Alive Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har fått påvist PCO og må trolig igang med hormoner og mulig videre hjelp med prøverør, det vet jeg jo ikke, men er villig til å gå hele veien Jeg har time i november. Er bare litt nysgjerrig på hva dette kan koste. Er det noen som kan svare meg?
^^Sunny^^ Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Kommer litt an på om du skal gå til behandling på sykehus eller privatklinikk Alive.. På sykehus må du vel betalge en egenandel på 1500 kr (tror jeg). Og så må du dekke medisinkostnader opptil 15 000 selv, etterpå blir det dekket- (innenfor 3 forsøk per barn). Vårt forrige forsøk kom på ca 9500 i medisiner, og selve prøverøret (privat) betalte vi 22 000 for.. Håper ivf kan hjelpe dere med en liten da Alive !!!
Alive Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Wow...da skjønner jeg litt mer hvorfor flere snakker om å spare til neste forsøk osv... Tusen takk for opplysninger Ann. Jeg skal til privatklinikk i november. Vet ikke noe om hva grensen for å få hjelp via det offentlige? Eller er det pga ventetiden at dere valgte privat prøverør?
Lillie Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har nettopp sendt inn papirene på våre forsøk (offentlig, har hatt to), og det kom på rundt 22 000. Det utover 15 000 blir refundert, så vi får da ca. 7000 tilbake. I tillegg kommer all reisinga hvis man bor et stykkeunna sykehuset (jepp, pengene flyr avgårde). Her får man også dekt noe, men ikke alt, med mindre man har frikort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå