SuperGjest Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg vurderer å kjøpe meg en Soda Stream, men vil bare ha den om det er mulig å bruke saft som smak i stedet for de Soda Stream-smakene man kjøper ved siden av?
Kristin Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg husker vi brukte vanlig saft til brusmaskinen hjemme når jeg var liten...
Gyda Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Man kan lage vanlig kullsyrevann med soda streamen - så da skulle jeg tro at det er bare å tilsette saft enten før eller etter at du har tatt i kullsyra. Væska går ikke gjennom maskina - så den blir ikke ødelagt. Vanlig konsentrat tilsettes etter kullsyre. Bare heller oppi flaska og vender på den slik at det blander seg.
Bloggerina Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Hehehe, jeg hadde en Soda Stream opplevelse for litt siden. Jeg tror jeg tok for mye kullsyre i slik at flaska sprakk (brus flaska), men er ikke helt sikker på hva som skjedde. Det ble et stort trykk og hele maskinen gikk fra hverandre og vannet sprutet flere meter bort. Det skjedde så fort at jeg fikk litt sjokk. Der sto jeg igjen helt igjennomvåt av kullsyreholdig vann, men uten brus Vel jeg har ikke kvitterina og maskinen er i flere biter. Har prøvd å ringe Soda Stream Norge, for dette kan da ikke være normalt. Fikk aldri tak i dem på telefonen. Får vel gå til stedet jeg kjøpte den da, se om de kan komme med noe fornuftig forklaring på hva som skjedde.
Klematis Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Som sagt over her, smak tilsettes etter at du har laget brusevann. Og tror de anbefaler å ikke blande på den flaska som følger med for å unngå at syrer tærer på plasten. Det er ganske kort levetid flaskene (uløpsdatoen for våre var ca 2 år etter vi kjøpte dem), for å unngå at de skal sprekke. Og må IKKE vaskes i varmt vann eller brukes om de får riper. Vi bruker vårt brusevann mest som det er eller blandet med eplejuice. Men har også prøvd ulike saftvarianter og andre juicetyper, alt fungerer utmerket. Eplejuicevarienten er en favoritt uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå