Gå til innhold

Min splitter nye HP Pavilion er død:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ny laptop for under en uke siden, og den har funket greit hittil, men etter at jeg skrudde den av for noen timer siden får jeg den ikke på igjen. Den virker rett og slett død:( Har prøvd å ta ut og inn kontakten, ut og inn batteriet og ellers trykt og trykt på på-knappen. Noen som har opplevd det samme eller som vet hva prolemet kan være?

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet
Jeg kjøpte ny laptop for under en uke siden, og den har funket greit hittil, men etter at jeg skrudde den av for noen timer siden får jeg den ikke på igjen. Den virker rett og slett død:( Har prøvd å ta ut og inn kontakten, ut og inn batteriet og ellers trykt og trykt på på-knappen. Noen som har opplevd det samme eller som vet hva prolemet kan være?

Jeg kan ikke hjelpe deg med å løse problemet, men kan bare si at her i huset har vi nylig kjøpt, samt disponerer 3 ulike HP Pavillion (ulik størrelse). Vi har hatt batteriproblemer, skjermproblemer og laderproblemer med maskinene. De har vært mer inne til reperasjon enn hva vi har hatt de i bruk siden vi fikk de for 4 og 5 mnd siden, og det er like før HP får de tilbake til odel og eie. Jeg vil nemlig ikke ha de :kjefte:

Skrevet

Begynner å angre på kjøpet selv, i alle fall viss dette blir en trend:( hadde min gamle dell i 3 år uten noen som helst problemer! Hvor lang tid tok reperasjonene?

Gjest nextlife
Skrevet
Begynner å angre på kjøpet selv, i alle fall viss dette blir en trend:( hadde min gamle dell i 3 år uten noen som helst problemer! Hvor lang tid tok reperasjonene?

Maskinene har vært inne ca 1 mnd hver gang :sukk: Lengst tid tok det første gang de skulle reparere skjermen på HP Pavillon dv6000, den var inne i 6 uker, og kom tilbake med nøyaktig samme problemet den ble innlevert med.

Skrevet

Jeg har opplevd dette med min HP dv5000-serie 2-3 ganger...

du sier at du har tatt ut og inn kontakten, ut og inn batteriet, og trykket mange ganger på startknappen.

...Men har du gjort alt dette samtidig? Det har nemlig liten effekt å ta ut og inn strømmen dersom den forstatt får strøm fra batteriet, og omvendt.

Ta ut batteriet, ta ut strømmen, trykk noen ganger på "på-knappen" (hold knappen inne litt hver gang). Grunnen til at du skal gjøre dette mens både strøm og batteri er koplet vekk, er for å lade ut diverse kondensatorer og andre elektriske komponenter som fortsatt inneholder litt "rester" av strøm :)

Så prøver du å BARE kople til strøm (ikke batteri), og ser om PC-en starter. Gjør den det, kan du sette inn batteriet mens pc-en er på.

Hvis den IKKE starter, blir det litt mer interessant feilsøking.

1. Kople kontakten inn i støpselet i veggen, og den andre enden til batterieliminatoren (boksen på ledningen).

2. Bruk et multimeter ( http://images.google.no/images?q=multimete...sa=N&tab=wi ) og mål spenningen mellom metallet du ser på pluggen, og metallet som er inni hullet på pluggen (tips: putt en nål ned i hullet dersom spissen på multimeter ikke får tak). Er det noe spenning? Hvis ja, er problemet i PC-en og det bør ikke være noen problem å få dette på reklamasjon. Hvis nei, er det mest sansynlig kortsluttning eller brudd i ledningen...

(Har du ikke et multimeter, spør en som kan litt elektronikk om de har et...)

Skrevet
Jeg har opplevd dette med min HP dv5000-serie 2-3 ganger...

du sier at du har tatt ut og inn kontakten, ut og inn batteriet, og trykket mange ganger på startknappen.

...Men har du gjort alt dette samtidig? Det har nemlig liten effekt å ta ut og inn strømmen dersom den forstatt får strøm fra batteriet, og omvendt.

Ta ut batteriet, ta ut strømmen, trykk noen ganger på "på-knappen" (hold knappen inne litt hver gang). Grunnen til at du skal gjøre dette mens både strøm og batteri er koplet vekk, er for å lade ut diverse kondensatorer og andre elektriske komponenter som fortsatt inneholder litt "rester" av strøm :)

Så prøver du å BARE kople til strøm (ikke batteri), og ser om PC-en starter. Gjør den det, kan du sette inn batteriet mens pc-en er på.

Hvis den IKKE starter, blir det litt mer interessant feilsøking.

1. Kople kontakten inn i støpselet i veggen, og den andre enden til batterieliminatoren (boksen på ledningen).

2. Bruk et multimeter ( http://images.google.no/images?q=multimete...sa=N&tab=wi ) og mål spenningen mellom metallet du ser på pluggen, og metallet som er inni hullet på pluggen (tips: putt en nål ned i hullet dersom spissen på multimeter ikke får tak). Er det noe spenning? Hvis ja, er problemet i PC-en og det bør ikke være noen problem å få dette på reklamasjon. Hvis nei, er det mest sansynlig kortsluttning eller brudd i ledningen...

(Har du ikke et multimeter, spør en som kan litt elektronikk om de har et...)

Tusen takk for tips! Fikk den endelig på igjen, etter andre forsøk på å ta ut og inn igjen batteriet. Håper virkelig ikke dette skal bli vanlig prosedyre for å få den på. :usikker: Synes dessuten den blei treigere nå av en eller annen grunn :usikker:

Gjest Gjest_pjusken_*
Skrevet

HP har 30 dager DOA tid, så hvis det skjer en gang til innen en mnd fra kjøps dato, så ta med alt inn til butikken, komplett i eske og få den byttet....

Skrevet
Post logger fra combofix og hijackthis så ser vi om du kanskje har fått malware...

Hvordan skal malware klare å påvirke en pcs evne til oppstart før operativsystemet overhode begynner å laste?

Skrevet
Hvordan skal malware klare å påvirke en pcs evne til oppstart før operativsystemet overhode begynner å laste?

Problemet med at den ikke starter er jo løst... men TS klager over mulig treg PC:

Synes dessuten den blei treigere nå av en eller annen grunn :usikker:

Og treg PC kan skyldes virus. Skal nevnes at det isåfall er en merkelig sammentreff om det har kommet malware samtidig som det skjedde en teknisk feil som hindret PC i å starte opp, men...

Skrevet

PC-en funker fint nå, enn så lenge i alle fall ;)

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Bare hygglig fra min side :)

Bare å ta kontakt hvis du skulle lure på noe malware (virus, spyware, pop-ups osv) i fremtiden :)

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt og fått en service på den, eller ny maskin. Mtp at den er så ny og du sikkert ikke har rukket å fylle den med masse ting.

Jeg hadde MYE problemer med min forrige laptop, det var frem og tilbake, endte opp med ny maskin en gang også uten at de ga meg beskjed om det.. mistet da alt som lå på disken, litt surt kan du si.

Så min erfaring med Pavilion's er at det er no' drit. Men det er vel litt for sent for deg å vite nå :(

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min, har gått som en klokke kjempelenge den, bortsett fra at jeg hadde akkurat samme problem en gang. Jeg fikk rett og slett ikke til å skru på maskina :-/

Jeg prøvde igjen og igjen i nesten en hel dag, og til slutt slo den seg plutselig på. Det var veldig merkelig, men har ikke opplevd noe lignende senere. Synes r2d290 ga deg mange gode råd! :)

Min samboer derimot har hatt sin inn til reparasjon pga problemer med batteriet.

Det er vel det som er svakheten til maskinen..

Skrevet

Jeg hadde nettopp en HP i dv6000-serien, og var godt fornøyd det året jeg hadde den, bortsett fra at den ble veldig varm. Har kjøpt meg en ny i samme serie, og er foreløpig kjempefornøyd.

Vet imidlertid fra bekjente at det har vært en del problemer med serien, så det kan jo være fabrikkfeil.

-misa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...