Gå til innhold

Hjelp til forrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å lage ruller av tortilla fylt med røkelaks og kremost som forrett til en middag, jeg fant en oppskrift på internett, men den oppskriften sier ikke noe om hva slags kremost det bør være? Er f.eks noe naturell, eller kanskje med bare pepper bra? Noen som vet om en bra kombinasjon? Noen tips til noe annet som kan passe å putte inni tas også gjerne imot :)

Skrevet
Snøfrisk er godt til laks :spise:

Ok, takk for tipset. Snøfrisk har jeg aldri brukt egentlig, er det krydder i denne eller er det mer naturell?

Skrevet

Den er naturell, men du kan jo tilsette friske urter etter ønske.. mmm veldig smakfullt..

Skrevet
Den er naturell, men du kan jo tilsette friske urter etter ønske.. mmm veldig smakfullt..

Ok, takk :)

Skrevet

Jeg synes også det er godt med Snøfrisk, naturell eller kanskje med dill. Annen naturell kremost går også bra :) Det er godt med rødløk i i tillegg til laksen.

Skrevet

Kan også anbefale Tine Kremost med Urter inne i slike ruller! Digg!

Hvis du vil gjøre de litt ekstra spennende kan du legge litt ruccola inni også!

Ble sulten nå jeg....

Skrevet

Jeg ville blandet kremosten med litt rømme for å få det litt friskere, bare kremost blir lett veldig mektig, synes jeg. Litt hakket gressløk og/eller revet pepperrot er også veldig godt sammen med røkelaks og ost/rømme. :)

Skrevet

Jeg bruker snøfrisk naturell, og kjøper fersk dill i tillegg. Også bruker jeg vanlige potetlumper i stedet for lefser, synes lefser raskt kan bli litt tykt.

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men hva skal du ha til hovedrett?

(Ble bare litt inspirert, synes forretten hørtes utrolig god ut!)

Skrevet

Min oppskrift er:

Potetlefser (ikke tortilla. Det blir for tørt etter min smak)

Snøfrisk naturell

Finhakket rødløk

Røkelaks (gjerne einerøkt)

Salt og pepper

Noen liker med avokado også, men jeg synes det blir for fett rett og slett. Bedre med tykke lag snøfrisk og laks. ;)

Lag en rull og skjær i skiver. Kjempegodt!

Skrevet (endret)

Takk for alle tips :)

Har gått for philadelphia kremost med gressløk og tortilla...

Skal forresten ha en fiskeform med hvit fisk med spinat, hvit saus og cheddarost til hovedrett.

Endret av Talula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...