Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutten min på 2 mnd fikk Morsmelk erstatning da han hadde barnevakt! Etter dette har han ikke bæsjet på snart 4 dager?

Gutten spiser godt med morsmelk, er ikke desorientert eller har feber! Bør jeg bekymre meg? Noe jeg kan gjøre så hjelper om han har hard mage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hjelpe å ta zinksalve (eller olje) på termometeret og stikke det forsiktig opp i stumpen (eventuelt en q-tips). Pleier ha effekt ganske umiddelbart.

Hadde du malt i mme'en? Det er smart.

Skrevet

Jeg tror du kan slappe av. Var i praksis på føden for et halvt år siden og da fikk vi beskjed om at den første tiden var alt fra flere ganger om dagen til en gang i uka vanlig. Det er små mennesker som bruker litt tid på å komme igang :)

Men nå er du mamma og kjenner ditt barn best, og om noe unormalt oppstår, burde du ringe barselavdelingen/legen din å høre hva du burde gjøre?

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Så lenge han bare får morsmelk bør du ikke bekymre deg etter bare fire dager. Kan fint gå rundt ei uke ;)

Skrevet

Så lenge barnet kun får flytende føde (mm eller mme) er det normalt at det kan gå opp mot 10 dager. Et barn som ikke får fast føde kan heller ikke bli forstoppet.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Så lenge barnet kun får flytende føde (mm eller mme) er det normalt at det kan gå opp mot 10 dager. Et barn som ikke får fast føde kan heller ikke bli forstoppet.

Når barnet får mme, kan det bli veldig hard i magen.

Skrevet
Det kan hjelpe å ta zinksalve (eller olje) på termometeret og stikke det forsiktig opp i stumpen (eventuelt en q-tips). Pleier ha effekt ganske umiddelbart.

Hadde du malt i mme'en? Det er smart.

Min far nevnte dette, skal teste det ut!

Nei hadde ikke malt i melken:/

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Så ikke før nå at han hadde fått mme. ¨

MME er noe hardere for magen enn mm, så da anbefalles det litt malt i melken. Fåes kjøpt på vanlig matforetning.

Skrevet

Takk for godt råd;) Nå bæsjet han godt i bleien:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...