Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer. Mannen min og jeg finner så og si aldri på noe sammen bare vi. Hva som er årsak og resultat er vanskelig å si, men vi går med stor sannsynlighet fra hverandre. Jeg synes ikke det er noe "vi" lenger, og det virker som det bare er jeg som er interessert i å gjøre ting sammen. Det vil si, før da.

Det som forundrer meg er at jeg har sagt at jeg ikke vil mer, og begrunnet det hele ganske klart. Jeg savner et fellesskap, og jeg savner at det er overskudd og rom for meg, ikke bare jobb. Men så vil han ikke skilles! Oppriktig ikke! MEN HVORFOR GJØR HAN DA INGENs VERDENS TING???

Og er alle menn sånn?

Dette er for meg helt ubegripelig nemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Ja, man kan bare unde seg over de mannfolkene noen ganger.. Du får nok bare gi ham klar beskjed om at han må ta mer initiativ fremover hvis du ikke skal fortsette å leve ditt eget liv og muligens finne noen andre som er mer villig til dele det med deg. Kanskje han føler seg så trygg i forholdet deres at han rett og slett har sluttet å "gi"?

Skrevet

Sikker på at han ikke gir noe?

Har du pratet med ham om dette, jeg mener virkelig pratet.

Mange menn føler de gjør mye i et forhold, men fordi det ikke er blomster og konfekt, romantiske middager etc, så¨er det ikke ofte vi kvinner klarer å se det.

Min samboer gjør masse for meg og for oss.

Ikke allrid jeg klarer å se det, men han gjør det

Skrevet
Sikker på at han ikke gir noe?

Har du pratet med ham om dette, jeg mener virkelig pratet.

Mange menn føler de gjør mye i et forhold, men fordi det ikke er blomster og konfekt, romantiske middager etc, så¨er det ikke ofte vi kvinner klarer å se det.

Min samboer gjør masse for meg og for oss.

Ikke allrid jeg klarer å se det, men han gjør det

Samme her, min sambo gjoer ogsaa mye for oss/meg for aa faa ting til aa fungere. Det er bare det at mye av det er 'usynlig' for meg, saa jeg ikke merker noe. Men ved aa prate med han har jeg funnet ut mye som har faatt vaar/min hverdag til aa blir enklere ved at han har ordnet og planlagt ting.

Skrevet

De vet ikke hva de mister FØR de har mistet det. Dessverre.

Skrevet

Nei, alle menn er ikke sånn. Det er faktisk forhold hvor det er helt motsatt, hvor det er kvinnen som er den tiltaksløse, og mannen som savner fellesskapet.

Ingen grunn til å generalisere og stemple alle menn bare fordi akkurat din mann er slik...

Skrevet
Nei, alle menn er ikke sånn. Det er faktisk forhold hvor det er helt motsatt, hvor det er kvinnen som er den tiltaksløse, og mannen som savner fellesskapet.

Ingen grunn til å generalisere og stemple alle menn bare fordi akkurat din mann er slik...

Selvfølgelig. Mange som sliter med dette.

Jeg tror kanskje det er viktig å godta hverandre som man er. Ikke forvente mer enn hva som føles naturlig for den andre part, da slipper man å bli skuffet også.

Jeg får ikke blomster, gaver, middager, ferier osv.

Men jeg får masse kos, støtte, hjelp til alt jeg trenger hjelp til.

Det får telle mer enn materialistiske ting.

Det å gjøre ting sammen handler nok litt om at man er sliten etter jobb, da helga kommer ønsker man bare å være hjemme å kose seg, slappe av.

Jeg forstår det godt, men prøver å dra samboeren min med ut å gå tur i det minste, en liten tur på cafe. Det klarer man i løpet av ei helg;)

Skrevet (endret)

...

Endret av Cecilia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...