Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Er det noen som har noen gode råd om hvordan en holder katten borte fra naboens blomsterbed?? Hadde vært fint å beholde det gode naboskapet...
AnetteR Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 - en liten sandhaug i egen hage som du blander litt brukt kattesand i. Katten foretrekker raskt å bruke dette. Mye bedre å grave i enn jord. - appelsinskall, kaffegrut, eddik og kvernet pepper er ting mange katter ikke liker, jeg har blant annet brukt dette for å holde katter unna blomsterkrukkene inne. (sitrusfrukter generelt om jeg ikke husker feil) - det finnes egne midler man kan kjøpe som holder katten vekk, type "get off spray" katt deg vekk", Stikk innom en dyrebutkk og hør. - skaffe egen katt til naboen Ellers anbefaler jeg å snakke med naboen. Si at du vil gjøre ditt beste for å holde pus unna, men dessverre er det vanskelig å være sikker. Be henne skremme den bort med rop og vannsprut om hun tar den på fersken. Be henne si fra om hun oppdager etterlatenskaper, så kan du fjerne for henne og dere kan eventuelt prøve nye metoder.
Gjest Portis Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Det naboen din kan gjøre i sitt blomsterbedd er å ta kvister med torner på og legge dem litt ned i jorda. Når katten da prøver å gå oppi der så vil det stikke litt under labbene og den vil da mest sannsynlig gå vekk. Min nabo gjorde det med stort hell. Kattene lider ingen nød, de løper da rundt her som alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå