Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #1 Del Skrevet 8. oktober 2008 Min daglige hudpleierutine inkluderer allerede SimpleCleansing wipes for å fjerne øyensminke, Dermalogica Special cleansing gel morgen og kveld, Daily Microfoliant (også Dermalogica) MD continious renewal complex (facial lotion) om morgenen, og fukt om kvelden (jojobaolje, mer fukt trenger ikke huden min). Jeg har en blandingshud uten tørre partier, fet og med sorte prikker og kviser (mest små) i t-sonen, og normal i resten av ansiktet. Ingen store problemer, huden min ser ok ut med sminke på, og ikke horribel uten heller (er ikke plaget med blank, glinsende hud i t-sonen, så fet er ikke huden), men jeg vil bli kvitt urenhetene). Huden min er temmelig hardfør, og reagerer ikke på at jeg bruker både Daily Microfoliant og Facial lotion hver dag, det ville vel vært for sterk kost for de fleste. I tillegg til det daglige regimet tar jeg et ansikts-mini-spa 1-2 ganger i uken: Først rens, så dampbad for å åpne porene, ny rens, så Skin prep scrub peelingkrem med grove korn, og til slutt ansiktsmaske (grønnleire). Jeg fikk en prøve på Dermalogica Pre-Cleanse med i pakken med ny flaske Special cleansing gel (har til nå brukt den dermal clay-rensen, men liker den ikke så godt), skal prøve den i kveld, men vil vite hva andres erfaringer er. Er den effektiv? Hvilken funksjon har den egentlig, har den en som mitt hudpleieregime vil ha nytte av? Jeg synes egentlig det er nok styr med hudpleien som det er, men hvis Pre-Cleanse vil hjelpe på, vil jeg inkludere den. Det andre jeg lurer på er om jeg overdriver? Som sagt er huden min veldig hardfør, og selv om jeg går på Diane ble den ikke bedre da jeg hadde et mindre omfattende regime (f.eks med enten Daily Microfoliant eller Facial lotion, ikke begge deler), det skal mye til. Jeg har bare fulgt mitt nye regime i to uker, så jeg har ikke sett noen dramatisk forbedring enda, men håper den kommer. Jeg bruker forresten mineralsminke, med primer uten mineraloljer (men med alkohol) under. Jeg har fått den "godkjent" av en hudpleier, hun mente at den ikke ville bidra til å gjøre huden min verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. oktober 2008 #2 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg leste nå om Pre-Cleanse inne på Dermalogicas sider, og de får den selvfølgelig til å fremstå som heeelt nødvendig. Men det er jo en olje, det står jo at den inneholder blant annet olivenolje, det kan da umulig være bra for fet hud, selv om de anbefaler den for alle hudtyper. Men at den visstnok er en god øyensminkefjerner gjør den fristende, Simple-serviettene er ikke så veldig effektive, men jeg orker ikke et produkt som bare skal brukes til å fjerne øyensminke i tillegg til alt det andre, gidder ikke styre med bomullsdotter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kanskje du får mindre lyst på dermalogica etter å lese Jan Marini tråden som ligger på forsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggerina Skrevet 8. oktober 2008 #4 Del Skrevet 8. oktober 2008 Dermalogica pre-cleanse er et veldig godt produkt. Den skal brukes før rens som navnet sier, og den fjerner godt smuss og sminke(tilogmed øyesminke). Det er viktig å bruke rens i tillegg da pre-cleanse bare er et tilleggsbrodukt som skal forsterke de andre produktene. Jeg har kombinasjonshud med fete partier, har hatt problemer med kviser. Pre-cleanse er et must for meg! Vi brukte den på skolen (makeup artist). Vi sminket hverandre hver dag (mye sminke). Pre-cleanse fjernet sminken fort. Vi ble faktisk anbefalt å bruke denne fra lærerne, denne eller Decleor sin oljerens. Liker denne bedre. Jan Marini er foresten et fantastisk merke det også. Så det finnes utrolig mye bra produkter der ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 8. oktober 2008 #5 Del Skrevet 8. oktober 2008 Først: oljerens er ikke noe problem for fet hud, men da bør det brukes som et første trinn i 2-trinns rens for å være sikker på at det ikke ligger igjen rester på huden. Synes dermalogica precleanse kunne vært bedre, den svir i øynene, den skylles ikke helt bort, og den innerholder altfor mange potensielt irriterende ingredienser. Brukte opp en flaske, men det blir ikke flere. Personlig foretrekker jeg Clinique Take The Day Off BALM til oljerens, den er både mye mildere og mye mer effektiv, og den skylles bedre bort med vann. Bruker denne i hele ansiktet inkl. øyeområdet for å fjerne all sminke før jeg renser med LRP Effaclar foaming gel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2008 #6 Del Skrevet 8. oktober 2008 Først: oljerens er ikke noe problem for fet hud, men da bør det brukes som et første trinn i 2-trinns rens for å være sikker på at det ikke ligger igjen rester på huden. Synes dermalogica precleanse kunne vært bedre, den svir i øynene, den skylles ikke helt bort, og den innerholder altfor mange potensielt irriterende ingredienser. Brukte opp en flaske, men det blir ikke flere. Personlig foretrekker jeg Clinique Take The Day Off BALM til oljerens, den er både mye mildere og mye mer effektiv, og den skylles bedre bort med vann. Bruker denne i hele ansiktet inkl. øyeområdet for å fjerne all sminke før jeg renser med LRP Effaclar foaming gel. Jeg er helt enig i det du uthever; den er klissete, løser sminken dårlig, og svir som h"#$%"#$ hvis man skulle få den innpå øyet. Jeg har ikke klart å bruke opp min, men biter tennene sammen. Hvis du vil ha renseolje, har MAC den aller beste jeg har forsøkt, og denne har i tillegg bedre ingredienser, er billigere, og tar alt av sminke uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #7 Del Skrevet 8. oktober 2008 Takk for innspill! De negative utsagnene har gjort meg lite velvillig til å gå til innkjøp av denne. Og, når jeg renser, og så masserer Daily Microfoliant godt inn, burde ikke huden min være renset nok? Trenger jeg nå egentlig mer? De serviettene fra Simple tar jo faktisk øyenmakeupen bort med litt gnikking, og ikke så mye at jeg blir sår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggerina Skrevet 9. oktober 2008 #8 Del Skrevet 9. oktober 2008 Om du renser huden med Special cleansing og bruker Daily Microfoliant (knall produkt) så burde det være nok. Det pealer huden skånsomt og gjør at broduktene (kremene) får jobbet bedre. Men det er sant som du sier, den inneholder ingredienser som noen kan være sensitvie for. Det er flere produkter jeg ikke kan bruke fra dermalogica pga at de gir meg utslett. Deo stikken og salt skrubben, er to produkter jeg får helt kløe av. Det er en urt i de som jeg ikke tåler tror jeg. Men ellers er jeg veldig fornøyd med dermalogica. Om jeg hadde vært deg ville jeg nok heller tenkt på å skifte fra jojobaolje til en god krem. Om du er skikkelig plaget med kviser, prøv å slutt med sukker og spis mindre karbohydrater. Samt ta kosttilskudd. Det har hjulpet meg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #9 Del Skrevet 9. oktober 2008 Takk for tips, men jeg spiser veldig sunt, tar kosttilskudd, og går på Diane i tillegg (pleide å ha sånne digre hormon-konge-kviser, sånne som fyltes med puss igjen hvis man klemte dem ut, og aaaaldri gikk vekk). Jeg har ikke funnet en fuktighetskrem som fungerer bra nok for meg, har prøvd de fra Dermalogica tilpasset min hud, samt kremer fra andre merker (en del av dem inneholdt sikkert mineraloljer, men det er jeg veldig obs på nå). MD har vel ikke en passende krem? Huden min likte ikke Decleor heller, så nå bruker jeg Jojobaolje, siden jeg har lest at den virker balanserende på huden, og den ser ut til å gi meg passe med fukt. Kanskje noen kan anbefale et bedre alternativ? Om du renser huden med Special cleansing og bruker Daily Microfoliant (knall produkt) så burde det være nok. Det pealer huden skånsomt og gjør at broduktene (kremene) får jobbet bedre. Men det er sant som du sier, den inneholder ingredienser som noen kan være sensitvie for. Det er flere produkter jeg ikke kan bruke fra dermalogica pga at de gir meg utslett. Deo stikken og salt skrubben, er to produkter jeg får helt kløe av. Det er en urt i de som jeg ikke tåler tror jeg. Men ellers er jeg veldig fornøyd med dermalogica. Om jeg hadde vært deg ville jeg nok heller tenkt på å skifte fra jojobaolje til en god krem. Om du er skikkelig plaget med kviser, prøv å slutt med sukker og spis mindre karbohydrater. Samt ta kosttilskudd. Det har hjulpet meg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggerina Skrevet 11. oktober 2008 #10 Del Skrevet 11. oktober 2008 Litt vanskelig å si uten å ha sett huden din, men en som kan være mitt i blinken for deg (siden du bruker md facial lotion) er Moisture Defense Comfort Creme som også er fra md link her til en ebay annonse! Det er en svært god fuktighetskrem for kombinasjonshud med gode virkestoffer, den gir god fukt uten å gjøre deg utrolig blank samt den også kan brukes for de som er litt sensitiv. Denne sprayen i samme serie er også veldig god, og kan med fordel brukes etter md rens. Link til sprayen på ebay I tilleg og ta fuktmaske 1 til 2 ganger i uka Men husk også når du bruker MD, beskytt huden med solfaktor. Men uansett burde du dra til en god hudpleiesalong for konsultasjon. de kan også hjelpe deg med et fast program til din hud. Men husk at dette kan forandre seg fra årstid til årstid og år til år, slik at oppfølging er anbefalt. Du behøver ikke kjøpe produktene i salongen, det kan du gjøre via nettet mye billigere. Liker ikke helt det med at du tar diane, men jeg vet mange sverger til det. Jeg liker å finne problemet bak hva det er som forårsaker det, ikke tilsløre kroppens signaler. Hudlege bondevik er en av dem som har gått stekt ut å advart mot bruk av diane. Han bruker i tillegg mye kosttillskudd i sine behandlinger, kanskje du skal ringe han??? Jeg ikke liker alle produktene han fører da de ofte er for harde for huden, men han er uansett meget dyktig. Link til hans hjemmeside! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #11 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg liker å finne problemet bak hva det er som forårsaker det, ikke tilsløre kroppens signaler. Sånne kviser som ts beskriver skyldes hormonubalanse, og Diane retter denne opp. Da har vi funnet årsaken, og behandler den, vi tilslører ikke noe. Endret 11. oktober 2008 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggerina Skrevet 11. oktober 2008 #12 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Sånne kviser som ts beskriver skyldes hormonubalanse, og Diane retter denne opp. Da har vi funnet årsaken, og behandler den, vi tilslører ikke noe. Vel, så fint at du vet så mye om det da. Men du kan jo lese litt om hva hudlege Bondevik sier om dette. Han er en av Norges fremste eksperter på hudsykdommer og hormonelle ubalanser i kroppen. Vel han er iallefall en av mange som advarer mot å bruke diane som kvisemiddel, og han vet hva han snakker om. Hans hjemmeside finner du her. Endret 11. oktober 2008 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. oktober 2008 #13 Del Skrevet 11. oktober 2008 Tråden ryddet. Reglene. Arwen (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå