Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg lukker pcen låser msn seg. Den nekter å skru seg på igjen før jeg har vært inne på oppgavebehandling og avsluttet programmet derifra. Veldig tungvint og veldig irriterende. Dersom jeg restarter maskina kobler den seg på automatisk, men jeg har ikke noe ønske om å restarte maskinen bare fordi jeg går på do ;)

Jeg har avinstallert og installert.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som er litt uklart. Først så sier du at problemet oppstår når du lukker PC-en, og så sier du at problemet oppstår når du går på do (altså er innaktiv fra pc-en), men lukker du igjen pc-lokket når du går på do?

Går ut ifra at problemet er at maskinen din går i ventemodus eller dvalemodus når du lukker igjen lokket, eller er inaktiv fra pc-en i x antall minutter.

Høyreklikk på skrivebordet->egenskaper

Velg tabben "Skjermbeskytter" og klikk "Srøm".

Pass på at "Sett i ventemodus" og "sett i dvalemodus" er satt til "aldri".

Velg tabben "Avansert"

Der tror jeg du skal ha et alternativ som sier "når jeg lukker igjen lokket på pc-en:"

Sett denne til "ikke gjør noe"

Dette vil selvsagt ikke løse årsaken til problemet, men det bør hvertfall kunne fungere som en alternativ løsning. Prøv dette og se om det hjelper... Gi tilbakemelding :)

Skrevet
Noe som er litt uklart. Først så sier du at problemet oppstår når du lukker PC-en, og så sier du at problemet oppstår når du går på do (altså er innaktiv fra pc-en), men lukker du igjen pc-lokket når du går på do?

Går ut ifra at problemet er at maskinen din går i ventemodus eller dvalemodus når du lukker igjen lokket, eller er inaktiv fra pc-en i x antall minutter.

Høyreklikk på skrivebordet->egenskaper

Velg tabben "Skjermbeskytter" og klikk "Srøm".

Pass på at "Sett i ventemodus" og "sett i dvalemodus" er satt til "aldri".

Velg tabben "Avansert"

Der tror jeg du skal ha et alternativ som sier "når jeg lukker igjen lokket på pc-en:"

Sett denne til "ikke gjør noe"

Dette vil selvsagt ikke løse årsaken til problemet, men det bør hvertfall kunne fungere som en alternativ løsning. Prøv dette og se om det hjelper... Gi tilbakemelding :)

Ja jeg lukker den når jeg går bort fra den, har katt som tramper på tastaturet vis ikke.

Det hjalp å endre strøminnstillingene slik at den ikke går i hvilemodus når jeg lukker den. Takk for tipset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...