Gå til innhold

Dagpenger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Jeg er ferdig med mammaperm nå, og var på Aetat igår og søkte dagpenger.

Men jeg fikk beskjed at fødseslpenger og svangerskapspenger jeg fikk regnes ikke med som grunnlag for dagpenger jeg kommer til å få nå.

Jeg mener at både fødslespenger og svangerskapspenger regnes med.

Kan noen hjlpe meg her.?

Jeg fikk jo først svangerskapspenger pga jeg ikke kunne være på jobb da jeg var 5 måneder på vei pga fare for fosteret på arbeidsplassen, og så fikk jeg fødselspenger da nurket ble født.

Er veldig takknemlig for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett. Skriv ut det jeg legger inn i link, og trask ned på NAV igjen. Er for dårlig at de ikke kan lovverket de skal forvalte, evt. kan å slå opp i det.

§ 4-11. Dagpengegrunnlag

Dagpengegrunnlaget er den inntekten dagpengene regnes ut etter.

Dagpengegrunnlaget fastsettes ut fra medlemmets utbetalte arbeidsinntekt i det siste avsluttede kalenderåret før han eller hun søker om stønad, eller får fastsatt nytt dagpengegrunnlag etter bestemmelsene i § 4-16, første ledd, andre og tredje punktum. Dersom det gir et høyere grunnlag, fastsettes dagpengegrunnlaget i stedet ut fra gjennomsnittlig arbeidsinntekt i de tre siste avsluttede kalenderårene. Dagpenger under arbeidsløshet etter dette kapittel, sykepenger etter kapittel 8, omsorgspenger, pleiepenger og opplæringspenger etter kapittel 9 og svangerskapspenger og foreldrepenger etter kapittel 14 tas også med i dagpengegrunnlaget når rett til stønad er opptjent som arbeidstaker.

Inntekten justeres i forhold til endringene i grunnbeløpet i tiden frem til han eller hun søker om dagpenger.

Inntekt over seks ganger folketrygdens grunnbeløp regnes ikke med i dagpengegrunnlaget.

Sakset fra Folketrygdloven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...