Gå til innhold

Dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest Venninne
Skrevet

En venninne av meg skal dåpe barnet sitt, og har invitert familien til dåpen. Er det vanlig gi gave dersom man ikke skal i selskapet? Jeg har allerede gitt en veldig fin barselgave, og er usikker på om jeg bør gi noe mer i forbindelse med dåpen?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg pleier å gi barselgave, men ikke dåpsgave til venners barn.

Unntaket måtte selvfølgelig være om jeg ble invitert i en dåp, men hittil har det kun vært familie.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Jeg skal døpe barnet mitt neste helg, og jeg tror jeg vil bli litt beklemt om noen som ikke er bedt dukker opp med gave i etterkant. Jeg ville ha tenkt at vedkommede trodde de skulle bli invitert uten å bli det. Men jeg er kanskje litt paranoid?

Svaret mitt er nei, jeg regner ikke med å få gaver fra andre enn familien vår :)

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg pleier å gi dåpsgave til venninners barn, selv om jeg ikke er bedt.

Skrevet

Jeg har gitt gave til de nærmeste vennene mine

Skrevet

Dersom det var en naer venninne ville jeg nok gitt en liten oppmerksomhet/gave, men ikke store greiene om jeg ikke var invitert i daapen. Om det ikke var en naer venninne ville jeg ikke gitt noe.

Skrevet

Vi fikk etter hva jeg kan huske ingen dåpsgaver annet enn fra gjestene, eneste var en gave fra tre venninner som kom sent av ulike årsaker, de skrev da "gratulerer med dåpsdagen" på kortet i tillegg men jeg tolket det mest som en vanlig barselgave for det.

Har heller ikke gitt dåpsgaver selv, kun barselgaver.

Skrevet

Jeg gir alltid nyfødtgave første gang vi møter babyen, eventuelt får sendt blomster om vi bor et stykke unna. Er det nærme venninner, legger jeg litt ekstra i det.

Men dåpsgave har jeg aldri gitt, med mindre jeg var bedt i dåpen.

Skrevet

Jeg har alltid gitt dåpsgave til mine nærmeste venninners barn

Skrevet

Vi fikk kun dåpsgave fra gjestene, og har heller aldri gitt dåpsgave med mindre jeg var invitert.

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg gir heller aldri dåpsgave hvis jeg ikke er bedt i dåpen. Blant våre venner er det heller ikke vanlig å invitere andre enn familie og faddere i dåp. I praksis gir jeg dermed bare dåpsgave til familiemedlemmer og hvis samboer er fadder. (Jeg er ikke fadder selv pga livssyn.)

Skrevet

Hei.

Jeg pleier å gi dåpsgave til venninners barn uten å være invitert i dåp. Men kun de nærmeste.

Vi har óg fått dåpsgaver til barna våre fra folk som ikke har vært invitert. Jeg har bare syntes det var koselig, og ikke tenkt noe mer over det :)

Gurken

Skrevet

Har verken fått fra andre enn de inviterte, eller gitt til andre enn de inviterte.

Bortsett fra en gang, og da var vi faktisk invitert med i kirken, så da følte jeg det var greit å gi en liten gave.

Skrevet (endret)

Jeg pleier å gi til mine nærmeste venninner selvom jeg ikke er bedt i dåpen. Har pleid å gi enten barneservise eller noen fine bøker (eventyrsamlinger e.l.). Mine barn er ikke døpt...

Endret av Siona

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...