Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mellinnaa
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle gjøre unna julegavene tidlig i år, før det blir forferdelig folksomt i butikkene! Jeg er DÅRLIG på å kjøpe julegaver , så trenger tips, enten om gaven er dyr, billig, liten,stor, hjemmelaget, kjøpt. Jeg er kreativ, men fantasiløs, hehe så kan gjerne laage noe, men hva? Og jeg vil ikke spørre hva de vil ha, for da blir overaskelsen borte... Hva ville du blitt glad for? og hvor mye penger bruker du på julegaven? Jeg slitet litt med økonomien, men det ordner seg!!

Jeg skal kjøpe til:

Mor

Far

Søster

Svigersøster

Bestevenn

Kjæreste

Hva er den beste julegaven for en og hver av de?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må jeg jo svare i blinde uten å vite alder, interesser osv. Men here goes:

Mor: En kurv fylt med pesto, fin olivenolje osv. Fra vanlig matvarebutikk.

Far: En kurv fylt med forskjellige krydderglass. Fra vanlig matvarebutikk.

Søster: Ei hjemmelaget oppskriftsbok, der du har fylt inn noen gode oppskrifter du kan på de første sidene (gjerne med tips fra mor og far sånn at oppskriftene går i arv). Åpent for søster til å skrive inn flere oppskrifter selv. Gjør det for hånd, pynt pent rundt.

Svigersøster: En oppskriftsbok pluss en relatert matvare. F.eks. oppskrifter med hvitløk pluss en bunt hvitløk. Sjokoladedessertbok pluss en sjokolade.

Bestevenn: En god dusjsåpe med tilhørende bodylotion.

Kjæreste: Abonnement på et magasin med hans interesser. Pluss en massasjeolje og et personlig gavekort der du lover han en deilig massasje en kveld han selv velger.

Skrevet (endret)

Jeg har gitt bort til mamma og svigermor kurv fylt med gode kremer, sjampo, balsam, vin, glass, cd og gavekort på spa eller massasje. Det slår veldig godt ann. Men vi har vært fler som spleiser på den gaven da.

Hjemmeheklet lue er veldig inn for tiden :)

Ellers ville jeg blitt veldig glad for gavekort på kinobiletter. Alle trenger sjerf og votter til vinteren, og her østpå kommer den som oftest etter jul.

GOD JUL :tre:

edit:leif

Endret av Puserjenta
Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Søster: Ei hjemmelaget oppskriftsbok, der du har fylt inn noen gode oppskrifter du kan på de første sidene (gjerne med tips fra mor og far sånn at oppskriftene går i arv). Åpent for søster til å skrive inn flere oppskrifter selv. Gjør det for hånd, pynt pent rundt.

Svigersøster: En oppskriftsbok pluss en relatert matvare. F.eks. oppskrifter med hvitløk pluss en bunt hvitløk. Sjokoladedessertbok pluss en sjokolade.

Kjæreste: Abonnement på et magasin med hans interesser. Pluss en massasjeolje og et personlig gavekort der du lover han en deilig massasje en kveld han selv velger.

hvis du velger disse gavene må du være veldig sikker på at mottakeren er interessert i å lage mat, for personlig hadde jeg blitt nokså skuffet...

Skrevet
hvis du velger disse gavene må du være veldig sikker på at mottakeren er interessert i å lage mat, for personlig hadde jeg blitt nokså skuffet...

Du spiser ikke mat? :skratte:

Skrevet

Det står da også at tipsene er gitt uten kunnskap om de forskjelliges interesser. Når man ikke aner noe om en person kan jo alt være skivebom. Lue er feil til den som aldri bruker lue, bok er feil til den som aldri leser, pynteting er feil til den som har en minimalistisk stil, vin er feil for avholdsmannen osv.

Gjest Gjest_julia_*
Skrevet

Jeg gir alltid opplevelser: kosert og kinobilletter, spa-opphold, årsabbonement på blader den enkelte liker, reiser.

Bokser med kaker og glass medbrente mandler til de som ikke gikk kjøkkenveien.

Bøker de ønsker seg.

Aldri "ting"

Skrevet

Synes disse var kjempekoselige, jeg! Kan godt hende at jeg "stjeler" noen av ideene dine... :fnise:

Skrevet

til kjæreseten min har jeg laget scrapbook med alle våre fine minner og skrevet kommentarer om hendelser o.l. =P og holder på med en scrapbook til besteveninna mi også..

Skrevet

Black Design Shop (og div. andre gavebutikker) Har fått inn kollesjonen "Willow tree" som er utmerket til gaver, til de man er spesielt glad i. Det er små figurer ( 12-30cm) som er forenklede mennesker, som utrykker noe spesielt. F.eks "angel of the garden : en forenklet engel meg en spade. "Heart of gold": en liten jente som holder et hjerte av gull. Og "mor og datter, far og sønn, søstre, brødre, besteforeldre osv. Prisene varierer fra 129,- til 299,-

Skrevet

Mor: Vin, lys og servietter, fin sjokolade fra spesialbutikk, god kvalitetskaffe eller kakao, te i løsvekt, en god håndkrem, hjemmelagde småkaker eller konfekt, en god bok, dvd, musikk.

Far: En liten flaske cognac eller whisky, en bok, en film, god spekemat, utstyr til en hobby han har?

Søster: En god krem, en god dusjolje med skrubbevott, billetter til kino, accezories som smykke, armbånd, øredobber, en fin veske, et lekkert sjal, en pose eller eske med god sjokolade.

Svigersøster: Det samme som til søster.

Bestevenn: Det samme som til søster og svigersøster.

Kjæreste: En fotballtrøye om han er supporter, billetter til kamp, utstyr til hobby/interesse.

Du spiser ikke mat? :skratte:

Det er forskjell på å spise mat, og å være interessert i å tilbringe tid på kjøkkenet for å lage god mat. Spennende mat. ;)

Skrevet

Jeg har hatt suksess med gavekort:

- Kinotur med meg, inkludert godteri og brus

- Restaurantbesøk sammen med meg (lurt å sette en verdi på gavekortet)

- Jeg stiller opp som sjåfør og spanderer vinen til maten neste gang et kjærestepar/ektepar skal ut på restaurant

Skrevet (endret)

Til den kaffeglade: espressokanne og en pakke god espresso

Til mor/søster/svigersøster/venninne:

- Duftlys

- 'luksuriøse' såper, feks fra Bodyshop

- ansiktsmasker

- hårkurer

- te-gavepaking: Et fint krus, en god te, og teklype.

Endret av Satsuma
Gjest strykebrett
Skrevet

Scrapbook er en fantastisk fin gave :)

Mange folk glemmer ofte å ta bilder, eller har dem bare liggende på ett minnekort og aldri fremkaller dem. En del fotobutikker har sånn opplegg at du kan legge inn bilder digitalt og så trykker dem opp boka til deg. Man kan velga bakgrunn og slrive inn kommentarer og slike ting selv. Ikke så mye jobb som å sitte å klippe og lime selv så det kan jo være en løsning dersom du ikke har så fryktelig mye tid.

Personlig er jeg glad for å få ting som kan brukes opp, som vin, kaffe, konfekt, gode såper og slikt. Blir så lett at leiligheten fyller seg opp med ting oog tang man har fått i gave men man ikke har noe bruk for. Folk har stort sett mer enn de trenger av saker og ting så i dag.

Opplevelser er jo en kjempegave. Teaterbilletter, kino, spa, en time til aromaterapi og lignende er kjempefine gaver synes jeg.

Skrevet

Gi meg noe jeg kan spise eller drikke, eller dropp det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...