Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hvis jeg bruker en primer (en vanlig, ikke en fra et mineralsminke-merke), hindrer den mineralfoundationen i pudderform fra å smelte inn i huden?
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 ID har jo selv en primer av samme silikonbaserte type, og den skal visstnok gi et bedre og mer langvarig resultat. At sminken "smelter inn i huden" er jo ikke bokstavelig, men mer en beskrivelse av at børstebevegelsene sammen med hudvarmen får foundationen til å "forbinde seg" med huden (mangel på bedre ord).
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 ID har jo selv en primer av samme silikonbaserte type, og den skal visstnok gi et bedre og mer langvarig resultat. At sminken "smelter inn i huden" er jo ikke bokstavelig, men mer en beskrivelse av at børstebevegelsene sammen med hudvarmen får foundationen til å "forbinde seg" med huden (mangel på bedre ord). Jeg har fått med deg at du er en kosmetikk-ekspert, så jeg lurer på om du kan svare på et spm. til: Jeg har kjøpt presset mineralfoundation fra GloMinerals, og lurer på om jeg kan påføre den med den powder-puffen som følger med, eller om jeg absolutt må bruke kabuki eller flattop (det er jo mer styr).
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Ekspert er jeg vel ikke, men jeg er glad i å kjøpe sminke. Jeg synes det er like greit å bruke puffen/svampen, for jeg synes børste har en tendens til å støve, og derfor blir foundationen mer udrøy, og den er dyr nok i seg selv. Du kan jo ta lite på svampen, og jobbe den inn område for område. Ang. primer vurderer jeg selv å kjøpe primer til å bruke under mineralfoundation, og da enten ID Prime Time eller GloMinerals, men for å være ærlig er alle slike silikonbaserte primere akkurat samme produkt, altså er ikke noen "bedre" eller "renere" i ingrediensene, så lenge om det dreier seg om kvalitetsprodukter. Slike primere er stort sett en blanding av ulike silikoner, som skal danne et lag på huden som gir et jevnt underlag for sminke, men om det funker, skal jeg ikke uttale meg om. Derimot har jeg brukt pudder fra mineralmerker (Veil og liknende) som primere med utmerket resultat. Pearlfection/Pearlfecting fra Lumiere er foreløpig favoritten, selv om den støver endel. (Jeg skriver romaner i kveld, om sminke. Jaja, alt er bedre enn å gjøre faglige ting, tydeligvis. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå