Gå til innhold

Nå sitter jeg fint i det! Hjeeelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym for øyeblikket
Skrevet

Nå er jeg bare nødt til å be om råd. Dette har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal komme meg ut av. Satt akkurat og leste tråden om han som hadde en ung kjærest da det kom en mail til meg. Et skikkelig glødende kjærlighetsbrev i veeeeldig sofistikerte ordelag! Fra en som er 17 år yngre enn meg (jeg er i beg av førtiårene).

Det henger sammen med en reise til et annet land i sommer, der vi traff en del unge menn som også var der i samme ærend. Jeg ble veldig gode venner med en av dem, vi hadde så mye til felles. Jeg tenkte bare å flørte litt for å ha det gøy, men jeg falt i min egen felle og ble stupforelska i fyren. Og han i meg. Følte meg skikkelig dum og prøvde å holde avstand. Klarte det sånn noenlunde, men jeg så kampen i han også. Vi holdt det på et vennskapelig nivå helt til siste dagen, da kom han med ei rød rose til meg og jeg kunne se forelskelsen i øynene hans. Min venninne tok bilde av oss da og det bildet lyver ikke! Jeg fikk sjokk når jeg så det etterpå. Vi gløder som to fyrtårn!

Jeg har aldri fortalt ham hvor gammel jeg er fordi jeg har ikke syntes det har vært noen grunn til det. Han vet at jeg er gift og har tre snart voksne barn, så helt uten peiling kan han da ikke være. Vi har sendt hverandre små hilsninger nå og da, helt til en dag det kom en litt annerledes mail fra ham. Der skrev han at han savnet meg og elsket meg (love you kan jo bety være glad i også), og jeg skrev det samme tilbake. Jeg ble jo veldig glad i ham og savnet ham mye etter at jeg kom hjem.

Idag kom altså DET lange brevet der han forteller at han elsker meg, at han ikke turde å si det da han ga rosen. Han savner meg forferdelig og kan ikke glemme meg. Han håper vi treffes en dag og kunne godt tenke seg å reise til Norge en tur neste sommer. Han skriver så utrolig mange vakre ting, om opplevelser vi hadde ilag som jeg ikke ante at han har lagt merke til. Hva han la merke til hos meg da og da, osv. Det merkelige er at vi snakket ikke så mye, men det har tydeligvis foregått en kommunikasjon fordet!

Nå sitter jeg her rødmende helt opp til hårrota og vet ikke mi arme råd. Jeg har en mistanke om at han tror det blir noe mellom oss. Han er så ung og naiv, huffameg, men likevel så utrolig god menneskekjenner. Hvordan i all verden skal jeg få forklart denne skjønne skapningen at det blir med dette og aldri noe mer? Håper jo han skjønner det selv, men om han har fått et annet inntrykk???

Føler meg skikkelig dum nå. Vil stoppe det her før det tuller på seg. Jeg var og er kanskje forelska i ham, men jeg har ikke tenkt å la det utvikle seg nei. Har tenkt å lagre det som et godt minne som man kan ta fram og glede seg over når man er deppa. Men jeg vil gjerne beholde ham som venn. Hva i all dager skal jeg gjøre? Hva skal jeg svare slik at han får inntrykk av at det blir med dette, uten at jeg sårer ham? Føler jo at jeg er ansvarlig for denne romansen, siden jeg er eldst og burde visst bedre. Men hjertet er ikke alltid like fornuftig! Det dummeste av alt er at jeg føler meg som en tenåring i sin første lovestory!

Hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket land er han fra? Det er det første som faller inn i hodet mitt.

Det andre er at nå må du holde deg sterk hvis du ikke skal rote til livet ditt. Tenk godt gjennom det du har og hva du setter på spill ved å gå videre med dette, evt svare ham på samme måte.

Kanskje skjer det ikke så mye mer, eller kanskje det gjør det. Gjør det det, kan du finne deg selv på en rosa, urealistisk sky mens du ser det du hadde ødelegges.

Du bør nok gjøre det klart at det ikke blir mer fra din side. Er han ung og naiv vil han snart blir forelsket igjen.

Skrevet
Hvilket land er han fra? Det er det første som faller inn i hodet mitt.

Skjønner tankegangen din. Han er en velutdannet mann fra et ressurssterkt land og har ingen grunn til å ville flykte til Norge.

Skrevet

Det er grunner til at det heter "I gode og onde dager" i ekteskapsløftet og en av grunnene er at det oppstår fristelser lik den du opplever nå. Hvordan kan du vite om det er forelskelse og ikke fasinasjon/begjær du så i ham når han ga deg den rosen? Om han så skulle være forelsket i deg, hvor forgjengelig er ikke forelskelse som oppstår i et lettlivet ferieøyeblikk hvor man knapt kjenner hverandre men lever i sus og dus fri fra forpliktelser? Jeg hadde aldri i livet satset familielivet mitt (hvis det fungerte bra) pga en ferieforelskelse i en 17 år yngre mann. Tenk på hverdagen din med jobb og barn og husarbeid og prøv å putte ham inn i den. Jeg hadde bestemt meg for å glemme hele greia pga usikkerheten, spesielt pga at det er barn med i bildet, og bare dyrke det og fantasere en stund, så blekner det etter hvert. Eller du kan kaste deg ut i det med alle konsekvenser det får for de du er glad i og la det stå til. Jeg hadde ikke gjort det, både pga alderen hans, at du har blitt tatt med storm og at du ikke kjenner ham særlig godt.

Skrevet
Det er grunner til at det heter "I gode og onde dager" i ekteskapsløftet og en av grunnene er at det oppstår fristelser lik den du opplever nå. Hvordan kan du vite om det er forelskelse og ikke fasinasjon/begjær du så i ham når han ga deg den rosen? Om han så skulle være forelsket i deg, hvor forgjengelig er ikke forelskelse som oppstår i et lettlivet ferieøyeblikk hvor man knapt kjenner hverandre men lever i sus og dus fri fra forpliktelser? Jeg hadde aldri i livet satset familielivet mitt (hvis det fungerte bra) pga en ferieforelskelse i en 17 år yngre mann. Tenk på hverdagen din med jobb og barn og husarbeid og prøv å putte ham inn i den. Jeg hadde bestemt meg for å glemme hele greia pga usikkerheten, spesielt pga at det er barn med i bildet, og bare dyrke det og fantasere en stund, så blekner det etter hvert. Eller du kan kaste deg ut i det med alle konsekvenser det får for de du er glad i og la det stå til. Jeg hadde ikke gjort det, både pga alderen hans, at du har blitt tatt med storm og at du ikke kjenner ham særlig godt.

Du misforstår, har du lest bare halve innlegget mitt? Som jeg skrev har jeg slett ikke tenkt å la det utvikle seg. Jeg ber om råd over hvordan jeg på best mulig skånsom måte kan forklare denne mannen nettopp det. Dessuten var det ikke ferie, men hardt arbeid i tre uker!

Skrevet
Du misforstår, har du lest bare halve innlegget mitt? Som jeg skrev har jeg slett ikke tenkt å la det utvikle seg. Jeg ber om råd over hvordan jeg på best mulig skånsom måte kan forklare denne mannen nettopp det. Dessuten var det ikke ferie, men hardt arbeid i tre uker!

Å Ja. Da får du bare si at du ikke vil ha mer kontakt pga at du har mann og barn. Han kommer nok over det!

Skrevet
Å Ja. Da får du bare si at du ikke vil ha mer kontakt pga at du har mann og barn. Han kommer nok over det!

Så grusom du er! Her serverer han meg hjertet sitt på et sølvfat og du ber meg om å knuse det på verst mulig vis. Finnes det ikke andre måter? Noen snille sjeler der ute som har andre og mer hensynsfulle forslag?

Skrevet
Så grusom du er! Her serverer han meg hjertet sitt på et sølvfat og du ber meg om å knuse det på verst mulig vis. Finnes det ikke andre måter? Noen snille sjeler der ute som har andre og mer hensynsfulle forslag?

Selvsagt må du si i klartekst at det ikke blir noe mer. Ja, han blir sikkert såret, men sånn er livet. Når man flørter og forelsker seg i en som er gift så må man også takle å bli avvist.

Skrevet
Så grusom du er!

Det er du som er grusom om du ikke er tydelig og sier at nok er nok. Vil du at han skal gå rundt med et urealistisk håp, eller skal han bli såret for en stund for så å kunne gå videre i livet sitt?

Skrevet
Vi holdt det på et vennskapelig nivå helt til siste dagen, da kom han med ei rød rose til meg og jeg kunne se forelskelsen i øynene hans. Min venninne tok bilde av oss da og det bildet lyver ikke! Jeg fikk sjokk når jeg så det etterpå. Vi gløder som to fyrtårn!

Grusom eller ikke, sjansen for at det du så i øynene hans var kåtskap er stor. Som sagt, si at du ikke vil ha mer kontakt pga situasjonen din. Han går sikkert ikke og henger seg pga en 17 år eldre gift dame fra et annet land som han knapt nok kjenner. Gjør han det, er han i alvorlig ubalanse fra før av.

Skrevet
Grusom eller ikke, sjansen for at det du så i øynene hans var kåtskap er stor. Som sagt, si at du ikke vil ha mer kontakt pga situasjonen din. Han går sikkert ikke og henger seg pga en 17 år eldre gift dame fra et annet land som han knapt nok kjenner. Gjør han det, er han i alvorlig ubalanse fra før av.

Skjønner ikke hvorfor du skal blande kåtskap oppi det her. Kvinnfolk finner man nok alltids uansett om man vil ha et nummer. Han var jo ikke akkurat stygg da... Tror neppe det er kåtskap som får han til å sende meg et nydelig kjærlighetsbrev, til en 17 år eldre gift kvinne osv osv.. på den andre siden av kloden. Hva skulle det være godt for?

Nei, han henger seg helt sikkert ikke, men jeg synes man kan ta litt hensyn uansett. Han er ung. Jeg SKAL si til ham at dette er dødfødt, men jeg vet bare ikke hvordan, på best mulig vis. Derfor spør jeg om råd her.

Skrevet

Si at det aldri kan bli noe mellom dere fordi du har en mann som du elsker. Fortell at du har satt stor pris på han som menneske og at du vil bevare tiden sammen med han som et veldig fint minne.

Skrevet

Du må på en måte bare si det som det er.

Du har en gang forpliktet deg til et mann, og må nesten stå for det. Det er ikke det at du ikke liker han, at han ikke er et fint menneske, men det at du ikke kan. Og at du vil tenke på tiden dere fikk som et fint minne (som en over nevnte) Si du ønsker han bare vell, og en dag vil han og møte en/ finne kjærligheten.

Noe slikt var det en person sa det til meg en gang i tiden. Vi hadde fortsatt en fin tone etter denne samtalen. Og som deg, vi gikk heller aldri over grensen...

Lykke til!

Skrevet

Vil bare føye til at du burde glemme å ha et vennskap med denne mannen. Det vil bare føre til at han alltid har et håp, og i lengden såre han enda mer. Kutt tvert all kontakt er mitt råd.

Skrevet

Huhey, dette var ingen lett sak nei..! Å bare rive i stykker hjertet hans på verst mulig måte med å kynisk skrive tilbake sannheten, ville bare være for slemt. Jeg tror ikke at en som oppførte seg som den fyren der, bare hadde kåtskap i huet, som noen her påpekte.. da hadde han ikke oppført seg slik han gjorde, bare lagt an på deg og håpt han fikk snøret godt i bånn for å si det slik!

Og dessuten, var det bare kåtskap så burde det være lett for han å glemme TS i denne saken, og jakte på andre jenter. For de som ikke helt har troen på det, kjærlighet FINNES! ;)

Du har allerede bestemt deg for hvordan dette skal ende, det neste du må gjøre er å sette deg ned.. fortell ham ærlig om dine følelser også, at du faktisk LIKER ham du og, slik han gjorde mot deg. Fortell ham også at det ikke er akutelt å la dette utvikle seg videre, selv om fristelsen aldri er så stor.. bare du kan vite hvordan du skal si dette, men var jeg deg, så hadde jeg ikke svart på sekundet her. Eller samme dag for den del, ta deg noen dager og vurder ordene dine tyngt her, for det gjorde tydeligvis han.

Lykke til med alt og fortell gjerne hvordan det går :)

PS: vær glad han bor i ett annet land, og ikke i nabohuset ;) ;)

:klem:

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor du skal blande kåtskap oppi det her. Kvinnfolk finner man nok alltids uansett om man vil ha et nummer. Han var jo ikke akkurat stygg da... Tror neppe det er kåtskap som får han til å sende meg et nydelig kjærlighetsbrev, til en 17 år eldre gift kvinne osv osv.. på den andre siden av kloden. Hva skulle det være godt for?

Nei, han henger seg helt sikkert ikke, men jeg synes man kan ta litt hensyn uansett. Han er ung. Jeg SKAL si til ham at dette er dødfødt, men jeg vet bare ikke hvordan, på best mulig vis. Derfor spør jeg om råd her.

Er han 1 år og du 17 år eller? Sånn som du svarer her virker du veldig ung og dum ut.

Du sier takk for smigeren men at du ikke vil ha noe forhold og at du heller ikke vil møte han!

Klarer du ikke si det er det du som er GRUSOM

Skrevet
Huhey, dette var ingen lett sak nei..! Å bare rive i stykker hjertet hans på verst mulig måte med å kynisk skrive tilbake sannheten, ville bare være for slemt. Jeg tror ikke at en som oppførte seg som den fyren der, bare hadde kåtskap i huet, som noen her påpekte.. da hadde han ikke oppført seg slik han gjorde, bare lagt an på deg og håpt han fikk snøret godt i bånn for å si det slik!

Og dessuten, var det bare kåtskap så burde det være lett for han å glemme TS i denne saken, og jakte på andre jenter. For de som ikke helt har troen på det, kjærlighet FINNES! ;)

Du har allerede bestemt deg for hvordan dette skal ende, det neste du må gjøre er å sette deg ned.. fortell ham ærlig om dine følelser også, at du faktisk LIKER ham du og, slik han gjorde mot deg. Fortell ham også at det ikke er akutelt å la dette utvikle seg videre, selv om fristelsen aldri er så stor.. bare du kan vite hvordan du skal si dette, men var jeg deg, så hadde jeg ikke svart på sekundet her. Eller samme dag for den del, ta deg noen dager og vurder ordene dine tyngt her, for det gjorde tydeligvis han.

Lykke til med alt og fortell gjerne hvordan det går :)

PS: vær glad han bor i ett annet land, og ikke i nabohuset ;) ;)

:klem:

Tusen takk for at du skjønner hva jeg mener! :klem: Nei, jeg har ikke tenkt å forhaste meg med å svare ham. Har begynt å forfatte et brev som jeg jobber litt med hverdag fordi det hjelper "å sove på" enkelte ting. Prøver å fortelle så pent, men klart som mulig at livene våre går videre på hver vår kant...

Nei, jeg tror ikke gutten hadde giddet å anstrenge seg hvis det bare er snakk om sex. Da hadde han nok gjort sine framstøt for lenge siden.

Skrevet
Tusen takk for at du skjønner hva jeg mener! :klem: Nei, jeg har ikke tenkt å forhaste meg med å svare ham. Har begynt å forfatte et brev som jeg jobber litt med hverdag fordi det hjelper "å sove på" enkelte ting. Prøver å fortelle så pent, men klart som mulig at livene våre går videre på hver vår kant...

Nei, jeg tror ikke gutten hadde giddet å anstrenge seg hvis det bare er snakk om sex. Da hadde han nok gjort sine framstøt for lenge siden.

Det bra du har begynt på brevet, og når du mener du er helt ferdig med det, så gi det ett par timer/dager og les det på nytt, kanskje du finner noe du kan redigere? :) Det hjelper VELDIG ofte å sove på saken, når tankene får roet seg og fornuften kommer til overflate så er det utrolig hva man kan grave ut av den :)

Stor godklem fra meg! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...