Lovinda82 Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Nå er det snart to uker siden vi giftet oss og fikk en helt uforglemmelig dag. De siste to ukene før bryllupet ble tilbrakt i sengen med influensa/forkjølelse, så mannen måtte ro det meste i land og gjøre litt mer enn planlagt. Jeg var derfor veldig nervøs hvordan alt skulle gå siden jeg ikke hadde klart å formidle veldig godt hvordan ting skulle gjøres til hjelperne og var sen med å delegere de siste oppgavene vi selv ikke fikk gjort. Men heldigvis gikk alt i orden, og bedre enn jeg kunne drømt om. Natten før bryllupsdagen gikk ikke så bra... Det var nemlig en stykk nervøs brud som ikke fikk til å sove og som hadde vondt i magen av alle sommerfuglene. Sov maks 3 timer den natten! Denne nervøsiteten kom helt uventet på meg, da vi har vært sammen i mange mange år, men den fulgte meg gjennom hele dagen, helt til vielsen var over. Jeg har friskt i minne at jeg satt oss frisøren og lurte på hvorfor i alle dager folk kan gjøre noe sånt mot seg selv (altså gifte seg), hvis man blir så nervøs og dårlig (kvalme og mageproblemer) av det. Klarte ikke å fokusere på det positive med dagen, og var redd for hva gjestene og mannen ville synes om kjolen min (som skiller seg veldig ut). Men men, gikk nervøst opp gulve sammen med en like nervøs pappa. Og vi fant i siste øyeblikk ut hvilken side han skulle gå ved siden av meg på Fikk ikke med meg nesten noe av det som ble sagt under vielsen, husker bare at jeg klemte hardt i hånden til min mann for støtte. Da vielsen endelig var over, fikk vi et øyeblikk alene sammen og bare nøt øyeblikket. Etter de obligatoriske bildene med familiene på trappen og hos fotografen, kunne vi slappe av i 1 1/2 time hjemme, før vi måtte til festlokalet. Mannen hoppet ut av dressen og inn i joggebuksen, mens jeg lå halveis i sofaen (misunnelig på mannen) og prøvde så godt jeg kunne med å beholde hår/sminke/klær så fin som mulig før middagen. Vi tullet litt med at vi bare skulle kle på oss joggedress begge to og dra slik i bryllupsmiddagen, det er jo slik vi vanligvis går kledd og som vi trives best i Middagen og kaffen gikk veldig fort. Alle hadde det kjempe gøy og vi hadde en humoristisk tone i bryllupet og bl.a to sanger som var av det humoristiske slaget (ikke noe personlig om oss) som lettet opp stemningen og fikk folk i godt humør. Høydepunktet for meg var bryllupsdansen våres. På bryllupsmorgenen hadde vi ennå ikke funnet ut hvilken sang vi skulle danse til, trur mannen gjorde sitt beste der for å slippe å danse Men vi stod begge tidlig opp på bryllupsdagen og gikk inn på ITunes og gikk gjennom en del kjente og ukjente sanger. Vi endte faktisk opp med en sang vi aldri hadde hørt før og som passet helt perfekt. Så nå har vi fått oss en helt ny sang som bare er våres Vi endte opp med alt for mye mat/vin/brus/kaker/øl etter bryllupet, og hadde gjester innom flere dager etter for å få spist opp alt. Kan ikke skjønne hvordan det var mulig å få så mye til overs! Vi hadde et lite budsjett og handlet bare inn det vi trudde var nødvendig, så vi lurer på om gjestene spiste lite og drakk lite, men tilbakemeldingen var at folk storkoste seg og var fornøyd med alt. Bryllupsnatta startet veldig bra. Hadde fått en god avtale med hotellet om et litt bedre rom til vanlig pris, sen utsjekk og frokost på rommet. En frukt/sjokoladekur ventet også på oss på rommet. Lå bare i senga og pratet og spiste i noen timer før vi sovnet. Begge var strålende fornøyd med dagen og kunne ikke tenkt seg noe bedre. Men vi begge var også enige om at dette var noe man bare gjør en gang i livet, for dagen var også veldig slitsom. Vel... Etter noen få timer med søvn, fikk jeg skikkelig magetrøbbel igjen og fikk ikke sove mer den natten! Litt av en natt må jeg si... Ikke slik jeg hadde drømt om, men men. Da frokosten kom neste morgen/formiddag ble vi helt overveldtet over mengden med mat og hvor variert maten var! Det var nok mat til 5-7 personer der, men vi fikk smakt på det meste Vel, det var en "kort" oppsummering av våres store dag. Lykke til med planleggingen til kommende bruder! jeg kommer nok til å savne å være her inne, så jeg snikleser vel litt innimellom
Kanutten Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Åhhh. :rødme: :rødme: :rødme: Så utrolig koselig å lese historien deres. Gratulerer så mye som nygifte.
Lovinda82 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 Takk skal du ha Gled deg til din dag og nyt den når den kommer!
Gjest lillelinn Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 gratulerer masse :D synd du var så nervøs:(
msDelenn Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for at du delte din historie! Gleder meg bare enda mer:) Er også en type person som kommer til å bli drit nervøs..hehe
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Gratulerer som nygift. Måtte smile da jeg leste det du skrev om at dette er noe man gjør en gang. Giftet meg i august, og sov også lite og dårlig dagen før vielsen. Og hos frisøren fikk jeg jevnlige bølger av en helt vanvittig nervøsitet. (Har vært sammen med mannen min i 10 år!) Både vi og gjestene koste oss veldig, men mannen min og jeg er enige om at det er godt dagen er over også. Selv om man vil ha en "enkel" fest tar det overraskende mye energi å planlegge. Er innom forumet her i blant for å lese litt om hva kommende bruder lurer på, og er så lykkelig for at jeg er ferdig
Lovinda82 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Gratulerer som nygift. Måtte smile da jeg leste det du skrev om at dette er noe man gjør en gang. Giftet meg i august, og sov også lite og dårlig dagen før vielsen. Og hos frisøren fikk jeg jevnlige bølger av en helt vanvittig nervøsitet. (Har vært sammen med mannen min i 10 år!) Både vi og gjestene koste oss veldig, men mannen min og jeg er enige om at det er godt dagen er over også. Selv om man vil ha en "enkel" fest tar det overraskende mye energi å planlegge. Er innom forumet her i blant for å lese litt om hva kommende bruder lurer på, og er så lykkelig for at jeg er ferdig Vi har også vært sammen i 10 år, så jeg hadde aldri trudd jeg skulle bli sååå nervøs. Men heldigvis gav det seg etter vielsen. Jeg var ikke nervøs for å gifte meg med mannen, det var mer for resten av opplegget rundt bryllupet. Men nå nyter vi bare minnene og bildene, og er kjempe glad for at vi giftet oss, men samtidig glad for at dagen er over og at hverdagen som ektepar kan starte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå