Gå til innhold

Mot alle odds

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jeg gravid. Det burde virkelig ikke vært mulig medisinsk sett. Vi har to flotte barn etter prøverør og hadde slått oss til ro med det. Sjokket var derfor stort når jeg nettopp tok en test og det lyste gravid mot meg. Mannen min vil ikke ha flere, han orker ikke starte på nytt, vi er for gamle, det ødelegger alle planene hans osv osv. Jeg er i mot abort, men føler meg tvunget til å ta det bort. Vi er voksne, har hus, bil og jobb, jeg ser ingen grunn til å fjerne et slikt lite under som har klart det utroligste å finne veien frem til livmoren min. Egentlig vet jeg ikke hva jeg vil med denne tråden engang, jeg bare føler meg så fortvilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er jeg gravid. Det burde virkelig ikke vært mulig medisinsk sett. Vi har to flotte barn etter prøverør og hadde slått oss til ro med det. Sjokket var derfor stort når jeg nettopp tok en test og det lyste gravid mot meg. Mannen min vil ikke ha flere, han orker ikke starte på nytt, vi er for gamle, det ødelegger alle planene hans osv osv. Jeg er i mot abort, men føler meg tvunget til å ta det bort. Vi er voksne, har hus, bil og jobb, jeg ser ingen grunn til å fjerne et slikt lite under som har klart det utroligste å finne veien frem til livmoren min. Egentlig vet jeg ikke hva jeg vil med denne tråden engang, jeg bare føler meg så fortvilet.

Høres ut som du ønsker å beholde den:) Kansje god-snakke med mannen din?

attpåkladd skjer jo med de fleste:) Lykke til! En liten spire kan gro på de mest utrolige steder!!

Skrevet

Forholdet deres er i en krise nå, og det må dere ta tak i. Hvis han "presser" deg til å ta abort, kan det bli fryktelig vanskelig for deg å leve med, og forholdet kan i verste fall ryke. Hvis du "presser" ham til å ta imot barnet, kan det bli fryktelig vanskelig for ham å leve med, og forholdet kan i verste fall ryke. Altså finnes det ingen enkel løsning, dere må snakke dere gjennom dette.

Jeg for min del mener det er etisk uakseptabelt å tinge noen til å få utført et inngrep de mener er grunnleggende galt. Mannen din har selv valgt å ha sex med deg uten prevensjon, og selv om det virket vilt usannsynlig at du skulle bli gravid, er det en naturlig konsekvens og noe han må forholde seg til. Så i et teoretisk eksempel ville jeg konkludert med at du måtte få bære fram barnet. Men setter du hardt mot hardt, må du kanskje være forberedt på at du blir stående alene.

Gjest Raptuza
Skrevet

Følg ditt hjerte i denne saken og ikkje la deg overtala til å gjera noko du kjem til å angra på. :blomst: Gratulera!!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

om du tar abort uten egentlig å ville det kommer du antageligvis til å bli ulykkelig og forholdet rakner/ødelegges

om du ikke tar abort og forholdet rakner, er han da noe å samle på? mannen din altså?

Skrevet

Ingen bør la seg presse til å ta abort - det kan være vanskelig nok å gå gjennom det "frivillig", og om man føler at det er etisk galt, og at man ønsker seg barnet, skal man definitivt ikke la seg overtale. I deres tilfelle har dere jo også en fungerende familie og barn fra før, så dere vet litt om hva et barn innebærer. Kanskje mannen din bare har fått litt sjokk av at dette var utenom planen? Hvor langt på vei er du - dere har jo litt tid til å tenke dere om? Si til ham at du gjerne vil ha barnet, og at han får prøve å venne seg til tanken, så kan dere snakke om det igjen om noen dager f eks.

Skrevet
Ingen bør la seg presse til å ta abort - det kan være vanskelig nok å gå gjennom det "frivillig", og om man føler at det er etisk galt, og at man ønsker seg barnet, skal man definitivt ikke la seg overtale. I deres tilfelle har dere jo også en fungerende familie og barn fra før, så dere vet litt om hva et barn innebærer. Kanskje mannen din bare har fått litt sjokk av at dette var utenom planen? Hvor langt på vei er du - dere har jo litt tid til å tenke dere om? Si til ham at du gjerne vil ha barnet, og at han får prøve å venne seg til tanken, så kan dere snakke om det igjen om noen dager f eks.

Er i uke 7, har legetime til mandag så da finner vi ut litt mere, så får vi heller ta det derfra. Sjokk for flere dette her, jeg begynte å grine når jeg så testen var positiv.

Skrevet
Er i uke 7, har legetime til mandag så da finner vi ut litt mere, så får vi heller ta det derfra. Sjokk for flere dette her, jeg begynte å grine når jeg så testen var positiv.

Meg igjen, mistet "navnet" når jeg skulle poste med bekreftelseskode

Skrevet

Vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon eller ikke ha sex. Så enkelt og å vanskelig. Jeg synes situasjonen din er hjerteskjærende, men jeg ville synes det var fryktelig feil å ta abort - og du vil det ikke selv an gang. Da kan du ikke gjøre det - selv om du måtte kunne komme til å velge mellom barnet ditt og manenn din.

Jeg hadde synes det var utrolig vondt, men ikke egentlig noe reelt valg. Jeg hadde aldri tatt abort.

Skrevet
Vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon eller ikke ha sex. Så enkelt og å vanskelig.

Når man har fått beskjed fra medisnsk personell om at man ikke kan få barn så orker man ikke bruke prevensjon i et fast forhold. Hva skulle det være godt for?

Skrevet
Vil man ikke ha barn så må man bruke prevensjon eller ikke ha sex. Så enkelt og å vanskelig. Jeg synes situasjonen din er hjerteskjærende, men jeg ville synes det var fryktelig feil å ta abort - og du vil det ikke selv an gang. Da kan du ikke gjøre det - selv om du måtte kunne komme til å velge mellom barnet ditt og manenn din.

Jeg hadde synes det var utrolig vondt, men ikke egentlig noe reelt valg. Jeg hadde aldri tatt abort.

Det er helt lovlig og legitimt å ta abort i Norge dersom man ikke ønsker å bære frem barnet.

Skrevet (endret)
Når man har fått beskjed fra medisnsk personell om at man ikke kan få barn så orker man ikke bruke prevensjon i et fast forhold. Hva skulle det være godt for?

Jeg forstaar det mer saann at sannsynligheten for aa faa barn paa naturlig vis er saa lav at det er tilnaermet umulig aa faa barn uten hjelp, men det betyr ikke at det ikke kan skje.

edit: Og TS, ikke ta abort dersom du ikke er helt sikker paa at det er det riktige for DEG. Jeg velger aa tro at det er enklere for mannen aa leve med et barn til enn det kan bli for deg aa leve med aa ha tatt en abort du ikke oensket. Om han heller vil utsette deg for fremtidige psykiske plager enn aa endre sine planer litt, saa er han veldig egoistisk, synes jeg.

Endret av Fluffie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...