Gå til innhold

Spraystart/ utenlandsreise/ kostnader/ bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_AKO_*
Skrevet

Jeg og mannen min skal igang med icsi hvert øyeblikk og jeg lurer i den forbindelse på et par ting:

1. Skal egentlig ut på en utenlandsreise samtidig med at jeg bruker spray (starter med sprayen dagen før jeg skal ut på en fire dagers reise). Er dette noe problem i forhold til bivirkninger (eventuelt å ta med seg sprayen på flyet)? Lurer på om jeg bør la være å ta denne turen.

2. Ser at noen har måttet ut med over 11 000 kroner på medisiner, regner med at det kan variere? (Jeg er klar over egenandelstaket på 15 000 kr) Noen som kan fortelle meg hva de har betalt?

3. Hva slags bivirkninger kan man regne med når man tar hormonsprøytene?

Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og mannen min skal igang med icsi hvert øyeblikk og jeg lurer i den forbindelse på et par ting:

1. Skal egentlig ut på en utenlandsreise samtidig med at jeg bruker spray (starter med sprayen dagen før jeg skal ut på en fire dagers reise). Er dette noe problem i forhold til bivirkninger (eventuelt å ta med seg sprayen på flyet)? Lurer på om jeg bør la være å ta denne turen.

2. Ser at noen har måttet ut med over 11 000 kroner på medisiner, regner med at det kan variere? (Jeg er klar over egenandelstaket på 15 000 kr) Noen som kan fortelle meg hva de har betalt?

1. Veldig få får bivirkninger med en gang man begynner på sprayen. Sprayen kan du ta med på flyet i en sånn gjennomsiktig pose. Kan være lurt å ha med resepten i tilfelle sikkerhetsvaktene lurer på hva det er.

2. På første forsøket betalte vi mellom 12000 og 13000.

3. Da jeg begynte med sprøytene forsvant spray-bivirkningene veldig fort, og jeg følte meg normal igjen. Etter noen dager på sprøytene fikk jeg litt svake smerter/stikkinger i eggstokkene og EL-slim, ellers ingen bivirkninger (inntil etter innsetting da jeg fikk påvist OHSS.. men det er ganske uvanlig).

Lykke til!!

Skrevet

1. Jeg ville nok reist. Vet mange får bivirkninger av sprayen, men de pleier vel ikke være så voldsomme eller komme så fort? Er usikker, jeg hadde ingen bivirkninger (bortsett fra håravfall, men det var mer skummelt enn plagsomt)

2. Vi hadde kun 1 forsøk og betalte vel ca 10-11.000 inkl egenandelen til sykehuset på 1.500.

3. Vet ikke hva som er vanlig, men jeg hadde lite bivirkninger. Følte meg litt "full" og oppblåst i eggstokkene, men det var ikke plagsomt.

Skrevet

En annen ting, den sprayen skal vel helst oppbevares stående hele tiden...? Så det bør man jo passe litt på hvis du skal ha den med i veska f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...