Gå til innhold

Livredd singellivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i et forhold i 4 år, samboer i 2 år. Nå har vi et midlertidig avstandsforhold (4 måneder har gått, 6 måneder igjen), og det gjør at forholdet knaker litt.

Nå merker jeg at jeg er livredd for å bli alene. Jeg er bare 23 år, men føler liksom at hvis det blir slutt så har jeg kastet bort fire år av livet mitt! Det virker bare så bortkastet, og setter meg mange år tilbake i "planleggingen" av resten av livet mitt.

Jeg føler kanskje at denne redselen for å være alene gjør at jeg ikke klarer å være objektiv når det gjelder forholdet vårt. Vi har det veldig fint sammen når vi faktisk er sammen, jeg er utrolig glad i han, jeg savner han når vi ikke er sammen, men samtidig så er det liksom ikke noe spenning å snakke om. Vi kjenner hverandre ut og inn og setter veldig pris på hverandre. Men spennende er det ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du som er såpass ung har bindet deg for tidlig jeg da.du sier jo selv mellom linjene at dette er kansje ikke forholdet du ønsker resten av livet...?lære og stå på egne bein er en del av det og bli voksen.være singel er faktisk ganske godt når man tenker over ting.du gjør akkurat hva du føler for akkurat når det passer deg :-).og det er alltid bedre og være aleine enn og være i ett dårlig forhold!blir du singel blir det jo sikkert en stor overgang for deg men du skal se at du kommer til og trives med det og at du kommer til og klare deg fint :-)

Skrevet

Det er ikke bortkastet, for du har sikkert utviklet deg mye som menneske i løpet av forholdet. Litt vanskelig å kommentere situasjonen ettersom dere er i forholdet ennå, men om det blir slutt på en vennlig måte (forholdet dør ut og blir bare vennskap) må du ikke sette deg fast i den tankegangen for det stemmer ikke. Men som sagt, vanskelig å kommentere etterspillet når dere fremdeles prøver.

Skrevet

Det er vanlig å være redd for ting man ikke er vant til. Når man får prøvd det finner man som regel ut at det ikke var så skummelt likevel.

Du har ikke kastet bort fire år fordi det er fire år med erfaringer du har gjort deg.

Det er verre å kaste bort 10 år på en mann man er sammen med av feil grunner, og få barn med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...