Gå til innhold

Invitere bare til kirken?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Madelene_*
Skrevet

Vi skal gifte oss neste år, og har pga jobbene våre ganske store nettverk av bekjente og jobbvenner.

Er det mulig å invitere noen bare til selve vielsen i kirken, eller er det uhøflig? Hvordan skal man i så fall gjøre det?

Madelene

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil de komme i kirken så gjør de det, for jeg tror ikke det er vanlig å invitere noen bare i kirken.

Jeg tror jeg ville reagert negativt om noen inviterte meg bare til kirken, for den er jo åpen for alle som ønsker å være der. Hadde noen sagt til meg at jeg måtte bare komme i kirken om jeg ønsket det, så hadde det vært noe helt annet enn om jeg fikk en invitasjon til kirken.

Endret av Piper
Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Kan ikke hvem som helst møte opp i kirken da? Mao; at man ikke trenger å være invitert for å komme dit. Jeg synes derfor det er litt stusselig bare å invitere til vielsen (for den kan de komme til likevel).

Men; det er nok mange her som er mer "inne" i bryllup enn meg så regner med at noen andre kan gi litt mer kjøtt på beina.

Endret av Løve66
Skrevet

Nei, man inviterer ikke kun til kirken.

Gjest Pysepus
Skrevet
Nei, man inviterer ikke kun til kirken.

Enig her! Folk bestemmer jo selv om de vil komme og se på eller ikke. Var mange som kom og så på oss iallfall :)

Gjest Gjest_Madelene_*
Skrevet

Ok, takk, var litt det vi tenkte også, det er bare ikke så lett å formidle noe slikt til så mange muntlig :)

Men vi finner nok ut av det :)

Madelene

Skrevet

Sätter ni in något i avisen i förväg som anonserar att

"Hilde Pikenavn och Hildemar Brudegrom viges i Storkirken kl 13 lördag 10 okt"

talar ni om det och på så sätt välkomnar nyfikna/intresserade i kyrkan

Skrevet

Hei:)

Vi løser stor vennekrets på følgende måte.

Alle som vil kan komme til vielsen, til middag er bare nærmeste familie og venner invitert, og til kaffen kommer ytterligere venner og slekt langt ute.

Kake og kake blir det alltid nok av :)

Skrevet

Agnethe, - hva er det egentlig det skal stå i tickeren din?

"about 1 year" - hvis det skal bety "om 1 år" så tror jeg du bør sjekke hva "about" egentlig betyr.

Forøvrig så kan man ikke invitere bare til kirken nei, det synes jeg virkelig ikke. Om dere har mulighet til å få kommunisert på noe vis at det er en åpen vielse og at dere ønsker å dele den med alle så går jo det an.

Skrevet

(about = omtrent/ca. 449 dager er ca ett år, så det stemmer jo forsåvidt)

Hvis dere inviterer i kirken, innbiller jeg meg at noen kan misforstå, og tro at de er invitert til festen etterpå. Med mindre dere har lukket vielse, trenger man ikke invitasjon for å komme (og bør dermed heller ikke å sende ut invitasjon til kun det).

Send heller ut nyheten med jungeltelegrafen (i tillegg til avisannonse)

Skrevet
Agnethe, - hva er det egentlig det skal stå i tickeren din?

"about 1 year" - hvis det skal bety "om 1 år" så tror jeg du bør sjekke hva "about" egentlig betyr.

Forøvrig så kan man ikke invitere bare til kirken nei, det synes jeg virkelig ikke. Om dere har mulighet til å få kommunisert på noe vis at det er en åpen vielse og at dere ønsker å dele den med alle så går jo det an.

Fornøyd nå??

og i følge ordlista betyr ABOUT: Nær, omtrent, ved og vedrørende..

Kilde: www.tritrans.net

og det er i dag omtrent 449 dager til jeg blir frue..

Skrevet

Du kan gjerne, hvis samtalen ellers er inne på bryllupet, si at det er koselig hvis det er ekstra venner og kjente som kommer og ser vielsen.

Å invitere folk skriftlig, ville jeg regne som uhøflig. Da ville jeg føle at det ble lagt føringer på at jeg skulle sette av dagen til å digge dere, uten å få delta i festen.

Skrevet
Du kan gjerne, hvis samtalen ellers er inne på bryllupet, si at det er koselig hvis det er ekstra venner og kjente som kommer og ser vielsen.

Å invitere folk skriftlig, ville jeg regne som uhøflig. Da ville jeg føle at det ble lagt føringer på at jeg skulle sette av dagen til å digge dere, uten å få delta i festen.

Er enig med deg her...

Åpen vielse, men lukket middag, å be heller litt ekstra til festen etterpå..:)

For å spare penger på drikke, kan man ha drikkebonger, og at man selv kjøper det man vil etter man har brukt bongene, var i et slikt bryllup i sommer, å det fungerte kjempebra, ingen sure miner for å måtte betale noe alkohol selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...