Gå til innhold

Flere forlovere/vitner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :goodbye:

Jeg lurer på om det er flere enn oss som skal ha flere forlovere?

Vi vet at det er bare èn person som kan skrive under forlovererklæringen, men vi skal nå i såfall ha tre forlovere hver :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte på det... fordi jeg hadde vanskelig med å bestemme meg.. men gikk for en jeg..

Skrevet

Har ei kusine som gifta seg i høst, ho hadde to forlovere, ei søster og ei venninne, mens mannen hennes hadde én forlover. Det er første gang jeg har opplevd det, men har skjønt at det blir mer og mer vanlig. Selv skal jeg ha "bare" en forlover :)

Skrevet
Har ei kusine som gifta seg i høst, ho hadde to forlovere, ei søster og ei venninne, mens mannen hennes hadde én forlover. Det er første gang jeg har opplevd det, men har skjønt at det blir mer og mer vanlig. Selv skal jeg ha "bare" en forlover :)

Ja, det blir visst bare mer og mer vanlig som jeg også har fortstått..

Er det ikke dette som er vanlig i Amerika? At man har èn maide of honor, også flere andre.. Eller blir det nesten som brudepiker??

Og er det vanlig å kaste buketten? Jeg har vært i to bryllup i sommer, den ene kastet buketten, og den andre ga den bort... Kan man ikke få tørket buketten hos en blomsterforhandler??? Vil jo ha den som et minne..... :sjenert:

Skrevet
Ja, det blir visst bare mer og mer vanlig som jeg også har fortstått..

Er det ikke dette som er vanlig i Amerika? At man har èn maide of honor, også flere andre.. Eller blir det nesten som brudepiker??

Og er det vanlig å kaste buketten? Jeg har vært i to bryllup i sommer, den ene kastet buketten, og den andre ga den bort... Kan man ikke få tørket buketten hos en blomsterforhandler??? Vil jo ha den som et minne..... :sjenert:

Jeg skal ha to forlovere, ganske enkelt fordi det ikke gikk an aa velge bort en av de!

Men det er bare en som skal skrive under paa attesten.

Har selv aldri vaert i et bryllup hvor buketten har blitt kastet, men da jeg snakket med blomsterdama her (Storbritannia), spurte hun om jeg ville ha en kopi av buketten som jeg kunne kaste :hakeslepp:

Stemoren min og en venninne fikk bukettene sine profesjonelt toerket, men jeg synes de bare ser stygge og graa ut jeg...

Vet ikke helt hva jeg skal gjoere med min ennaa, kunne tenke meg aa legge den paa graven til min soete bestemor som saa gjerne skulle avert i bryllupet mitt...

Tror uansett ikke at jeg kommer til aa kaste den, er over gjenommsnittet kloenete og er redd jeg kunne skade noen!

Skrevet
Jeg skal ha to forlovere, ganske enkelt fordi det ikke gikk an aa velge bort en av de!

Men det er bare en som skal skrive under paa attesten.

Har selv aldri vaert i et bryllup hvor buketten har blitt kastet, men da jeg snakket med blomsterdama her (Storbritannia), spurte hun om jeg ville ha en kopi av buketten som jeg kunne kaste :hakeslepp:

Stemoren min og en venninne fikk bukettene sine profesjonelt toerket, men jeg synes de bare ser stygge og graa ut jeg...

Vet ikke helt hva jeg skal gjoere med min ennaa, kunne tenke meg aa legge den paa graven til min soete bestemor som saa gjerne skulle avert i bryllupet mitt...

Tror uansett ikke at jeg kommer til aa kaste den, er over gjenommsnittet kloenete og er redd jeg kunne skade noen!

Hehe, ser problemet med å kaste den altså.. Er selv klønete... :skratte:

Hmm.. jeg vet heller ikke hva jeg vil gjøre med min...

Velger tre forlovere da jeg har to utrolig gode venninder som betyr utrolig mye for meg, å en søster som jeg ikke klarer å holde utenfor, da vi har et nært forhold :)

Skrevet

Vi var to forlovere i brylluppet til venninnen mi, og begge skrev under på forlovererklæringen.

Skrevet
Vi var to forlovere i brylluppet til venninnen mi, og begge skrev under på forlovererklæringen.

Hvordan går det til.. ? (mulig rar formulering)

Det jeg mener er at jeg har hørt at det bare er èn person som kan skrive under på denne erklæringen...

Blir i allefall glad hvis det er mulig at flere kan gjøre det :)

Skrevet
Hvordan går det til.. ? (mulig rar formulering)

Det jeg mener er at jeg har hørt at det bare er èn person som kan skrive under på denne erklæringen...

Blir i allefall glad hvis det er mulig at flere kan gjøre det :)

Det er bare én for bruden og én for brudgommen som er forlover og underskriver. Alle andre er vitner.

Skrevet

Jeg vet ikke, men vi skrev under på papirer begge to i hvert fall.

Skrevet
Det er bare én for bruden og én for brudgommen som er forlover og underskriver. Alle andre er vitner.

Tusen takk for oppklarende svar :)

Skrevet
Jeg vet ikke, men vi skrev under på papirer begge to i hvert fall.

Da kunne det muligens vært interessant for dere å kontakte prøvingsinstansen og se hvem av de som underskrev som egentlig ble registrert som forlover :) Ekteskapsloven er klar på at hver av brudefolkene skal stille én forlover (se §7 bokstav j).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...