Gjest Gjest i dag Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har endel gjeld og tjener det halve av kjærsten min. Er det noen som har erfaring med samboer med veldig forskjellig økonomi fra en selv? Er redd jeg ikke skal klare å "henge med". Det må sies han er veldig spandabel da :rødme: Ikke det at jeg utnytter det, men jeg klarer jo ikke henge med en med så god råd vil jeg tro? Noen med erfaring eller gode råd...?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har endel gjeld og tjener det halve av kjærsten min. Er det noen som har erfaring med samboer med veldig forskjellig økonomi fra en selv? Er redd jeg ikke skal klare å "henge med". Det må sies han er veldig spandabel da :rødme: Ikke det at jeg utnytter det, men jeg klarer jo ikke henge med en med så god råd vil jeg tro? Noen med erfaring eller gode råd...? Hva med følelsene? Noen finner ingen, og andre .......huff!
Jade Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Hvis han ønsker en dyrere levestil enn det du har råd til, så bør han også betale mer. Enten det, eller så får han senke levestandarden, og heller sette pengene på bok, eller kjøpe dyre ting til seg selv. Han kan jo også kjøpe ting til boet som han tar med seg ved et evt. brudd. F.eks. hvis han har fryktelig lyst på en 60" tommers tv.
Kosemose Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Det viktige blir vel at du ikke blir presset til å bruke mer enn du faktisk kan, og at dere legger opp felles forbruk etter din lommebok. Så får det bli opp til ham om han vil spandere differansen på deg hvis han ønsker å oppgradere.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 For meg var det helt naturlig at alle inntekter ble samlet i en pott sammen med alle utgifter da vi ble samboere. Det har fungert fint til nå. jeg tjente mest de 10 første årene. hun hadde gjeld da vi ble sammen. i ettertid har vi tilegnet oss felles gjeld. Alt dette gikk også i potten. I dag er vi gift og økonomien har aldri vært ett diskusjonstema hos oss. Jeg tror personlig at seperat økonomi ville vært døden for vårt forhold. Men det som fuker hos oss behøver selvsagt ikke fungere hos andre. ps. i dag tjener hun mere enn meg :-)
Perhaps Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Er redd jeg ikke skal klare å "henge med". På hva, å betale regninger? Han vet hva han får om han har valgt deg? Endret 8. oktober 2008 av Perhaps
Gjest Gjest i dag Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 På hva, å betale regninger? Han vet hva han får om han har valgt deg? Jo da. Han vet det det Han syntes det ikke er noe problem, men han bestiller og ordner reiser å slike ting som jeg ikke har råd til. Jeg sier da at dette kan jeg ikke prioritere. Da betaler han. Uff... burde jo ikke klage da. Verden herligste. Kanskje jeg ikke er vant til å bli spandert slik på. Det som gjør at jeg blir litt "lei meg", er at han ikke ville ha felles økonomi fordi vi ikke har felles barn. Det betyr jo at dersom hans økonomi forandres betraktelig (selvstendig næringsdrivende) og han får dårlig råd, burde jo jeg gjøre det samme å ikke ha felles økonomi om det går dårlig for han. (uff. jeg er jo ikke så "slem" at jeg klarer å gjøre det da).
Lissi Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Jo da. Han vet det det Han syntes det ikke er noe problem, men han bestiller og ordner reiser å slike ting som jeg ikke har råd til. Jeg sier da at dette kan jeg ikke prioritere. Da betaler han. Uff... burde jo ikke klage da. Verden herligste. Kanskje jeg ikke er vant til å bli spandert slik på. Det som gjør at jeg blir litt "lei meg", er at han ikke ville ha felles økonomi fordi vi ikke har felles barn. Det betyr jo at dersom hans økonomi forandres betraktelig (selvstendig næringsdrivende) og han får dårlig råd, burde jo jeg gjøre det samme å ikke ha felles økonomi om det går dårlig for han. (uff. jeg er jo ikke så "slem" at jeg klarer å gjøre det da). Men pr nå passer det best at han legger hele inntekten sin i potten??? Skjønner ikke hvordan folk får det til jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå