjerne være litt overnaturlige innslag, men trenger ikke, slik som Arvesynd, SUPER serie! Har dere noen anbefalinger til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er serieoman, og har mange serier som jeg leser. Isfolket var den aller første.

Farlige krefter, alle seriene til Ellinor Rafaelsen: Ammulettens kraft, Nordlysets døtre, Hittebarnet Alica, Farsarven og Polarnetter. De tre første er avsluttet.

Havets datter, Tea, Kystfolket, Livsarven, Arvesølv og mange mange flere. Men disse er kjempefine og foregår rundt midten og slutten av 1800 tallet(litt begynnelsen av 1900).

Så har du Ingbjørg Olavsdatter som begynner når pesten kommer til Norge i 1349. Skrevet av Frid Ingulsrud. Samme forfatter skriver også en serie som heter Sønnavind. Om en fattig jente sin kamp for seg og familien ved Akerselva. Serien begynner i 1905.

Dette var bare litt av det jeg husker akkurat nå.

Skrevet

Barn av stormen skrevet av Merete Lien, selges på bokkilden.no.

Skrevet
Barn av stormen skrevet av Merete Lien, selges på bokkilden.no.

Jepp den er også fin, samt Rosehagen skrevet av samme forfatter :)

Skrevet

Jeg ble helt hektet på "livets døtre" :jepp: Den skal komme på ett nytt opplag nå tror jeg.. Absolutt å anbefale :jepp:

Gjest mariaja
Skrevet

Takk for svar! Har bestilt den første boka i et par av seriene for å se om jeg liker de ;)

Skrevet

Storgårdsfolk - er kommet til bok 40 nå.

Liker denne serien godt. Men det er ett minus, med denne og alle andre - det går så lang tid mellom hver bok...

Skrevet

Både Ingebjørg Olavsdatter og Storgårdsfolk er bra serier. Ellers er Jordmoren og Cornelia ganske greie. Fordelen med Jordmoren er at det kommer ny bok hver 4. uke :)

Skrevet

Jeg kan anbefale sønnavind :) Har også lest arvesynd tidligere :) Nå leser jeg også livsarven :)

Skrevet

Forsyte Saga av John Galsworth. Jeg vet ikke om den er oversatt til norsk, så det er mulig du må lese den på engelsk. Starter rundt 1880 og går over 9 bøker (tror jeg). Jeg har bare de to første, men syntes de var veldig bra, med mye intriger på kryss og tverrs. Litt tyngre lesing enn Isfolket, da.

Skrevet
Storgårdsfolk - er kommet til bok 40 nå.

Liker denne serien godt. Men det er ett minus, med denne og alle andre - det går så lang tid mellom hver bok...

Akkurat denne tenkte jeg på i går kveld også. At jeg hadde glemt å anbefale en av mine favoritter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...