Gjest Frosk Skrevet 7. oktober 2008 #1 Del Skrevet 7. oktober 2008 Naboen har en busk i hagen som jeg *tror* er en liten ildkvede - busken har små gule eplelignende frukter. Mener å ha hørt at disse kan brukes til gelé (eller blander jeg med vanlig kvede nå....? :klø: ) Noen som har laget gelé av liten ildkvede - og smaker det i såfall bra? Noe annet den kan brukes til...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 7. oktober 2008 #2 Del Skrevet 7. oktober 2008 Siden jeg lurte på hvordan ildkvede så ut måtte jeg google litt, og da fikk jeg opp denne artikkelen... Så det kan i hvertfall lages gelé av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 7. oktober 2008 #3 Del Skrevet 7. oktober 2008 Takker! Har søkt litt rundt, og ser at mange sier liten ildkvede / småildkvede / japansk kvede funker bra til gelé (men har også funnet noen som skriver det smakte grusomt, hehe) Tenker jeg prøver (må bare over til naboen og stjele frukt først ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 7. oktober 2008 #4 Del Skrevet 7. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #5 Del Skrevet 19. oktober 2008 Naboen har en busk i hagen som jeg *tror* er en liten ildkvede - busken har små gule eplelignende frukter. Mener å ha hørt at disse kan brukes til gelé (eller blander jeg med vanlig kvede nå....? :klø: ) Noen som har laget gelé av liten ildkvede - og smaker det i såfall bra? Noe annet den kan brukes til...? Blir nydelig gele og har også laget nydelig likør av den; fyll f.eks et 2 ltrs norgesglass med kvede-epler, fyll opp md sukker det du får plass til og fyll så glasset fullt med sprit (minst 60 %) ...snu glasset annen hver dag helt til sukkeret er løst opp (bør stå lengst mulig) og sil gjennom et saftklede f.eks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå