Gå til innhold

Vietland- noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere vært i Vietland? Har selv vært i Thailand men har hørt Vietland har blitt et populært reisemål. Har hørt at det ikke er like mange prostituerte der. Hvordan var turen deres i Vietland? Har da sett bilder og må si jeg er imponert over strendene. Er jo glad i vårruller............

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Du mener vel Vietnam? Jeg har også hørt mye bra om det, men har ikke vært der ennå. Vietnamesisk mat er godt da...må abonnere på denne tråden.

Skrevet (endret)

Jeg mener Vietnam. Trodde det het Vietland.

Endret av Kari
Skrevet (endret)

Det er et greit land å reise i, men man bør være litt oppegående der. Og det er absolutt en fordel å kjenne historien.

Endret av Kari
Gjest reisegal
Skrevet (endret)
Det er et greit land å reise i, men man bør være litt oppegående der. Og det er absolutt en fordel å kjenne historien.

Nei for vet man ikke historien til et land så bør man ikke planlegge å reise dit...?

Har vært i mange land jeg ikke visste historien til på forhånd jeg. Skulle man fulgt din tankegang så hadde man jo ikke kommet lenger enn til Sverige.... eller kanskje det som alle kaller "Syden"....

Endret av Kari
Gjest AnneShirley
Skrevet
Skulle man fulgt din tankegang så hadde man jo ikke kommet lenger enn til Sverige.... eller kanskje det som alle kaller "Syden"....

For det er umulig å lese om historien til andre land enn Sverige og "sydenland"?? Hang ikke helt med på logikken din der, jeg.. ;)

Selv tror jeg at jeg får mye mer ut av å reise av at jeg leser om landet/stedet før jeg drar. Historie, kultur, geografi osv.

Det varierer sikkert hvor mye folk vil sette seg inn i slike ting, men jeg vil i alle fall poengtere at det er IKKE VANSKELIG å oppdatere seg før man drar. Det flommer over av informasjon på nett og i reisebøker. Bare å ta for seg.

Og når det gjelder historien til land som Vietnam har vel de fleste fått med seg en god del gjennom sin vanlige skolegang?

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Hallo, klart man kan få lov til å være nysgjerrig på et land man føler at man vet lite om! Det går jo an å lese seg opp før man drar, og underveis på turen.

Noen som har vært der eller?

Endret av Elfrida
Gjest AnneShirley
Skrevet
Hallo, klart man kan få lov til å være nysgjerrig på et land man føler at man vet lite om!

Absolutt :)

Det går jo an å lese seg opp før man drar, og underveis på turen.

Det var akkurat det jeg forsøkte å si (til gjesten som mente man var begrenset til Sverige og "synden" man skulle vite noe om land før man dro)

Noen som har vært der eller?

Jepp.

Skrevet
Nei for vet man ikke historien til et land så bør man ikke planlegge å reise dit...?

Har vært i mange land jeg ikke visste historien til på forhånd jeg. Skulle man fulgt din tankegang så hadde man jo ikke kommet lenger enn til Sverige.... eller kanskje det som alle kaller "Syden"....

Vietnam, er et fantastisk land. Har vært der flere ganger. Første gang for mange, mange, år siden.

Nyere historie om Vietnam, må da i alle fal de aller fleste kunne litt om?

trodde jeg da.

Og jeg er enig. Må få være litt ekkel. For jeg mener det innerst inne.

En del burde ikke reise lenger enn til "syden", eller Strømstad.

Skal man reise til litt fjernere kulturer og kontinenter, måtte det være et minstekrav å kjenne til et minimum (ikke være ekspert), når det gjelder historie og kultur.

Dette for rett og slett, å kunne oppføre seg noenlunde anstendig.

Å ikke kunne landets navn, trodde jeg var en fleip, som jeg skriver lenger opp.

I dagens mediaverden, er det den enkleste sak å tilegne seg kunnskaper.

Skrevet

Bare for å komme trådstarter ørlite til unnsetning her, jeg gjorde akkurat det enkelte oppfordrer til i denne tråden, og leste litt om Vietnams historie. Og gjett hva jeg fant?

"Dinh founded the Đinh Dynasty and proclaimed himself First Emperor (Tiên Hoàng) of Đại Cồ Việt (Hán tự: literally "Great Viet Land")"

:)

Gjest Samme gjest
Skrevet

Og hvis man skal kunne landets navn før et besøk, så er det vel ikke den norske versjonen man bør kunne, men landets eget navn, på deres eget språk?

Rekk opp hånden alle som visste at det er:

Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...