Gå til innhold

Lett eller Helmelk?

anna panna

Anbefalte innlegg

De finner en link til dette tidligere i tråden.

Nei, informasjonen som gis i den linken hevder ikke at lettmelk er bedre enn helmelk. Når folk slenger ut menignsløse påstander krever jeg dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for å oppklare så skriver jeg faktisk at "jeg oppfatter". Forskere mener og vet og mange mener og vet forskjellig. Jeg går utfra det jeg mener. Jeg er ikke nødvendigvis innehaver av sannheten for hele verden, men hos oss er det sånn.

Det var en som hevdet jeg mente jeg var bedre enn andre. jeg har faktisk brukt litt på å lese gjennom det jeg skrev for å finne ut hvor jeg sier det hen. Men det kan jeg ikke. Noe jeg også ville synes var merkelig, for jeg mener selvsagt ikke det.

Men jeg mener at jeg vet i store linjer det som er beste for MITT barn - så forutsetter jeg at andre gjør det de mener er best for SINE barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småbarnsmamma
Nei, informasjonen som gis i den linken hevder ikke at lettmelk er bedre enn helmelk. Når folk slenger ut menignsløse påstander krever jeg dokumentasjon.

Jo da, det gjør den. Da har du ikke sett på riktig link:) Det er linken til helsedirektoratets sider med kostholdsråd jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja? Og om ett av barna var astmatiker, så var det prisgitt at du HUSKET å kjøpe astmamedisinen? Rar argumentasjon du kommer med... Har man barn med spesielle behov, så er det foreldrenes plikt å følge det opp. Og ikke kom med pisse-unnskyldninger ala "jeg må prøve å huske å fylle mine barns behov"

Den var jo artig.. da må jeg huske å kjøpe H-melk spesielt til henne.

Om hun var allergisk og ikke tålte gluten, så ville du vel husket å kjøpe glutenfritt brød til henne, eller hva?

Jeg har to voksne, hjemmeboende barn, den ene drikker Ekstra lett og den andre H. Jeg husker begge deler når jeg er i butikken. Koster ikke mange anstrengelsene.

Les på linken jeg postet tidligere i tråden (og som jeg har fikset nå), hvor det står hvor mye mer barn i vekst forbrenner og forbruker i forhold til voksne, og fett er energi. Hjernen trenger fett for å utvikle seg ordentlig, så barn skal ikke ha lettprodukter, det være seg melk eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...