Gå til innhold

Garnbutikker i Oslo :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter snart til Oslo, og lurer på: hvor er deres favorittbutikker når det gjelder garn, tekstiler og hobby generelt? Er så redd for å ikke finne godsakene i denne store skumle byen..... :)

Skrevet

Strikkedilla på Oslo City er en koselig garnbutikk, og på Karl Johan ligger Panduro.

Skrevet

Tjorven!! :D

På Majorstua.. ypperlig liten butikk med stort utvalg i garn og hyggelige damer bak kassen:)

Nei, jeg jobber ikke der selv... ;)

Skrevet

Bentes på Bjølsen og Carl Berners plass, En eller annen på Stillatorget, men det er litt langt å reise, kanskje. Det er de jeg bruker.

Skrevet (endret)

Bentes Boutique på Bjølsen er suveren på service! Og har utvalg litt utenom det vanlige!

Endret av Bex
Skrevet

Enig med Aeryn, Strikkedilla på Oslo City er trivelig (om enn litt trang og med ekspeditører som sliter litt med regning og kortterminaler!).

Skrevet

Anbefaler Tjorven på Majorstua (rett ved tbanen) for stort utvalg, Sømsenteret i Akersgata for Rowangarn, Strikkedilla på Oslo City for sentral plassering, Husfliden i Rosenkrantsgate ,Mauds garn ppå Tveitasenteret (tbanen stopper der) for stort utvalg de også, Nøstebarn på Bjølsen for det tynne strikkegarnet og Bentes boutique rett ved siden som har god service.

Skrevet

O lala, skjønner jeg har mye godt i vente :)

Tusen takk for mange svar!

Skrevet

Tjorven på majorstua ja! Den på Oslo City er knøtt liten og lite utvalg... synes jeg da.

Skrevet

Jeg strikker ikke mye, men Du store alpakka & friends har i alle fall stort utvalg i alpakkagarn. I tillegg selger de masse håndlagede knapper og endel ferdigstrikk, samt de gir ut et inspisasjonsmagasin med oppskrifter OG arrangerer kurs/ strikkeklubb på tirsdager.. De ligger på nedsiden av Birkelunden - i Toftesgate.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Det er også en garnbutikk på hjørnet av Akersgata og Tollbugata (husker ikke helt hva den heter, lurer på om det er Sømsenteret?), der pleier jeg å handle en del. Har meldt meg på som VIP medlem og da får jeg fast 20% rabatt på det jeg handler :) De har også strikkeklubb på onsdager fra 17-20 (tror jeg husker det riktig).

• 2 uker senere...
Skrevet
Bentes på Bjølsen og Carl Berners plass, En eller annen på Stillatorget, men det er litt langt å reise, kanskje. Det er de jeg bruker.

Strikkeriet på stillatorget er jeg veldig fornøyd med hvertfall! Godt utvalg og god service :)

Skrevet

Tjorven på Majorstua er uten tvil min favoritt:)

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_minime_*
Skrevet

Tjorven er helt klart min favoritt!¨

Som ganske fersk og nysgjerrig, uvitende og selvlært strikker syntes jeg de damene på strikkedilla er svært lite hyggelige og hjelpsomme :( desverre! For beliggenheten demmes og åpnings tiden er jo en stor pluss.

Skrevet

Forresten.

Nå er det 40% avslag på en rekke garntyper fra Drops/Garnstudio. Det er avslag på: Alaska, Angora-Tweed, Big fabel, Ica, Symphony, Eskimo, Karisma, Kid-silk, Merino, Polaris, Puddel, Silke-alpaca, Silke-tweed, Vienna og Vivaldi. Tilbudet gjelder ut mai, og garnet selges bl.a. hos Tjorven (på Majorstua) og Strikkedilla (på Oslo City).

Annonse
Skrevet
Tjorven er helt klart min favoritt!¨

Som ganske fersk og nysgjerrig, uvitende og selvlært strikker syntes jeg de damene på strikkedilla er svært lite hyggelige og hjelpsomme :( desverre! For beliggenheten demmes og åpnings tiden er jo en stor pluss.

Du snakker om den på Oslo City nå, sant? Jeg er helt enig, det er en butikk jeg ikke går i med mindre jeg må. Og heldigvis må jeg sjelden i garnbutikker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ang salget på Dropsgarn, så handlet jeg på Strikkedilla, skulle ha alpaca-garn. Men jeg fikk ikke 40%, og grunnen var at den jeg kjøpte var ikke alpaca-normal (som også var på salg), bare alpaca, og den var det visst ikke salg på. Alpaca-normal hadde de ikke (?). Må si jeg er litt skuffet over hjelpsomheten der ja, her var det bare snakk om å selge for mest mulig, og jeg er litt skeptisk til den forklaringen.

Skrevet

På Strikkedeilla må man klare seg selv. Står bare bak kassa og venter på at du skal komme og betale, tilbys ikke noe hjelp der nei...

De har garn på Bogerud tekstil på Gunerius også, sånn hvis man vil ha garn 50 meter unna Strikkedilla...

Skrevet
Ang salget på Dropsgarn, så handlet jeg på Strikkedilla, skulle ha alpaca-garn. Men jeg fikk ikke 40%, og grunnen var at den jeg kjøpte var ikke alpaca-normal (som også var på salg), bare alpaca, og den var det visst ikke salg på. Alpaca-normal hadde de ikke (?). Må si jeg er litt skuffet over hjelpsomheten der ja, her var det bare snakk om å selge for mest mulig, og jeg er litt skeptisk til den forklaringen.

Det stemmer jo at vanlig alpaca (denne) ikke er på salg, da. Det er derimot Classic alpaca, men det tror jeg aldri de har hatt der.

Ang. servicen på Strikkedilla kommer det veldig an på hvem som står i kassa. Noen av dem er kjempekoselige og hjelpsomme, men de som er der mest er ikke de koseligste, nei.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Tror noe av "problemet" til Strikkedilla er åpningstidene...Oslo City er vel åpent 10-22 på hverdager og til 20 på lørdag, mange timer som skal bemannes.

Er vel begrenset hvor lett det er å få tak i strikkentusiaster til å jobbe der til enhver tid, men uansett om de ikke har så veldig peil så burde de jo være hyggelige og hjelpe til etter beste evne. Jeg har fått veldig varierende service der, og holder meg stort sett til Tjorven på Majorstua. Rett & Vrang på Sandvika Storsenter er også bra, men litt utenfor Oslo da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...